Sommige paarden zijn nou eenmaal erg gevoelig achter de oren. Waarom dan plagen als het ook anders kan?
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
xxdomiixx schreef:Vind ik niet hetzelfde. In de krul lopen is slecht voor het paard, als het paard uitvind dat hij naar beneden kan met zijn hoofd dan is dat alleen maar goed voor hem uiteindelijk.
Peetstap schreef:Sjolvir schreef:Inderdaad als je echt goed bent heb je geen site nodig, dan is mond op mond reclame meer dan voldoende.
Mhh mag ik bedanken?
lijkt me gezien de franse keuken niet echt een geurloze reklame...![]()
Sizzle schreef:xxdomiixx schreef:Vind ik niet hetzelfde. In de krul lopen is slecht voor het paard, als het paard uitvind dat hij naar beneden kan met zijn hoofd dan is dat alleen maar goed voor hem uiteindelijk.
Ook als hij daar extreem stress van krijgt dat hij gevaarlijk hoog gaat stijgeren?
Dat ik ik namelijk met 2 paarden meegemaakt. 1 daarvan sloeg zelfs achterover.
Je kunt ook gewoon zonder druk achter de oren een paard vwnw krijgen dus de noodzaak zie ik niet.
Fransje_70 schreef:@simpelman wat een goede marketing tips.
Stond jij ook zo schoongepoetst op je websiteof was jij van de mond op mond reclame?
Ik ben het er wel mee eens dat hoe professioneler je site en ook je prijs, hoe meer mensen geneigd zijn je te benaderen.
biscaya schreef:Ik werk dus helemaal niet met stootteugel of chambon.. M. I helemaal niet nodig..Eigenlijk leer ik elk paard de voorwaarts neerwaartse tendens te bereiken dmv aan de hand werken..En van daaruit neem ik dat mee aan de longe..Niks geen hulpmiddelen bij nodig.
Evelijn schreef:Zou je paard die zo paniekerig reageert op druk achter de oren niet eerst hoofd laag aanleren met of te wel porcupine game van Parelli of de basic 'hoofd laag' van clickertraining?
Dan is hij al wat voorbereid... en kan je de paniek reactie op de werking van de chambon gewoon vermijden.