Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
anneliesdj schreef:Emeraldo schreef:Ik heb nog een vraag. Betekent het dragen van de staart ook iets? Wanneer draagt een paard zijn staart?
Het dragen van de staat betekend wel degelijk iets, of beter; het niet dragen van de staart. Knijpt het paard de staart tussen de billen dan is hij gespannen, een paard wat ontspannen is onder het zadel kan dus niet zijn staart aanknijpen maar draagt hem losjes. Hoeveel een paard de staart draagt is afhankelijk van ras en karakter. Een KWPN'er draagt de staart in ontspanning lager dan een arabier.
De schimmel op de foto's is wel degelijk ontspannen, hij is alleen gewend zijn staart iets hoger te dragen dan de meeste andere rassen.
Een hogere dracht dan horizontaal duidt op spanning/opwinding. In het algemeen kun je dus zeggen, is de staart horizontaal of lager dan zit het nog goed maar wat hier ook een grote rol speelt is de houding van het hoofd/ogen/orenspel. De combinatie geeft aan of het paard ontspannen is of juist gespannen.
beantsje schreef:Nou ja, aan de teugel...een beetje voor de teugel. In ieder geval zeker niet tegen de teugel.(en ja, ik chargeer graag een beetje)
maar persoonlijk zie ik gewoon absoluut niet graag paarden die zo ver achter de loodlijn lopen als op de laatste foto.Vergelijk eens het boomstammetje achter het hoofd, dan zie je hoever hij achter de loodlijn is. Je ziet ook dat het kruis nog gewoon heel hoog zit. Zelfs al is hij overbouwd. Dat vind ik gewoon veel te diep. Ik vind het eerste plaatje er veel 'gezonder' uitzien. Natuurlijk is er nul verzameling maar dat heeft het paard op de tweede foto ook niet.
Maar goed, feit blijft dat het erg 'in' is om heel diep, achter de teugel, te rijden. Helaas.
Laat ik het zo zeggen; het is iig helemaal niet bedoeld om kritiek te leveren op je rijden! Het ging me gewoon om het plaatje van h paard op zich. En dan vind ik foto 1 een veel betere situatie om vanuit daar verder te werken, dan foto 2. Dat is veel lastiger te corrigeren.
Of zie ik het nu helemaal verkeerd?
Evelijn schreef:Deze foto's oogt ZIJ zeker ontspannen, ziet er alleen nog niet zo flitsend uitmaar vind dit wel prettiger dan de andere foto's het onder je wegrennen en de diep ingestelde op de vorige pagina. Maar kunnen we dan dit 'goedkeuren als foto's van een paard die goed door z'n rug loopt. Nee toch?
Suzanne F. schreef:Ligt het aan mij of zie ik hier bijna alleen maar foto's van paarden/pony's die gruwelijk op de voorhand gaan of totaal niet nageeflijk zijn en alleen hun hoofd/hals wat naar beneden doen?
Suzanne F. schreef:Ligt het aan mij of zie ik hier bijna alleen maar foto's van paarden/pony's die gruwelijk op de voorhand gaan of totaal niet nageeflijk zijn en alleen hun hoofd/hals wat naar beneden doen?