Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Simpelman schreef:@Sokje_6,
Chapeau! het is niet niets om nu het héle topic nog even door te lezen.
Begin bij het begin.
Om de juiste basis er op te zetten, eerst 6 weken tot 3 maanden longeren (40min), het gaat dan om de draf.
Gebruik een Chambon, in het begin vooral niet te kort ingesteld.(stuur maar een foto na een keer of 3 à 4)
Je moet eerst de losgelatenheid bevestigen die dan tegelijkertijd een correcte spieropbouw bewerkstelligt.
Tuigpaarden vragen wat meer tijd.
Simpelman schreef:Begin bij het begin.
Om de juiste basis er op te zetten, eerst 6 weken tot 3 maanden longeren (40min), het gaat dan om de draf.
Gebruik een Chambon, in het begin vooral niet te kort ingesteld.(stuur maar een foto na een keer of 3 à 4)
Je moet eerst de losgelatenheid bevestigen die dan tegelijkertijd een correcte spieropbouw bewerkstelligt.
DarkoFoitzik schreef:Simpelman schreef:Begin bij het begin.
hier begin je mee? misschien ook maar eens snel een chambon aanschaffen en beginnen met longeren!!!!!
Chabliss schreef:hoi allemaal! Heb gelezen dat hier fans zijn van Will Faerber? Of iig, wat vinden jullie van hem?
Ik vind zijn videos zelf namelijk er erg goed uit zien, wat hij allemaal verteld etc. Ook omdat het niet zo anti-wedstrijddressuur is. Ik vraag namelijk omdat ik de mogelijkheid om een clinic te gaan volgen bij hem in maart, dus doen of niet?
VWestra schreef:Ik vond de tip van Simpelman aan mij voor een stootteugel aan het halster ook een goede. De chambon is nog geen favoriet van m'n paardje helaas. Druk achter de oren is hoofd nog hoger....