Wie durft er voor uit te komen?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:21

Maffieioso schreef:
ook ik verlies weleens mijn geduld, en ben dan boos op mijn knolletje, maar het werkt soms wel dat ik boos wordt wanneer zij weer eens zit te kloten, en soms werkt het ook niet en werkt juist tegen me. Gelukkig hebben we dit niet vaak, en probeer ik het ook op te lossen door eerst te kijken wat er is, en of het aan mij ligt of aan haar, en dan 9 van de 10 keer ligt het gewoon aan mij dat ik niet duidelijk genoeg was, maar die ene keer ligt het dan wel aan haar.

The same here!

blue_kim

Re: Wie durft er voor uit te komen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 14:09

Ik moet bekennen, tot mijn grote schaamte, dat ik ook wel eens echt buiten mijn boekje ben gegaan.
Ik verloor echt even mijn geduld, want hij zag na een half uur in ene de hele tijd een stoel aan voor een leeuw ofzo, en heb mijn paard zo'n brul gegeven (ik zat echt flink te schreeuwen) en een klap met mijn hand op zn nek dat ie echt helemaal van slag was. Ik was echt even zo klaar met hem, maar ben echt zo geschrokken van zijn reactie, hij stond helemaal te trillen, dat ik er echt meteen spijt van had.
Ben ook direct afgestapt en heb rustig met m gewandeld, en gelukkig kwam ie direct weer naar me toe om te knuffellen, maar heb me wel voorgenomen sindsdien, dat als het niet lukt, danwel door mij of door hem, dat ik direct afstap en niet meer verder ga rijden.

nenalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 14:12

laat ik ook maar even bekennen :o
Ik heb een paardje ingereden in het verleden, maar dat was zo'n ongelooflijke rotbok.
het inrijden hebben we allemaal volgens het boekje gedaan, maar hij bleef maar bokken.
(is laat gecastreerd)
op een dag, viel ik er zoals gewoonlijk bijna af, en heb ik heb net zo lang met mijn zweepje op zijn kont getikt tot hij stopte, hij stopte wel, maar dacht; tsja, dan maar steigeren.
Dat heb ik m de eerste keer ook meteen afgeleerd, door m een tik tussen zn oren te geven.
daarna was het ook wel over, gelukkig. Gelukkig is hij te lui om te gaan rennen, dus de kuren zijn (voorlopig) over..

nenalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 14:25

DDW1190 schreef:
weetje bokt word gepennymatiseerd :+

alles is zielig..

er zijn steeds meer mensen met paarden dan paarden mensen!

vraag we weleens af hoe het over 50 jaar zou zijn, volgens mij staan alle paarden in roze boxen :+

echt geweldige uitspraak dit, afentoe zit ik echt grinnikend achter mijn computer, gewoon te lachen hoe overdreven sommige ''paardenmensen'' kunnen doen.
je mag een zweepje al niet eens meer in je hand hebben!
En oja, voor de mensen die er zo over denken; als je het zo zielig vind allemaal, kan je beter geen paarden nemen, want dan is het toch ook zielig om zo'n arm hulpeloos diertje op te sluiten?

dimfieaqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:11

Zeker! Voornamelijk over straat, als hij daar gaat lopen klieren kan ik sneller feller reageren dan in de bak. Dit is natuurlijk voor onze eigen veiligheid. Een snok aan z'n bit komt dus best wel eens voor. Meestal snapt hij dan de boodschap en doet weer normaal.

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:43

Interresante discussie... al heb ik niet het hele topic door gelezen :o

Ik vind het heel erg per paard afhangen, t ene paard houd op met ´klieren´ als je m een tik verkoopt en de ander word alleen maar nog erger. Hier één die alleen maar erger word als je er op reageerd, dus kies ik er (soweizo) liever voor om slim te zijn ipv te gaan vechten :j

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:46

nenalisa schreef:
DDW1190 schreef:

alles is zielig..

vraag we weleens af hoe het over 50 jaar zou zijn, volgens mij staan alle paarden in roze boxen :+

echt geweldige uitspraak dit, afentoe zit ik echt grinnikend achter mijn computer, gewoon te lachen hoe overdreven sommige ''paardenmensen'' kunnen doen.
En oja, voor de mensen die er zo over denken; als je het zo zielig vind allemaal, kan je beter geen paarden nemen, want dan is het toch ook zielig om zo'n arm hulpeloos diertje op te sluiten?

_O-

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 15:45

Als iedereen eerlijk is tegen zichzelf, gaat iedereen wel eens buiten het boekje... Dat is toch ook niet zo gek? Een dag dat jij of je paard even niet lekker in zn vel zit!

maar ja, de moraalridders onder ons zullen t daar wel niet mee eens zijn... dan zeg ik: kijk is een keer echt kritisch naar jezelf en je eigen rijden!!!

meisjeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:19

Iedereen verliest toch wel een keer z'n geduld?
Of zijn wij allemaal uitzonderingen op de regel? :)

xxxme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 22:50

Tjah, wie niet ;)

xHAUNTED

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 23:06

Ik denk dat niemand binnen het boekje kan blijven, je kunt onmogelijk alles perfect doen toch?
Ik ben zelf alles behalven perfect, en ga soms ook buiten het boekje.
Of dat ik denk van 'oei, dat had ik niet zo moeten doen'
Maar als je alles perfect zou doen zou het maar een saaie boel worden denk ik!
Wat is er nu leuk aan paardrijden als er niets meer te leren valt? :)

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 23:45

nenalisa schreef:
DDW1190 schreef:

alles is zielig..

Ik heb echt 5 minuten in en deuk gelegen, roze bokxen.. juustuum :} Mr t is wel zo.. Natúurlijk moeten we onze paarden respecteren! maar het zijn geen watjes. Maar dat is mijn mening :+

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 23:47

ja dat heb ik dus ook wel eens.

ik zal hem nooit opzettelijk pijn willen doen, maar soms heb ik geen andere keus dan een mep te geven met de zweep :(:)

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 00:02

Mijn paard heeft het beter dan ik! Op tijd naar de tandarts, elke dag word er voor haar 'gekookt' en geserveerd met een scheutje olie in uiteraard een schone bak (welke daarna weer word opgeruimd en schoongemaakt). Haar dekens zijn duurder dan mijn broeken en de gaten daarin worden gemaakt bij mij vaak niet :+ . Elke 8 weken mag ze naar de manicure en mag ze ook nog kiezen of ze bij een ander in de wei wil of liever alleen.
En dan vind ik dat ik best wel een buiten mijn boekje mag gaan omdat ze geen respect voor mij heeft of gewoon ineens oost Indisch doof is. En ja dan is ze wel eens moe, doet ze haar mond open omdat ze het bit voelt, of een tik krijgt omdat ze hapt.

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:22

Ja natuurlijk, ik verlies wel eens mijn geduld en dan kan ik iets hardhandiger zijn in de dingen die ik doe. Maar niet dat ik keihard aan de teugels ga hangen ofzo, nee.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:27

Ik geef het ook toe dat ik me er niet altijd aan houd ;)
1 keer zat mijn pony zo te kloten (niet naar voor willen , achteruit rennen of als we langs de uitgang reden willen omdraaien en zelfs omhoog proberen te komen)

Dat ik haar een toen ze naar achter wou sprinten een tik heb gegeven waar ze echt even van schrok :') (Zij wou net naar achter en ik deed net op dat moment een tik wat ze totaal niet verwachte :') en toen ze na 1 rondje omhoog wou komen heb ik direct gereageerd met naar voor zitten en direct spoor even erin gedrukt. (letterlijk dus niet dat mensen denken dat ik echt het spoor erin geschopt heb dat weer niet :') maar even echt in haar buik ''geprikt'' -Heb korte stompe spoortjes- van naar voren jij! )

Mensen zeuren altijd over sporen dat dat alleen is om je hulp ''te verduidelijken'' ipv voorwaarts rijden terwijl diezelfde mensen mischien de spoor niet gebruiken voor voorwaarts maar bij wijken ''om het te verduidelijken'' of anders gezegt gewoon zo hard te prikken dat het paard wel opzij MOET gaan.

Laten we zeggen dat de beste stuurlui aan wal staan :')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 19:16

Elin_ schreef:
en toen ze na 1 rondje omhoog wou komen heb ik direct gereageerd met naar voor zitten en direct spoor even erin gedrukt. (letterlijk dus niet dat mensen denken dat ik echt het spoor erin geschopt heb dat weer niet :') maar even echt in haar buik ''geprikt'' -Heb korte stompe spoortjes- van naar voren jij! )

Figuurlijk dus. ;)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:20

Iedereen gaat wel eens buiten zijn boekje, tegen wie dan ook :) Soms moeten collega's, familie of vrienden het ontgelden, maar soms ook je eigen paard. Ik denk dat vrijwel iedereen dat wel eens doet.
Het is geen excuus om je paard maar te mishandelen, maar niemand doet het perfect. En met alleen poeslief aaien kom je er ook niet altijd :)

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 00:57

oja hoor vaak genoeg :')
tegenwoordig niet maar moet soms echt even boos worden op mijn bengel en dan gaan de handjes en de beentjes nog wel eens heen en weer :o :D

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 09:26

Szan schreef:
Iedereen gaat wel eens buiten zijn boekje, tegen wie dan ook :) Soms moeten collega's, familie of vrienden het ontgelden, maar soms ook je eigen paard. Ik denk dat vrijwel iedereen dat wel eens doet.

Dus niet. Ga jij wel eens je boekje te buiten tegen mensen? Dus die begin je ook te slaan en te trappen uit frustratie of uit ongeduld? Nee, niemand die dat ok vindt. Je moet leren je frustratie of ongeduld te doseren. En dat moet je ook als je bij een paard bezig bent.
Tuurlijk verlies ik ook wel eens mijn ongeduld of word ik gigantisch kwaad omdat iets niet lukt, maar echt niet dat ik dat op mijn paard uitwerk in de vorm van rukken in de mond, stampen tegen zijn ribbekas, meppen op zijn hoofd en wat ik allemaal niet rondom mij zie gebeuren. Net zoals ik dat met mensen in mijn omgeving ook niet doe. Een stevige discussie, een woordenwisseling,... ja dat heb ik soms wel. Dat noem ik ook niet boekje te buiten gaan (zoals ik en anderen al heel vaak in dit topic vermeld hebben). Een tik bij slecht gedrag, een duidelijkere beenhulp na het negeren van de eerste, je paard flink achteruit zetten wanneer die door je heen loopt...dat heet opvoeding, maar niet "buiten het boekje" gaan.

SmmY__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 09:28

nou ik moet zeggen de eigenaar van mijn verzorg paard kan echt zo hard zijn en dan sta ik met open mond te kijken maar eigenlijk........... is het soms wel nodig

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:07

Tsja, ik snap eerlijk gezegd best vind dat je normaal met je paard om moet gaan etc.
Maar soms zijn er wel eens paarden die bijv. gewoon dwars over je heen walsen, en dan word ik toch wel echt boos, aangezien ze dan gewoon totaal geen respect voor mij tonen. Ik mep ze niet in elkaar, maar laat wel duidelijk weten dat ik dat niet pik.
Paarden zijn onderling ook echt niet zo lief, dus ze kunnen aan de andere kant best tegen een stootje.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:47

Gini schreef:
Elin_ schreef:
en toen ze na 1 rondje omhoog wou komen heb ik direct gereageerd met naar voor zitten en direct spoor even erin gedrukt. (letterlijk dus niet dat mensen denken dat ik echt het spoor erin geschopt heb dat weer niet :') maar even echt in haar buik ''geprikt'' -Heb korte stompe spoortjes- van naar voren jij! )

Figuurlijk dus. ;)

Stom :')

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:00

Gini schreef:
Szan schreef:

Dus niet. Ga jij wel eens je boekje te buiten tegen mensen? Dus die begin je ook te slaan en te trappen uit frustratie of uit ongeduld? Nee, niemand die dat ok vindt. Je moet leren je frustratie of ongeduld te doseren. En dat moet je ook als je bij een paard bezig bent.

Ik doelde niet alleen op lichamelijk geweld. Imo is schreeuwen bijvoorbeeld ook een vorm van buiten je boekje gaan :)
Verder ben ik het min of meer met je eens.

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 18:53

Heb even hier en daar wat gelezen...

en weetje, ieder heeft een eigen boekje...

Ik dus ook, en ik maak ook wel eens een misser, maar dat doen de paardjes ook weleens...