Ben je een slechte ruiter als je valt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Janouu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 16:38

ik vind dat je geen slechte ruiter bent als je valt.

zelfs de beste vallen wel eens. ;)

celine14

Re: Ben je een slechte ruiter als je valt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 16:46

ik heb niet het hele topic doorgelezen, is me iets teveel 34 kantjes :P

maar ik vind dat je niet gelijk een slechte ruiter bent als je eraf valt
zou een beetje jammer zij hè menig topruiter valt ook van zn paard

de situatie die je schetst dat je paard wild en kreng wordt genoemd ken ik
toen mijne nog 3 was en pas onder het zadel ben ik er een paar keer behoorlijk hard vanaf gestuiterd en nee okee het is geen makkelijk dier maar had gewoon erg veel stress
er werd gezegt dat ie gevaarlijk en vals was en ik dr beter kon verkopen
zag ik de mensen die dat vonden laatst weer
en ik kreeg te horen dat het wel zo'n leuk dier was

toen dacht ik bij mezelf uhmmmm.... apart??
Achja ik heb geleerd om me niets van anderen aan te trekken en lekker mn eigen plan volgen
als ik toen geluisterd had, had ik nu niet zo'n fijn dier gehad, wat dan nog weer niet wil zeggen dat ik er nooit meer naast lig.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 17:06

nee hoor, je paard kan wel ergens van schrikken, jij rijd net lekker ontspannen, ineens is je paard weg onder je kont. kan jij toch niks aan doen?

Inge_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 21:25

Zelfs de beste vallen wel eens. En je leert met vallen en op staan. Ben de tel inmiddels al wel kwijt geraakt! xD

joy1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 11:52

Toen ik net reed viel ik er nooit af (kon toen nog niet goed rijden) daarne viel ik er steeds vaker af wel 3 keer in een uur, maar nu val ik er niet meer zo vaak van af.
Ik vind dat als je er nooit afvalt dat je dan niet beter kan rijden (die mensen hebben gewoon een super mak paard of ze zijn te voorzichtig.)

Raiinboww

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 19:30

Ik heb mij laten vertellen; De beste ruiters, vallen het vaakst. :P
Haha. Maar, tuurlijk ben je dan geen slechte ruiter. Iedereen valt wel eens toch ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 03:54

ik blijf er de laatste tijd echt opzittten ;) heb vorig jaar is nen serieuzen slag tegen de grond gedaan (en in 2009 ook) en heb er 2 gevolgen aan over gehouden:

-in 2009: met paard onderuit gegaan en schouder bezeerd, dat nu nog maar mijn jongste paardje aan het touw trekt (echt doortrekken) heb ik er al terug last van
-2010: recht op mijn onderrug gevallen en dan nog net op een oprit, nogaltijd veel last van als ik spring of met kruiwagens rijd of zo

hij schrikt echt vaak :o maar ben er zo al een hele tijd blijven opzitten dus (al wel bijna-vlieglessen genomen) zelfs zonder zadel weet ik mij er nog op te houden

Sinlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:53

Ze zeggen toch altijd; ruiters die vallen zijn topruiters. Dus waarom nu ineens slechte ruiter als je valt? Weet je, van vallen leer je. Je leert omgaan met je paard, en leert hoe je de volgende keer juist NIET moet reageren. Ik vind het niet erg als iemand valt, noch als ik zelf valt.

Van vallen en opstaan leer je. ;)

SarahSammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 17:24

Ja idd, van vallen leer je. Al zijn de vallen van een ervaren ruiter wel anders dan van de beginner ( tenminste, vaak, kan ook de zelfde oorzaak hebben natuurlijk! ) want beginners kunnen er ook gewoon van draf afglijden. Maar ook daar leer je gewoon weer van.Je leert de pony ook veel beter kennen!

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:05

Tuurlijk ben je geen slechte ruiter als je valt!
Een paard kan toch altijd eens een overwachte, gekke sprong maken, kan me dan goed voorstellen dat je als ruiter uit balans raakt.

Van vallen en opstaan leer je het meeste! ;)

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:57

ik vind dat je geen slechte ruiter bent als je valt. Iedereen zijn paard kan wegrennen, bokken en andere grapjes uithalen en als je daar nou net ff niet op berekent ben tja dan heb je kans dat je valt. Het blijven tenslotte vluchtdieren. En net wat claudia hier boven mij zegt je leert van vallen en opstaan en weer doorgaan :)

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:21

SarahSammie schreef:
Ja idd, van vallen leer je. Al zijn de vallen van een ervaren ruiter wel anders dan van de beginner ( tenminste, vaak, kan ook de zelfde oorzaak hebben natuurlijk! ) want beginners kunnen er ook gewoon van draf afglijden. Maar ook daar leer je gewoon weer van.Je leert de pony ook veel beter kennen!

er af glijden? Whehe sorry, maar dan ben je gewoon en beetje onhandig denk ik ;) *D

Ik denk dat het er aan ligt hoe je eraf stuitert. Je hoeft geen slechte ruiter te zijn als je eraf valt, maar je kunt best een slechte ruiters zijn als je eraf valt :D

Eigenlijk is dit dus een discusie van niks :D

Anyway, ik ben er nog nooit afgevallen (rij nu 1,5 jaar) maar het heeft er wel een paar keer tegenaan gezeten. en ikvindt dat ik mezelf er mooi uit heb gered en daardoor wel kan zeggen dat ik een redelijke balans heb :)
Daarintegen durf ik nu ook meer risico's te nemen in het begin en is dus ook het risico dat je er een keer naast ligt mischien wat groter.

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 13:28

ik heb wel eens meegemaakt dat ik er letterlijk ben afgegleden.
toen was ik 7 en begon ik net met rijden :+

ik denk niet dat je een slechte rijder bent als je valt.
het kan iedereen overkomen.
zelfs anky....

DanceValley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 11:13

Nee hoor, zolang je maar weer opstapt

DanceValley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 11:28

Elke val is anders, elk paard reageerd anders, maar zelf onze nationaal bekende ruiters lopen blessures op door een val: Anky, Tineke...

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 11:42

DanceValley schreef:
Elke val is anders, elk paard reageerd anders, maar zelf onze nationaal bekende ruiters lopen blessures op door een val: Anky, Tineke...

Optiwolk :j

PiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 22:32

Onzin, ik viel maandag ook van t paard af omdat we op rentraining waren, een behoorlijk snelle rengalop, ik ga in verlichte zit, blijft t paard uit t niets staan en draait zich om, dan vind ik t niet raar dat ik ernaast kukel hoor. Ben ik dan nu een slechte ruiter omdat ik voor de 4e keer naast t paard lag, in bijna 3 jaar rij-ervaring?

Ik heb anky ook al vaak genoeg naast dr paard zien liggen, is ze dan nu een slechte ruiter..? :')

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 20:01

vind ik niet als je er van afvalt dan leer je daar juist alleen maar van en meestal als hij het de volgende keer nog is doet blijf je wel zitten:) je leert er alleen maar beter van rijden

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:55

Je leert met vallen en opstaan. Zo is hoe ik het zie.
Vallen hoeft helemaal niet slecht te zijn.

Ellen_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:56

van vallen leer je :)

patriciavink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 15:47

Wat een onzin. Ik ben laatst heel hard gevallen maar had toch mooie punten met mijn 1ste wedstrijd. ;-)

kellyThanos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 16:00

tuurlijk ben je geen slechte ruiter als je valt, volgens mij kan het de beste ruiter nog overkomen, je zit op een levend dier wat rare sprongen kan maken!

xZippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 11:35

Nee, inderdaad! Tuurlijk ben je geen slechte ruiter, soms word er zelfs beweerd dat je juist beter word al je valt (meer gevorderd raakt0 kan best kloppen dat weet ik niet :+ Je zit op een levend wezen inderdaad, heb niet heeel veel toe te voegen, maar mijn conclusie, nee, je bent geen slechte ruiter, tenzij je het zelf uitlokt ofzo

LuckyRemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 13:05

Juist als ik eraf ben gevallen en ik stap er weer op, heb ik juist het idee dat ik weer "een honk verder ben". :Y) Als het daarna goed gaat heb ik ook net iets meer vertrouwen in mezelf (omdat na het vallen iets wel weer goe gaat). Ik ben wel altijd een beetje huiverig als ik er weer op stap maar daarna heb ik toch echt wel iets overwonnen! *\o/*

dravertjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 13:49

tuurlijk niet !
zolang je erna weer erop klimt ben je alles behalve een slechte ruiter :o