Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
VWestra schreef:Bedankt voor de uitleg Biscaya, ik ga het uitproberen.
@Simpelman, die arabo-fries(toch?) is zo fijn om naar te kijken, naar dat beeld streef ik!
Simpelman schreef:Probeer op onderstaande uit te komen, met nét iets meer activiteit, de Chambon staat hier op maximaal.
[ Video ]
biscaya schreef:@starbreeze: je begint achter de oortjes ( hele lichte druk) bij geen reactie voer je de druk wat op, nog geen reactie dan maar even echt pittige druk ( meestal niet nodig hoor) zodra je reactie omlaag voelt ook al is t maar een milimeter haal je de druk weg..Je zal zien als je hier even consequent aandacht aan besteedt dat je steeds minder " druk" hoeft uit te oefenen en helemaal mooi is als je je hand alleen nog even boven de atlas houdt en dat t paard wil zakken..Mooi doel om naar te streven!
Ben benieuwd!
Ik geef druk met 3 of 4 vingers..Nog even voor de duidelijkheid..
FCSA schreef:Ik doe hetzelfde aan de enkele longe met lichte druk op de binnenste bitring icm voldoende voorwaartsheid (lichte stelling vragen, bij correcte neerwaartsheid weer rechter laten worden). Werkt perfect bij dusver alle paarden waarmee ik het heb gedaan.
Simpelman schreef:[ Video ]
Lante schreef:Een paard dat de hals voorwaarts neerwaarts beweegt komt meestal terug in tempo. Dit heeft te maken met het opnieuw moeten vinden van balans en met het feit dat het trekt in de (nog te korte) spieren die de achterhand over de rug met de voorhand verbinden. Deze spieren moeten langer en soepeler worden in de training, pas dan kan je langzaam aan meer impuls gaan vragen.