Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Alabaster schreef:De teugel waar het paard op valt laat je los zodat hij niet kan leunen weet je nog? (het voorbeeld met de deur)
Toch beter opletten en luisteren als je het wil begrijpenEn trouwens waar maak jij je zo druk om het zijn jou paarden niet en jij heb er toch verder geen last van.
Betteke schreef:Rukaro schreef:Die opmerkingen over AdB als dierenmishandelaar getuigd van kortzichtigheid. Komt wel vaker voor in de paardenwereld
Misschien wat off-topic, maar het is jammer dat zo veel mensen een bepaalde methode als superieur zien en verkondigen. Daar komen mede die vijandige reacties vandaan. Waarom is het zo moeilijk om een open blik te houden en niet meteen andere methoden te veroordelen? Je ziet het ook gebeuren bij 'aanhangers' (vreselijk woord) van deze methode. Voor onze paarden werkt deze methode heel fijn, voor een ander misschien minder. Daarnaast zijn er ook echt wel paarden die op de normale manier worden gereden en heel fijn in hun lichaam zitten. Dat lijkt soms vergeten te worden. Dat je het afkeurd wanneer mensen door modderen terwijl hun paarden er zichtbaar onder lijden, snap ik helemaal. Maar dat betekend niet dat er daarvoor maar een weg naar Rome is.
Volgens mij sla je de spijker op zijn kop!
In dit topic worden ook aparte dingen gezegd.
Paarden gereden volgens AdB lopen recht, zijn gelukkig en zitten goed in hun vel en de rest loopt LDR, wordt met de kop in de krul gezaagd en krijgen mensen tranen van in hun ogen. Ik weet niet waar iedereen woont en rijdt, maar ik zie maar heel af en toe echt iets naars qua rijden.
Succubi schreef:En toen ik vroeg of zij wist hoe dat dan kan komen? Welke contra stelling voor haar paard het beste is en wat er in het lijf van het paard gebeurd wist zij daar geen antwoord op.
En daar bedoel ik niets mee hoor, ze rijd netjes en daar heb ik verder niets op te zeggen.
Maar het verbaast mij eigenlijk hoe weinig mensen zich er echt in verdiepen.
Betteke schreef:CarovdG ik had het niet over jou hoor!Maar door het hele topic heen zijn dingen te lezen die idd een bepaalde weerstand oproepen tegen AdB en dan bedoel ik vooral die opmerkingen van "wij AdB-ers" rijden ons paard goed en de rest rijdt LDR en trekt zijn paard in de krul.
Vooral het "wij" en "zij" gedoe staat mij tegen. Er zijn echt genoeg mensen die niet volgens AdB rijden en hun paard prima voor elkaar hebben. Ik ken ook een AdB-er die al een paar jaar aan het kl*ten is volgens die methode en daar krijg ik tranen van in mijn ogen.
Binnen iedere methode/stroming zijn goede en slechte ruiters.
Betteke schreef:CarovdG ik had het niet over jou hoor!Maar door het hele topic heen zijn dingen te lezen die idd een bepaalde weerstand oproepen tegen AdB en dan bedoel ik vooral die opmerkingen van "wij AdB-ers" rijden ons paard goed en de rest rijdt LDR en trekt zijn paard in de krul.
Vooral het "wij" en "zij" gedoe staat mij tegen. Er zijn echt genoeg mensen die niet volgens AdB rijden en hun paard prima voor elkaar hebben. Ik ken ook een AdB-er die al een paar jaar aan het kl*ten is volgens die methode en daar krijg ik tranen van in mijn ogen.
Binnen iedere methode/stroming zijn goede en slechte ruiters.
aerdenhout1 schreef:Dierenbeulerij is het zeker niet! Ik heb vanmiddag gepraat met Mireille, en waar het eigenlijk gewoon op neer komt is dat het niets anders is dan de "normale" manier van rechtrichten. De neus voor de loodlijn,actief van achter en op 2 teugels...niets nieuws dus. .......... Mijn conclusie is dat het allemaal op hetzelfde neerkomt en de AdB manier dus zeker niet heiligmakend is.
Het grootste voordeel van deze manier van rijden is denk ik dat er niet links rechts in de mond van het paard wordt gesjord, maar een goede instructeur of trice zal dat ook niet toelaten lijkt mij!
Wat wel ter sprake kwam, is dat je, zeker als je net begint met deze manier...1 keer per 2 weken niet voldoende is om te lessen, maar je eigenlijk minimaal 2 keer per week les moet hebben wil je deze manier onder de knie krijgen en er baat bij hebben.