FaberSmid schreef:c_alsemgeest meningloos bent u niet, gezien het feit u mij veroordeeld. Antwoord op mijn vragen krijg ik ook niet. En antwoorden van mij woorden niet gelezen.
Veroordelen op grond van het niet verstrekken van antwoorden staat imo los van geen gekleurde mening hebben met betrekking tot het wel/niet verbieden van LDR/hyperflexie/rolkur 
Antwoorden heb ik gegeven... tweemaal zelfs, ook op uw wedervragen betreft de hyperflexie zelf uitproberen.
MarcelDufour schreef:Dat geldt niet voor mij, want mijn wedervraag was alleen maar of er bewijs is dat barreren schadelijk is voor het paard terwijl dat wel al verboden is. Maar zelfs al zou het niet schadelijk zijn voor het paard, inmiddels is er zo een breedgedragen aversie tegen de rollkur dat het wel degelijk schadelijk is voor de paardensport in zijn algemeen. Dit gaat sponsors kosten, omdat ze niet meer vereenzelvigd willen worden met zo'n contraverse. En in deze tijd van crisis heb je niet zo maar een andere sponsor, en zonder zijn concoursen organiseren onmogelijk. Misschien was dat wel de oplossing. Geen concoursen meer. Want als die er niet zijn, dan is er geen kip meer die rollkuurt. Waarom zouden ze nog?
Gaat het verbieden van rollkur dan niet meer lijken op een economisch weloverwogen keuze ipv een hippisch overwogen keuze?
Bij barreren is imo de angst voor een pijnprikkel de uitgangsmethode... bij de LDR etc is pijn imo niet de prikkel die gegeven wil worden?
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 08-02-10 23:57, in het totaal 1 keer bewerkt