Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jirina schreef:Vraag aan Mireille1970.
Ik heb de foto's van je paarden die jij hier geplaatst heb bekeken. Van alle bewegende paarden loopt maar 1 met de neus voor de loodlijn.
Hoe komt het?
Bedoeling of een verkeerde moment?
Jippie schreef:hns schreef:Nouja heb nu geen zin meer om weer zo een bericht te plaatsen (als die dalijk weer zo mysterieus verdwijnt)
Telkens als er weer gesproken wordt over LDR en aanverwante zaken verschijnen er spontaan allemaal redelijk onbekende users die zich met hart en ziel in de discussie mengen en daar behoorlijk radicale standpunten innemen. Het enige mysterie is wie die mensen toch allemaal zijn die enkel op een SA zo'n extreme positie in durven nemen en graag bijdragen aan een stukje kampvorming en opruiing.
Door dit soort mensen wordt de discussie altijd de das om gedaan en eindigen dit soort topics met slotje. Je verschuilen achter een alias en links rechts verwijten uitdelen en aantijgingen rondstrooien kan iedereen wel. Ik ga met niemand in discussie totdat ze hun identiteit prijsgeven, ik wil weten wie ik voor me heb want ik laat me door een mysterieus persoon onder een SA die bij wijze van spreken net het niveau van de manege is ontgroeid niet uit maken voor dierenbeul.
Citaat:een mysterieus persoon onder een SA die bij wijze van spreken net het niveau van de manege is ontgroeid niet uit maken voor dierenbeul.
Citaat:
hns
Nouja zo of zo mijn instelling op LDR is nog steeds hetzelfde
maar iemand daarvoor als dierenbeul uit te gaan schelden vind ik wel erg ver gaan.
Was ik dan ook een dierenbeul omdat ik eerst dacht dat het wel kon en goed was?
Was ik dan ook een dierenbeul om een paard zo te rijden omdat de eigenaar het zo wou?
Zo ja veroordeel me maar ik beken me als schuldig in alle punten...
hns schreef:Mireille ik geef je volkomen gelijk.
Ik ben dan wel geen voorstander van de LDR maar gelijk geef ik je.
horseyfries schreef:Eric van Breda heeft verteld dat stress meetbaar is door o.a. hartslagmeting e.d. en dat hebben ze gedaan bij verschillende paarden. Daaruit bleek dat LDR gereden paarden juist minder stress hadden dan de andere paarden.....
jjs schreef:Mireille, je voelt je onterect aangevallen. Ik maak jou noch iemand anders hier voor dierenbeul uit. Niemand hoeft hier in een slachtofferpositie te gaan zitten.
Pas als ik jou dingen zie doen met dieren die er afschuwelijk uit zien, dan pas zou ik zo'n oordeel kunnen vellen. Dat heb ik van jou, noch iemand anders hier gezien.
Het is al eerder gezegd hier: ik denk dat noch jij noch iemand anders zo extreem de rollkur toepast dan op de betreffende foto's.
Mireille1970 schreef:jjs schreef:Mireille, je voelt je onterect aangevallen. Ik maak jou noch iemand anders hier voor dierenbeul uit. Niemand hoeft hier in een slachtofferpositie te gaan zitten.
Pas als ik jou dingen zie doen met dieren die er afschuwelijk uit zien, dan pas zou ik zo'n oordeel kunnen vellen. Dat heb ik van jou, noch iemand anders hier gezien.
Het is al eerder gezegd hier: ik denk dat noch jij noch iemand anders zo extreem de rollkur toepast dan op de betreffende foto's.
Ik wel. En dat maakt mij in jouw ogen dierenbeul, en dat past me niet.
Het is raar om eerst te roepen: LDR is dierenbeulerij, en dan mensen die dit toepassen gaan vertellen dat ze het niet persoonlijk moeten opvatten.
Als ik zeg: een hond houden op een flat is dierenbeulerij, en ik roep daarna dat iemand die een hond op 5 hoog achter houdt het zich niet persoonlijk moet aantrekken, hoe lijkt dat?
horseyfries schreef:Jjs, je maakt telkens weer één grote fout: je denkt dat LDR datgene is wat je op plaatjes die door mensen geplaatst zijn die tegen LDR zijn ziet ..knip..
Heb trouwens vanmorgen weer héérlijk LDR getraind met een zeer blij en gelukkig paard wat constant de oortjes naar voren heeft, zalig hoor!
SuperPepeijn schreef:Ja grappig is dat he, opeens van die gebruikers <1000 posts en een leeg profielHet zegt wel iets over je standpunt (of idd je vaardigheden) als je dát verborgen wilt houden.
Jovarna schreef:@jjs: Ik voel helemaal met je mee en kan niet anders dan het volledig met je eens zijn.
@Melissa: Je hoeft je helemaal niet persoonlijk aangevallen te voelen wanneer je 100% achter jouw methode staat en de LDR voor jou 100% goed voelt. Als ik die hond op die flat zou hebben en ik ben er 100% gelukkig mee en er 100% van overtuigd dat mijn hond ook gelukkig is, dan zou jouw mening daarover mij namelijk helemaal niet raken. Mocht het mezelf ook diep in m'n hart niet helemaal lekker zitten, dan zou een mening als 'dierenbeulerij' me wèl raken...
Tyrza schreef:Wat betreft die gelaatsuitdrukkingen op bovenstaande foto's: de heb je bij ELKE methode!!
Bovendien zit er een amazone tussen die zeker weten geen LDR toepast. Kwestie van op het juiste moment van een verkeerd beeld een foto schieten.
Arabesk schreef:Tyrza schreef:Wat betreft die gelaatsuitdrukkingen op bovenstaande foto's: de heb je bij ELKE methode!!
Bovendien zit er een amazone tussen die zeker weten geen LDR toepast. Kwestie van op het juiste moment van een verkeerd beeld een foto schieten.
het kan mij niet schelen of het wel of geen LDR is
het ziet er gewoon niet uit
ik sluit me volledig aan bij jjs en jovarna
Arabesk schreef:het kan mij niet schelen of het wel of geen LDR is
het ziet er gewoon niet uit