Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Danique1990 schreef:Hallo,
Ik les sinds een 3 maanden bij Karmie, ik ben hier terrecht gekomen omdat ik een paard heb met zweefgangen en tact fouten.. al na 1 les liep ze niet meer te zweven en waren de tactfouten zo goed als weg!
Ik vind deze manier van rijden zo leuk en bijzonder, dat ik er graag meer van wil leren. Ik blijf natuurlijk nog lessen! Maar moet nu weer stage gaan lopen, hierdoor kan ik heel wat weken niet lessen. Daarom leek het mij goed om naar een stage te gaan waar ze ook via de klassieke manier dressuurrijden, zodat ik er veel van zie, en misschien ook zo paarden mag rijden op het bedrijf.
Weet iemand een leuk stage bedrijf? Het moet wel zijn voor een niveau 4 leerling. ( en graag wil ik mijn paard mee nemen om zo nog meer te leren! )
Woodstock schreef:Hoi Fransje,
Hoewell t moeilijker is om commentaar op foto's te geven dan op filmpjes, toch 2 dingetjes die me opvallen
- Je linkerhand druk je op de laatste foto gekanteld naar beneden, waardoor je hem vastzet en Cookie overmatig buigt in haar hals, en haar binnenvoorbeen dus niet weg kan zetten.
- Je benen steek je naar voren af (maar dat wist je al). Het komt een heel klein beetje door je zadel, dat drukt je been iets naar voren, waardoor je bovenlichaam ook naar voren moet om boven je eigen balanspunt te blijven. Dat is echter niet dramatisch. Het meeste wordt veroorzaakt door een lichte spanning omdat Cook altijd hard gaat, is het makkelijker om voorover te zitten om het tempo bij te houden. Bedenk alleen dat eerst jij ontspannen moet zitten, voordat Cookie kan ontspannen. Dus heel bewust ademen, armen los, schouders los, heupen los, knieen los... Steeds dat rijtje afgaan kan helpen!
Woodstock schreef:Ik zou voor je handen een ander referentiepunt nemen, iets hoger en vooral focussen op die neus eruit. De verbinding valt weg omdat ze zich opkrult, en dan komen je hulpen dus ook niet of nauwelijks aan. Je handen zo laag en vast zetten bevordert dat opkrullen alleen maar.
fransje23 schreef:Staan er eindelijk foto's reageert er niemandIk rijd nu natuurlijk zo perfect!
Ik zal nog even kijken naar foto's van iets mindere momenten.
Anoniem schreef:fransje23 wat voor bit gebruik je eigenlijk? het lijkt namelijk geen normale trens? Of zie ik dat verkeerd
maan2010 schreef:Wat bedoel je met RR en AR??