Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
murphy102 schreef:Professor schreef:En hoe kan men dan met de langeteugel en zonder handen dit beter doen????
Het is geen mooie opname, maar men moet niet denken dat het paard zijn mond open heeft, de lippen zijn geopend.
Wanneer men het beter kan laat het dan zien, maar een vergelijk van een loslopend paard tegen een paard dat gaat aan de langeteugel is appelen met citroenen vergelijken.
De oren naar achteren gericht, dat is bij Piaffe en Passage voor vele paarden normaal vooral bij hengsten aangezien het een dreigende beweging is.
Bovendien let het paard ook op aan de langeteugel wat diegene achter hem doet, daardoor worden de oren ook naar achteren genomen bij het werk aan de langeteugel men ziet dat vaker bij het rijden ook wanneer de ruiter met het paard praat.nombrado schreef:Het gaat niet om met of zonder handen
Het gaat erom, dat je het paard en diens beweging als ruiter/lange teugelaar in ere houd.
dat houd dus in, dat je idd heel goed moet weten, dat een paard zijn hals en hoofd nodig heeft om zijn evenwicht te kunnen bewaren .
Plaatje van paard in vrijheid is een voorbeeld, van hoe een paard het zelf doet. van nature
houd dit met het werken met paarden in ere.
Nu ik toch filmbeeldjes aan het plakken ben
hier eentje van onder de ruiter. Waarbij de ruiter nauwelijks stoort in de mond van het paard
andafries schreef:Wenen changementen a Tempo hoe die in Wenen gekomen zijn ?
Volgens mij weet u dat wel. Maar ze hebben mij wijs gemaakt dat die tijdens of na de tweede wereld oorlog erin gekomen zijn voor het behoud van de rijschool. Deze oefening werd inderdaad niet als klassiek gezien maar is eigenlijk ook een circus kunstje net als de Spaanse pas. Men was er dan eigenlijk ook fel op tegen.
Zooist schreef:Dus bij de Lippizaner ligt een "aparte" aanleuning aan zijn bouw en wanneer een kwpn-er zo loopt is tie in elkaar getrokken?
Zooist schreef:Maar scheer je dan niet alle paarden over één kam?
Ik weet zeker dat er KWPN-ers rondlopen met enorm veel talent voor de hogere dressuur. Daarnaast zijn er vast ook Lippizaners die het weer niet helemaal hebben.
Ook zijn er maar enkele wpners die voldoen aan dat plaatje van extreme bewegers. Op de reguliere wedstrijden zie je er in ieder geval niet veel.