Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
spokie79 schreef:Nombrado, dat vind ik ook een hele mooie combinatie. Sowieso vind ik iberische paarden prachtig om naar te kijken. Jammer alleen dat de spanjaarden en portugezen, vaak veel uitvoeringsfouten maken. Zo zonde. Ik hoop iedere keer weer dat zij hoog eindigen. Zij laten meestal wel een goede piaffe en passage zien in plaats van een huppel en een zweefdraf.
spokie79 schreef:Nombrado, dat vind ik ook een hele mooie combinatie. Sowieso vind ik iberische paarden prachtig om naar te kijken. Jammer alleen dat de spanjaarden en portugezen, vaak veel uitvoeringsfouten maken. Zo zonde. Ik hoop iedere keer weer dat zij hoog eindigen. Zij laten meestal wel een goede piaffe en passage zien in plaats van een huppel en een zweefdraf.
Professor schreef:spokie79 schreef:Nombrado, dat vind ik ook een hele mooie combinatie. Sowieso vind ik iberische paarden prachtig om naar te kijken. Jammer alleen dat de spanjaarden en portugezen, vaak veel uitvoeringsfouten maken. Zo zonde. Ik hoop iedere keer weer dat zij hoog eindigen. Zij laten meestal wel een goede piaffe en passage zien in plaats van een huppel en een zweefdraf.
Men doet net of de Piaffe en de Passage het moeilijkste zijn of het belangrijkste, er zijn veel meer dingen waaraan men kan zien of een combinatie werkelijk rijdt.
nombrado schreef:liljebo schreef:nombrado, van welk filmpje wordt jij blij? Kun je iets laten zien waarvan je onder de indruk bent?
als we het dan bij Kentucky willen houden, kijk ik liever hier naar.
ruiter geeft meer met hand, zit nog niet perfect, maar er zijn hele mooie momenten dat paard en ruiter in balans en eenheid zijn.
http://www.youtube.com/watch?v=DVtZodFm ... re=related
het feit dat de ruiter aan het einde met 1 hand changementen om de pas of passage doet, verklaart al zeker dat hij dit met zit doen , wat klassiek rijden is naar mijn idee.
perfectie is het nog niet. maar wat ik al eerder zei, dat dit niet in 1 mensenleven te bereiken is.
nombrado schreef:Professor schreef:
Men doet net of de Piaffe en de Passage het moeilijkste zijn of het belangrijkste, er zijn veel meer dingen waaraan men kan zien of een combinatie werkelijk rijdt.
krijgen ze daar niet dubbele punten voor?
Zooist schreef:In de GP tellen de apuuyementen in draf, de verzamelde en uitgestrekte stap, de appyementen in galop (zig-zag), de serie 1ers en de beide galoppirouettes twee keer.
In de GPS tellen de draf appuyementen, de verzamelde en uitgestrekte stap en de pirouettes in galop dubbel
In de vrije FEI kur tellen de galop pirouettes, de passage en de piaffe dubbel.
Zooist schreef:Ik vergeet geen galop
Zoals ik het hier vermeld heb komt het toch van de FEI proeven?
Ik zie nergens vermeld dat de galop dubbel zal tellen
nombrado schreef:sorry professor
maar ik wordt niet blij van het filmpje van de lippizaner aan de lange teugel zo met zijn mond open.
vergelijkbaar met de wedstrijdsport en het paard Fuego, ziet dat paard er toch heel wat blijer uit.
zo zie je, nog nergens is perfectie. Dat is het streven wel, maar nog onbereikbaar in dit mensenleven.
andafries schreef:Achter de loodlijn, doorgetrokken stang, zwiepende staart, wijdbeens zo op deze foto niet duidelijk te zien maar doet hij toch en ook dit paard heeft de mond iets geopend. Wel een verkeerde moment opname gebruikt.Ik vindt het een geweldig paard maar Nombrado ik snap niet dat u dit beter vindt dan de lange teugel die u geplaatst heeft ??????
quadripes schreef:'neusje mag er meer uit' is een typische opmerking van mensen die de paarden teveel met de hand terug rijden waardoor ze achter de loodlijn duiken.
je moet een paard eerlijk van achteren naar voren rijden en dan hoeft dat neusje er niet meer uit gereden te worden. want dan gaat een paard niet achter de loodlijn, eerder ervoor dan erachter.
quadripes schreef:je ziet toch dat dat paard geen werkelijke relatieve oprichting toont? de nek is niet het hoogste punt, dat zou wel moeten in een piaffe. paard wordt door de ruiter aan de voorkant omhoog gehouden met de handen. dit is ook Anky look a like. alleen dit paard lijkt meer op de achterhand te zijn vanwege zijn barokke bouw, maar dit is ook een piaffe op de voorhand.
quadripes schreef:heb je mijn profiel al gezien, nombrado?????? of vallen Lipizzaners niet meer onder de barokke paarden?