Friezen in de dressuursport

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:00

horseyfries schreef:
Waar zijn nu toch die mensen die schermden met de wedstrijdresultaten van de Arabo's in de Subtop? Ineens allemaal verdwenen??

Het spijt me. Sommige mensen hebben wel school/werk/stage en zijn dus niet 24 uur per dag online.

Ik heb trouwens nergens gezegd dat de arabofries een geweldig sportpaard is. En als dat wel zo is dan moeten jullie dat even quoten ofzo. Ik begon in dit topic omdat er werd gezegd dat een arabier op een fries een soort van arabier met sokken zou moeten worden. Toen heb ik uitgelegd dat een arabofries op een fries pas een echte arabofries is (volgens die stamboekregels enzo) en dat het dus nooit een arabier op sokken kan worden. Ik plaatste die foto van Valko omdat ik wilde laten zien dat hij echt wel meer op een fries lijkt dan op een arabier. Dat jullie hem volledig de grond in boren moeten jullie zelf weten, hij is nu een poosje onder het zadel en hij doet het supergoed dus ik ben erg blij met hem. Of hij ooit geschikt zal zijn voor de dressuur, dat weet ik niet en daar heb ik ook geen verstand van want ik heb zelf nog nooit iets bereikt in de dressuur. De eigenaar heeft ze puur gefokt voor het mennen aangezien hij met al zijn friezen spannen altijd op de NK net 2e of 3e wordt. Hij hoopt dat de arabofriezen net een beetje extra gaan geven. Of dat zo is dat beweer ik niet, dat is afwachten want ze zijn nu nog veels te jong.

Wat ik wel grappig vind is dat jullie Valko's nek te dun vinden. Maar dat er vervolgens een foto van een hengst (Jerke ofzo?) wordt geplaatst die jullie wel mooi vinden die een supermislukt iel nekje heeft. Valko zijn nek is echt wel breder dan van die fries dus dat vond ik wel erg grappig.

Anoniem

Re: Friezen in de dressuursport

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:24

Ik vind de nek op zich niet te dun, en dat kan ik van een foto ook niet zuiver beoordelen omdat de foto's niet vanuit de ideale hoek zijn genomen. Wat me wel stoort bij Valko is dat de verbindingen niet kloppen en als je die vergelijkt met Jerke, bij Jerke kloppen de verbindingen dan wel weer. Verder is de foto van Jerke ook niet representatief voor zijn nek...
Afbeelding
Nog maar een keer Jerke dan, hier onder het zadel. Iel mislukt nekje? U zei??

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:30

Jildau schreef:
horseyfries schreef:
Waar zijn nu toch die mensen die schermden met de wedstrijdresultaten van de Arabo's in de Subtop? Ineens allemaal verdwenen??

Het spijt me. Sommige mensen hebben wel school/werk/stage en zijn dus niet 24 uur per dag online.

Ik heb trouwens nergens gezegd dat de arabofries een geweldig sportpaard is. En als dat wel zo is dan moeten jullie dat even quoten ofzo. Ik begon in dit topic omdat er werd gezegd dat een arabier op een fries een soort van arabier met sokken zou moeten worden. Toen heb ik uitgelegd dat een arabofries op een fries pas een echte arabofries is (volgens die stamboekregels enzo) en dat het dus nooit een arabier op sokken kan worden. Ik plaatste die foto van Valko omdat ik wilde laten zien dat hij echt wel meer op een fries lijkt dan op een arabier. Dat jullie hem volledig de grond in boren moeten jullie zelf weten, hij is nu een poosje onder het zadel en hij doet het supergoed dus ik ben erg blij met hem. Of hij ooit geschikt zal zijn voor de dressuur, dat weet ik niet en daar heb ik ook geen verstand van want ik heb zelf nog nooit iets bereikt in de dressuur. De eigenaar heeft ze puur gefokt voor het mennen aangezien hij met al zijn friezen spannen altijd op de NK net 2e of 3e wordt. Hij hoopt dat de arabofriezen net een beetje extra gaan geven. Of dat zo is dat beweer ik niet, dat is afwachten want ze zijn nu nog veels te jong.

Wat ik wel grappig vind is dat jullie Valko's nek te dun vinden. Maar dat er vervolgens een foto van een hengst (Jerke ofzo?) wordt geplaatst die jullie wel mooi vinden die een supermislukt iel nekje heeft. Valko zijn nek is echt wel breder dan van die fries dus dat vond ik wel erg grappig.

Jij vindt dat wij jou afvallen, jij valt jerke af. :)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 15:03

Jildau schreef:
horseyfries schreef:

Ik ben blij dat je het allemaal grappig vind, ook het iele mislukte nekje van Jerke. Vreemd dat juryleden die topdressuur beoordelen hem heel positief beoordeelden tijdens de hengstencompetitie, en hij volgens onze Friese hengstenkeuringsjury het voorbeeld is van hoe een Fries eruit hoort te zien.
Jij zei: "Valko zijn nek is echt wel breder dan die van deze Fries". Kijk hier op het filmpje nog eens goed naar de hals en nek van Jerke?
http://www.youtube.com/watch?v=xvon2mYS_8Q Geloof je jezelf dan nog?

Waar het niet gaat om een mening, maar om feiten, is de vraag over de sportresultaten in de ZZ licht.
Nogmaals, waar zijn de uitslagen van Dark Ynte in de ZZ licht? Noem me ééntje maar, hij hoeft niet eens een winstpunt gehaald te hebben.
Moet toch niet zo moeilijk zijn als jij zo zeker weet dat hij ZZ licht start?

Ohja, je wilde graag een quote:

Jildau schreef:
Dark Ynte loopt ZZ-licht. Dark Romke loopt Z1 maar is ook nog maar 7 jaar, net als dat de rest van de hengsten nog erg jong is. Daar kan je toch nog niet van verwachten dat ze al GP lopen? En in de mensport lopen ze wel mee in de zwaarste klassen. De Arabofries is inderdaad een nieuw ras dus daar kan je nog niet van verwachten dat er al een heleboel op hoog niveau lopen.

De Friezen die ik uitbracht in de Subtop waren respectievelijk op zeven jaar Prix st Georges en ZZ Zwaar.
Dan lijkt het mij dus redelijk logisch dat ik verwacht van een kruising die volgens eigen zeggen van de EAFV zoveel beter voor de sport is dan een volbloed Fries, dat ze dat niveau op zeven jarige leeftijd met gemak halen. Want anders is immers de beloofde vooruitgang er helemaal niet?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 15:36

Nee inderdaad op deze foto is zijn nek heel normaal maar op de vorige foto ziet zijn nek er heel iel uit of niet? Misschien een verkeerde foto? Net als dat misschien bij Valko ook zo is? Wie weet.

Ik heb geen idee waar je sportresultaten kan vinden van Dark Ynte. Nogmaals; ik heb zelf nog nooit iets bereikt in de dressuur en heb daar dan ook geen verstand van. Ik tikte Dark Ynte in en las op verschillende sites dat hij ZZ-licht startgerechtigd was en dat neem ik dan ook aan. Maar waar je uitslagen vind? Ik heb echt geen idee.

Daisies: Het maakt mij NOGMAALS niet uit dat jullie Valko lelijk vinden, dat mogen jullie echt wel vinden hoor! Als ik hem zelf maar leuk vind toch? Net als dat ik die ene foto van Jerke niet mooi mag vinden toch?

Maar vinden jullie Dark Ynte ook een lelijk paard dan?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 15:41

daisies schreef:

Dit vind ik ook echt enorm kinderachtig gewoon. De lelijkste foto zoeken die er bestaat van een arabofries.. Ja dat paard ziet er nou eenmaal niet uit op die foto. Maar jij kent vast ook wel Friezen die niet mooi zijn. Bij elk ras heb je dat toch?
Laatst bijgewerkt door Jildau op 14-10-09 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 15:42

ZZ licht startgerechtigd is iets anders dan ZZ licht starten.
Ik ben met elk paard wat de leeftijd ervoor heeft ZZ Zwaar startgerechtigd. Dat wil niet zeggen dat als ik een oude ruin uit het land pluk, ik daar ook winstpunten in haal hé ;)
Komen we weer bij hét grote manko van de Arabofriezen: ze roepen harder dan ze presteren en daarmee maak je op mij in ieder geval geen beste indruk. Eerst presteren, dan roepen!

De foto is typisch voor een hengst, je laat hem aan iets ruiken van een afstandje, dan rekt hij zich er helemaal naartoe en krult zijn hals waardoor de hals langer en lichter lijkt. Sommige mensen vinden dat mooi.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 15:42

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 15:44

Haha nee. :D Maar ik zei ook expres foto en niet paard. Misschien ziet hij er op andere foto's wel goed uit. Ik kan dat nooit zo goed beoordelen van 1 plaatje.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 15:46

Dit was ECHT NIET de slechste foto die ik kon vinden, eerder de beste want ik heb foto's gezien die nóg dramatischer waren

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 15:46

Nee, ik vrees dat deze foto zijn exterieur wel aardig goed weergeeft.... ;)

Maar met een tuig op zie je niks van die rug en hij kan geweldig draven, dat moet gezegd!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 15:47

Zeker, maar we hadden het even over de dressuur. Dus zoek ik daar foto's van

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 15:48

't Is ook geen dressuurfoto, het is een standfoto ;)

Jildau, begrijp je ondertussen al dat ook jij aardig in de propaganda van de Arabo's bent getuind?

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 15:51

Oh ik had het over een andere foto.

Deze rug.. Hoe ongunstig ik mijn paard ook zet, die heeft niet zo'n rug. Misschien onze 17 jarige, :D

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 15:52

Nee dat begrijp ik niet. Snap die zin ook niet helemaal. :+

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 15:53

:=

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 15:57

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 15:58

Die eerste 2.. tsja, ik hoop niet dat ik zo ooit als dressuur ruiter eindig

de 3e
geen slechte foto, aalleen heb genoeg bemerkingen waarom ik dit paard niet mooi vindt

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 16:00

Ik vroeg ook niet of je ze prachtig vond, wist van tevoren al dat je ze toch lelijk zou vinden. Ook al zou je ze wel mooi vinden dan nog geef je dat nu niet meer toe. ;)

Wou alleen even laten zien dat er wel betere foto's te vinden zijn dan die foto die jij neerzette.

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 16:02

elk paard is geschikt voor de dressuur, maakt niet uit hoe groot, hoe breed of hoe lomp.
met de juiste combinatie kan je een heel eind komen!

En het is toch leuk om eens wat anders in de ring tegen te komen als alleen maar
warmbloede.
Noem het maar zoiets als een multi culturele samenleving!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 16:03

Een fries is een warmbloed..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 16:05

daisies schreef:

de 3e
geen slechte foto, aalleen heb genoeg bemerkingen waarom ik dit paard niet mooi vindt

Waarom wil je zo niet eindigen als dressuurruiter als ik vragen mag?

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 16:06

sorry :o

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 16:08

pharagirlke schreef:
daisies schreef:

de 3e

Waarom wil je zo niet eindigen als dressuurruiter als ik vragen mag?

Snap ik inderdaad ook niet. Ik zou maar al te graag zo willen rijden!

Maaike_Kealy schreef:
sorry :o

Haha maakt toch niet uit, heel veel mensen denken dat Friezen koudbloeden zijn hoor. Weet je dat ook weer!

ellennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 16:31

Ik vind dat als een Fries iets goed uitvoert, een oefening mooier kan uitvoeren dan een KWPN. Maar dat zijn er héél weinig (helaas).
Daarom laat ik mijn oog meestal ook tijden dressuurwedstrijden op friezen vallen, er zijn veel met een geweldig beengebruik. En tsja, de meeste KWPN paarden zijn ook maar gewoon... Er zijn maar een paar waar van je zegt , WOW en dat is bij de friezen net zo.