heb ik dat nou :S,.. wat is volgens jullie 'rijden'...

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

jasmijn78

Re: heb ik dat nou :S,.. wat is volgens jullie 'rijden'...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 13:12

Rianneke schreef:
maar met serieus geconcentreerd rijden schijnt mijn kop wel eens iets anders als plezier te zeggen

Concentratie wordt nog wel eens verward met arrogantie. Vele ruiters die op hoger niveau rijden hebben geleerd zich te concentreren op hun paard. Daarom worden die ook vaak als arrogant bestempeld.

Rianneke schreef:
paard op afbetaling klinkt mij mij echt naar in me oren...
maar goed lenen is tegenwoordig ook heel erg hip... ze maken er zelfs op de tv reclame voor! dus waarom zou je een paard niet kunnen kopen met geleend geld...

Dat moet iedereen voor zichzelf weten. Ik vind het geen optie. De enige leningen die ik heb zijn een hypotheek en een studieschuld bij de IBG. Voor een paard of andere luxe goederen zou ik echt geen geld lenen. Gewoon ff sparen. Dat bespaard je ook weer een hoop aan rente die je oever een lening moet betalen. Een paard hebben is zowiezo luxe, wat voor dekje je er ook op hebt liggen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 13:12

jasmijn78 schreef:
Alane schreef:
Maikeltje: zet je hem toch op het dak....kijkt iedereen gegarandeerd naar je op

Dat gaat niet... Dirk heeft hoogtevrees. Daarom is hij ook hobbelzwaan geworden en geen ster in de commercial van KLM Clown Haha!

Dan kan ik altijd nog een paal op z'n rug laten maken en daarop het zadel (anders zit dat weer zo vervelend Bloos )
Op die manier omzijl ik de hoogtevrees van hobbelzwaan en kijk ik toch lekker op iedereen neer.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 13:18

Alane schreef:

je geeft wel om setjes Ja je kiest bewust voor bordeaux, zwart, blauw.... past dus allemaal bij elkaar

dus als ik met me zwarte peesjes rijd me bordeaux dekje en me blauwe jas is dat een setje? Haha! nou dan geef ik maar op... ik hou ook van setjes Clown

Citaat:
Dat is eng ja, zou ik mijn paard ook niet aan verkopen

Ik ben altijd al van mening geweest dat iemand die fulltime werkt ook een eigen paard kan hebben, waar een wil is, is een weg. Nogmaals; ligt eraan wat je bereid bent te laten. Ik persoonlijk geef niet zoveel om uitgaan, dure kleren, merkspullen voor de dieren etc. Ik vind het belangrijker dat mijn paarden warm staan, de katten goed voer krijgen en de honden tevreden met een kluif op hun plaats kunnen liggen.

dat is zeker eng ja... moet er niet aan denken dat er ook maar 1 paard is die naar zoon persoon toegaat...
en idd waar een wil is is een weg... ik heb niet het gevoel dat ik dingen laat liggen, maar ik maak voor mij belangrijke keuzes...ik zou een dikke auto kunnen rijden, maar kies voor een kleinere goedkopere versie waar ik ook veel pelzier mee heb Haha! scheelt een berg geld wat ik beter kan spenderen aan een betere voerbak een beter deken of wat dan ook...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 13:24

Zo riep ik vandeweek nog op stal 'eigenlijk ben ik gek!'

Moet je idd eens bedenken als je je paarden niet zou hebben. Elke week de stad in, shoppen Haha! Nieuwe auto onder je kont Haha!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 13:29

Quellian schreef:

Moet je idd eens bedenken als je je paarden niet zou hebben. Elke week de stad in, shoppen Haha! Nieuwe auto onder je kont Haha!

Wow! Ik geloof dat ik het bij mij niet eens wil weten... mijn 6 paarden de deur uit, wat een geld zou ik dan over houden!! Knipoog
(nee, ik kan en wil het niet)

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 13:32

Quellian schreef:

nieuwe auto? die van mij doet het prima Haha! en elke week in de stad nieuwe kleren halen gaat erg snel vervelen... ben de laatste weken 3 keer wezen shoppen en ben het nou al zat Clown
al die gehaaste gestreste mensen alleen al Ach gut
dan denk ik altijd wat heb ik toch een heerlijke hobby waar ik me zo ontspannen van ga voelen ( stallen mesten is voor mij echt ontspanning ookal zien veel mensen dat totaal niet Clown )

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 13:38

Dat denk ik ook wel ja, dat elke week winkelen gaat vervelen Haha!

En een nieuwe auto ben ik niet waard, maak er altijd een vuilnisbak van Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 13:42

colette_007 schreef:

Ik vond het toch eens tijd om hier maar een topic over te starten, omdat ik me soms mateloos erger...
Het lijkt wel of het tegenwoordig:
- alleen nog maar om setjes (bandages dekjes etc) draait...

Je houd dan oog voor detail, het is niet alleen het setje maar ook een schone nette goedpassende broek, jas, handschoenen etc... maar ook een schoon paard...
Ik ben van mening dat het het paard alleen maar ten goede komt als mensen alert zijn op het totaal plaatje.

colette_007 schreef:

- mensen zolang er maar anky of pessoa op staat het kopen...

Tja vaak kost kwaliteit geld, zijn er maar een paar merken die behoorlijke kwaliteit leveren en vaak staat daar dus een merknaam op

colette_007 schreef:

- ze er al mogelijk tuig aan hangen om hun paard beter te laten 'luisteren' terwijl ze vaak gewoon met een trensje en een simpel hoofdstel, consequent zijn, eerlijk tegen je paard een heel eind komt...

Je zegt het al zelf... vaak maar niet altijd

colette_007 schreef:

- de 'slof' is helemaaal uit... je moet nu minstens met een thiedeman rijden...

ik weet niet o iets in of out is qua hulpteugel... wij rijden wel eens met een slof, een thiedemann geeft, mi teveel gewicht op de mond. Ik zie in mijn omgeving niets van dat soort hypes...

colette_007 schreef:

- je paard kan toch handig een paar dagen alleen in zijn stal staan (dus gewoon 24 uur tussen die 4 muren)

Lijkt mij strak overdreven....

colette_007 schreef:

- alles ligt aan je paard of aan de mede ruiter in de bak :S

je vergeet de jury met de vooroordelen

colette_007 schreef:

- een paard ziet als ie al buiten zijn stal komt alleen nog maar de witte hekjes/bak dus...

sommigen zijn beperkt in hun mogelijkheden en kunnen...

colette_007 schreef:

- men durft vaak niet meer alleen/uberhaubt naar buiten laat staan een flink stuk galoperen...

ooit van verkeer, drukte meer mensen ed gehoord? als ik vanuit mijn ervaring praat.. ik kon vroegah rustig met mijn paard door het dorp stappen.. dat lukt je nu nog amper... de zandwegen zijn al bijna omgebouwd tot snelwegen en snelheidsbeperkingen zijn er puur om een hogere bekeuring uit te schrijven...

colette_007 schreef:

kortom ik denk dat de mensen veel te ver van hun paard afstaan tegenwoordig...

ik denk dat je verschrikkelijk overdrijft met bovenstaand...

colette_007 schreef:

Op concours hangen (wat betreft springen) er wel 3 teugels aan, in een B/L parcoursje..

nog niet gezien

colette_007 schreef:

men rijd met 4 verschillende bitten

mischien moet je je iets meer bezig houden met je eigen en minder op een ander letten

colette_007 schreef:

en heeft 30 verschillende 'setjes'...

jaloers????

colette_007 schreef:

Binden maar bandages om, terwijl ze eigenlijk nooit hebben nagedacht over de gevolgen wat betreft doorbloeding en efficientie van de bandages...

studies?

colette_007 schreef:

bij de dressuur rijden ze tijdens het inrijden met witte bandages, terwijl ze die in de ring gewoon af moeten doen... extra was ...

moah zolang jij ze niet hoeft te wassen!!!!

colette_007 schreef:

peesjes zijn veel efficienter... gaan bij de dressuur met springschoenen inrijden... moeten ook af...

colette_007 schreef:

Vervolgens hebben ze vaak ook nog comentaar op iedereen als je B rijdt en zijzelf Z, dan ben je toch duidelijk 'minderwaardig' ...

Ik moet mezelf ook vaak op de tong bijten als ik sommigen zie harken, en anderen zijn loslippiger

colette_007 schreef:

En rijden een B proef, met zweep & sporen...

Tja waarom zou nu iemand met spoor en zweep rijden...

colette_007 schreef:

Als ze op een vreemd paard stappen pakken ze zich helemaal in met bodyprotectors grootste cappen etc... Zo lijk je net een mummie (niet het beeld, maar dit rijd toch niet lekker je bent helemaal niet meer stabiel..)

eerst proberen dan roepen.... je hebt maar 1 lijf

colette_007 schreef:

rijden met enorm lange beugels, als een paard iets doet kunnen ze helemaal niks en liggen ze er meteen langs... terwijl ze comentaar hebben op iedereen met een 'spring' beugel..

nja ik heb me tot nu toe maar even ingehouden.. ben benieuwd wat jullie ervan vinden....
[/quote]
ik heb het helemaal met alane eens let een s wat minder op een ander een ander kan het ook niet eens zijn met jou manier !

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 13:46

heb net wel ff zitten rekenen, maar goed een hobby mag geld kosten zullen we maar zeggen...als ik de paarden niet had gehad was me geld misschien wel opgegaan aan me postzegelverzameling Clown is trouwens wel een betere hobby... vallen van een postzegel doet niet zo zeer... en dan heb ik de grote afvalhoop nog niet genoemd die paarden achterlaten Clown

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 13:55

Rianneke schreef:
Alane schreef:

je geeft wel om setjes Ja je kiest bewust voor bordeaux, zwart, blauw.... past dus allemaal bij elkaar

dus als ik met me zwarte peesjes rijd me bordeaux dekje en me blauwe jas is dat een setje? Haha! nou dan geef ik maar op... ik hou ook van setjes Clown

Ach gut
niets mis met bordeaux dekje en zwarte peesjes..... ligt er aan welke broek je er bij aan hebt, is dat een gestreepte waar ook blauw in zit, past je blauwe jas er ook bij Ja

of je heb alleen maar zwarte peesjes, bordeaux dekjes en blauwe jassen????

geel dekje, met grijze broek en zwarte peesjes staat ook netjes verzorgd...

maar ehm, heb je een eentonige geheel.. is dat omdat je niet in HET hokje geduwd wilt worden?

ik vind bordeaux foei lelijk, na mijn eerdere bloedrode setje van weleer..... ben ik errug anti rood.... behalve dat rood een zwakke kleur is en de kans op stuk gaan groter, vind ik het absoluut niet mooi....

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 13:57

Quellian schreef:

Heb ik onangs ook gedaan, en alle paardjes gaven me gelijk Wow!

I_Moondance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 14:00

Veel klopt wel maar van die bodyprotector is alleen Veilig; jij doet daar net alsof het er alleen maar lelyk uit ziet. van setjes; veel mensen showen alleen maar en van op concours met bandages inrijden dat heeft géén nut(veel mensen doen het wel)

najaa xx Iris

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 15:32

Alane schreef:

Ach gut
niets mis met bordeaux dekje en zwarte peesjes..... ligt er aan welke broek je er bij aan hebt, is dat een gestreepte waar ook blauw in zit, past je blauwe jas er ook bij Ja

of je heb alleen maar zwarte peesjes, bordeaux dekjes en blauwe jassen????

geel dekje, met grijze broek en zwarte peesjes staat ook netjes verzorgd...

maar ehm, heb je een eentonige geheel.. is dat omdat je niet in HET hokje geduwd wilt worden?

ik vind bordeaux foei lelijk, na mijn eerdere bloedrode setje van weleer..... ben ik errug anti rood.... behalve dat rood een zwakke kleur is en de kans op stuk gaan groter, vind ik het absoluut niet mooi....

was maar even een voorbeeldje! ik let er nooi zo op, maar echt vloeken doen die kleuren niet bij elkaar naar mijn idee Tong uitsteken
maar het is gewoon wel netjes verzorgt zonder de hoge setjes factor Haha! voor mij ook geen ouwe troep alleen maar goede nette spullen! heb trouwens alleen maar zwarte peesjes Haha! andere kleuren voor peesjes vind ik gewoon niet mooi... precies hetzelfde als dat ik zelf bijvoorbeeld niet met oranje schoenen ga lopen Pling
met dekjes ben ik wel wat diverser als alleen bordeaux... heb voor mijn doen ook hele hippe Cool paars en lichtblauw bijvoorbeeld... maar daar heb ik dan weer geen bijpassende rijbroek of peesjes bij... simpelweg omdat ik het niet mooi vind Haha!
maar eentonig geheel? zo wil ik het zelf echt niet noemen... weet ook niet in welk hokje mij wil duwen eigenlijk Tong uitsteken volgens mij zit ik in het hokje *doet lekker wat ik zelf leuk vind Clown *

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 15:39

I_Moondance schreef:
najaa xx Iris
Veel klopt wel maar van die bodyprotector is alleen Veilig; jij doet daar net alsof het er alleen maar lelyk uit ziet. van setjes; veel mensen showen alleen maar en van op concours met bandages inrijden dat heeft géén nut(veel mensen doen het wel)

najaa xx Iris

najaa, dan weten we dat ook weer Gestoord Bedankt voor deze zinvolle bijdrage aan deze discussie Knipoog

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 15:40

Ik heb vorige week een bodyprotector gekocht, omdat ik tóch graag wil gaan paardrijden (zodat ik kan neerkijken op andere mensen). Ben ik nu arrogant? Haha!

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 15:44

Quellian schreef:
Ik heb vorige week een bodyprotector gekocht, omdat ik tóch graag wil gaan paardrijden (zodat ik kan neerkijken op andere mensen). Ben ik nu arrogant? Haha!

als jij doet alsof het er lelijk uitziet en op concours showt met bandages ondanks dat iris vindt dat het geen nut heeft ben je natuurlijk rete arrogant, maar dat snap je natuurlijk zelf ook wel Knipoog

najaa, ik doe nu wel een beetje flauw he? Clown

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 15:47

Quellian schreef:

nou dat neerkijk ligt er een beetje aan hoe groot je paard is Haha!

met mijn 190 zal er dan minder vaak op mij neergekeken worden als dat je maar 160 bent ofzo Clown

en arrogant? ligt er aan hoe je rijd he...hoe hoger de mensen rijden hoe arroganter ze werden is mij vertelt Haha!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 15:51

Nah, ik ben 1.60m en m'n paard is 1.68m. Maar voel me toch meer op m'n gemak op m'n pony van 1.52m, hoef ik ook geen BP aan en lijk ik minder arrogant Haha!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 15:54

Rianneke schreef:
Quellian schreef:

nieuwe auto? die van mij doet het prima Haha! en elke week in de stad nieuwe kleren halen gaat erg snel vervelen... ben de laatste weken 3 keer wezen shoppen en ben het nou al zat Clown
al die gehaaste gestreste mensen alleen al Ach gut
dan denk ik altijd wat heb ik toch een heerlijke hobby waar ik me zo ontspannen van ga voelen ( stallen mesten is voor mij echt ontspanning ookal zien veel mensen dat totaal niet Clown )

Tsss, doe jij stallen mesten?? Daar heb je toch zeker wel iemand voor die tegen je opkijkt?
Of heb jij, net als ik een speciaal "stal-uitmest-setje?
Want dan wordt het een ander verhaal natuurlijk!

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 15:55

Rianneke schreef:
en arrogant? ligt er aan hoe je rijd he...hoe hoger de mensen rijden hoe arroganter ze werden is mij vertelt

Wie zegt dat?

Ik zei:
jasmijn78 schreef:
Concentratie wordt nog wel eens verward met arrogantie. Vele ruiters die op hoger niveau rijden hebben geleerd zich te concentreren op hun paard. Daarom worden die ook vaak als arrogant bestempeld

Haha!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 15:57

maikeltje schreef:
Tsss, doe jij stallen mesten?? Daar heb je toch zeker wel iemand voor die tegen je opkijkt?
Of heb jij, net als ik een speciaal "stal-uitmest-setje?
Want dan wordt het een ander verhaal natuurlijk!

tuurlijk heb ik een stal uitmest-setje... een ouwe spijkerbroek en een stel geweldige stalschoenen Haha!
Quellian schreef:
Nah, ik ben 1.60m en m'n paard is 1.68m. Maar voel me toch meer op m'n gemak op m'n pony van 1.52m, hoef ik ook geen BP aan en lijk ik minder arrogant

dus die 16 cm verschil bepaald bij jou bp of niet? Haha!

jasmijn was maar een grapje he Haha!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 15:59

Rianneke schreef:
Quellian schreef:
Nah, ik ben 1.60m en m'n paard is 1.68m. Maar voel me toch meer op m'n gemak op m'n pony van 1.52m, hoef ik ook geen BP aan en lijk ik minder arrogant

dus die 16 cm verschil bepaald bij jou bp of niet? Haha!

Mijn pony is niet eng, mijn paard wel Haha!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:02

Quellian schreef:

ik raad je sporen slofteugels en thiedemans aan dan is ie waarschijnlijk niet eng meer... Clown

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:03

Oh, bedankt voor de tip! Kan een slof ook in combinatie met een thiedeman? Hou ervan als een paard onder zichzelf door kan kijken, vind ik mooi Ja

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:05

Rianneke schreef:
Quellian schreef:

ik raad je sporen slofteugels en thiedemans aan dan is ie waarschijnlijk niet eng meer... Clown

Of je zet 'm gewoon voor de show op stal en klimt er niet meer op, maar laat je "groom" de risico's nemen...