Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
biscaya schreef:Ik werk dus helemaal niet met stootteugel of chambon.. M. I helemaal niet nodig..Eigenlijk leer ik elk paard de voorwaarts neerwaartse tendens te bereiken dmv aan de hand werken..En van daaruit neem ik dat mee aan de longe..Niks geen hulpmiddelen bij nodig.
Picasso schreef:Kom op Simpelman... eens toegeven dat je niet alles kan oplossen met 'paardengefluister' is helemaal geen schande.
Simpelman schreef:Wanneer iemand over een zekere mate van bovenstaande eigenschappen beschikt dan zal diegeen altijd een oplossing vinden voor iets dat anderen als een onoplosbaar probleem ervaren.
Milkberry schreef:Volledig eens met Sizzle. Paardje strekt de hals mooi aan de longe zonder chambon. Zie niet in waarom je er dan perse een chambon aan moet willen hangen. Hij doet toch al wat je vraagt?
Sizzle bekijkt elk paard voor hoe hij is. Daar kan ik alleen maar respect voor hebben. Kijk naar wat voor jouw paard werkt.
biscaya schreef:Het is gewoon denk ik zo afhankelijk van de kunde vd longeur..Als je van je zelf weet dat je de voorwaarts neerwaartse tendens niet dmv handigheid aan de longe kunt overbrengen lijkt mij een chambon miss wel een uitkomst..Beter dan een hulpmiddel als dat je je paard alleen maar als een giraffe kunt rondsturen.
Ik heb nog nooit een hulpmiddel hoeven gebruik om een paard vwn te krijgen..maar zie zat mensen om me heen waarbij het miss veel beter is wel die chambon te gebruiken.
ChocooPrins schreef:biscaya schreef:Het is gewoon denk ik zo afhankelijk van de kunde vd longeur..Als je van je zelf weet dat je de voorwaarts neerwaartse tendens niet dmv handigheid aan de longe kunt overbrengen lijkt mij een chambon miss wel een uitkomst..Beter dan een hulpmiddel als dat je je paard alleen maar als een giraffe kunt rondsturen.
Ik heb nog nooit een hulpmiddel hoeven gebruik om een paard vwn te krijgen..maar zie zat mensen om me heen waarbij het miss veel beter is wel die chambon te gebruiken.
Daar heb je wel gelijk in.
Maar dan ga je als longeur ook wel niet het gevoel krijgen, hoe je een paard los moet longeren.
Eigenlijk moet je daarvoor ook een schoolmaster hebben.
Nuja je moet er ook voor openstaan, om je paard los te longeren. De meeste mensen longeren los als ze nergens zin in hebben... Ze zien geen toegevoegde waarde.
VWestra schreef:Bedankt voor de informatie Lante, helaas kan ik zaterdag niet maar ik sluit graag een andere keer aan. Ik email wel.
Betreft de chambon, gelukkig geen gesteiger hier. Wel een bit wel de oren in wordt getrokken dus al even niet meer gebruikt. Vandaag een Micklem besteld om ook aan de hand te gaan werken. Ben benieuwd!