Ik krijg as maandag mijn eerste lesje klassieke dressuur.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
shan schreef:Wat is nou duur, weet je wat het kost om een da te laten komen op zaterdagavond bij een kolieker?
Ik vind dat juist de tegenstanders van ldr eens de moeite moeten nemen om er heen te gaan, misschien kan men eens een objectiever oordeel vellen, als je in de praktijk hebt gezien hoe het allemaal werkt en wat de motivatie erachter is, dit werkt waarschijnlijk beter dan alleen maar de mensen achterna rennen waarvan jij vind dat ze per defintie gelijk hebben, misschien is er dan pas een werkelijk interessante discussie mogelijke op bokt, waarbij de partijen wat dichter naar elkaar kunnen komen.
QQQQ schreef:shan schreef:Wat is nou duur, weet je wat het kost om een da te laten komen op zaterdagavond bij een kolieker?
Ik vind dat juist de tegenstanders van ldr eens de moeite moeten nemen om er heen te gaan, misschien kan men eens een objectiever oordeel vellen, als je in de praktijk hebt gezien hoe het allemaal werkt en wat de motivatie erachter is, dit werkt waarschijnlijk beter dan alleen maar de mensen achterna rennen waarvan jij vind dat ze per defintie gelijk hebben, misschien is er dan pas een werkelijk interessante discussie mogelijke op bokt, waarbij de partijen wat dichter naar elkaar kunnen komen.
Dus jij bied je aan als sponsor?
renes schreef:Als je wilt weten wat het (volgens tegenstanders dan...) met een paardenlichaam doet, dan wijs ik je op de website www.sustainabledressage.com van Theresa (haar website werd al ooit eerder door Sjef Janssen verboden).
machonoekie schreef:Er zijn zoveel mensen die het zogenaamde LDR van o.a. Anky en Sjef na proberen te doen.
Ik ben er zelf geen voorstander van, maar je moet weten waar je mee bezig bent.
Ik ga wel eens mee met mijn vriendin om te kijken bij haar manege lessen en als ik zie hoe daar ik die mondjes wordt gerukt en geplukt word ik gewoon naar van binnen.
Er schuild vaak geen aanleuning achter, bij het paard wordt de aanleuning afgedwongen door het gewoon met de kin op de borst te trekken, waardoor het de rug wegdrukt i.p.v. ontspand.
Wisten jullie dat je door het 'nadoen' van LDR je paard zo vast kan rijden dat het zelfs dingen als hoefkatrol, kissing spines of spat kan veroorzaken?!!
Dit allemaal door een verkeerde manier van je paard rijden.
Ik heb op de website van theresa gekeken en ben het over veel dingen met haar eens.
Wat jullie met je paard doen, laat ik geheel aan jullie over, maar rijd het alstjeblieft niet zo diep in de krul dat het zijn rug gaat spannen, i.p.v. ONTspannen zodat het op den duur zelf gebreken gaat vertonen..!
QQQQ schreef:Dus jij bied je aan als sponsor?
russel schreef:Als ik kijk in HAW dan zie ik zo veel valse knikken en daarwordt zo weinig iets van gezegd of paarden die volledig op hun kop lopen en dan wordt er geroepen oooo netjes, mooiiii. Hoevelen zetten dan ook nog de stap naar LDR? Je kunt het niet verbieden, maar een beetje meer gevoel en nadenken naar je dier toe vind ik soms wel eens op zijn plaats. Misschien zie ik meer dan dat ik zelf kan, maar juist daardoor zal ik nooit zomaar wat proberen, rij daardoor niet eens met slof hoewel het voor mijn paard wel eens goed zou zijn.....
machonoekie schreef:Ik ga wel eens mee met mijn vriendin om te kijken bij haar manege lessen en als ik zie hoe daar ik die mondjes wordt gerukt en geplukt word ik gewoon naar van binnen.
shan schreef:Waar maak je dat uit op?
shan schreef:Wat is nou duur, weet je wat het kost om een da te laten komen op zaterdagavond bij een kolieker?
Karl66 schreef:Nee, dat klopt, die zagen al véél langerMaar dat wil nog niet zeggen dat LDR slecht is omdat je manegeklanten hebt zien zagen
Laurens van Lieren schreef:Simpelweg omdat ik in de veronderstelling verkeer dat er geen fout of goed is qua methode, maar alleen qua uitvoering.
Laurens van Lieren schreef:En in mijn ogen ligt aan iedere topprestatie een basis van vertrouwen tussen ruiter en paard ten grondslag. Dus is het onmogelijk om met een ‘foute’ uitvoering van een systeem,die een paard zou schaden, een topprestatie te leveren. Alles wat geforceerd wordt, het vertrouwen van een paard schaadt, kan nooit zorgen voor blijvend succes.
Laurens van Lieren schreef:Een discussie is er altijd op gebaseerd een oplossing te vinden voor een bepaald probleem (letterlijk betekent discussie: bespreking waarbij de deelnemers trachten door argumenteren de oplossing van een probleem te vinden). Ten eerste is er niet eens sprake van een duidelijk probleem, en ten tweede is het zeker niet de intentie geweest van degenen die deze ‘discussie’ begonnen zijn om ook daadwerkelijk tot een oplossing te komen.
Laurens van Lieren schreef:In mijn ogen is ieder systeem dat goed wordt uitgevoerd, met als belangrijkste graadmeters harmonie en vertrouwen, een goed systeem.
Laurens van Lieren schreef:Als dat betekend ogen sluiten/struisvogelpolitiek, dan klinkt dat zeker niet alsof iemand bereid is om de discussies aan te gaan. Kritiek ebt niet weg als de ontvanger de kritiek zat is, maar pas als deze wordt weerlegt.Als de verschillende kampen elkaar kunnen waarderen of op z’n minst in hun waarde kunnen laten, denk ik dat we de komende jaren heel mooie en boeiende sport kunnen krijgen.
Karl66 schreef:Zolang ik elke "reden" eenvoudig met logisch nadenken kan weerleggen, zal ik die niet zomaar accepteren, nee. Ik ben bereid me te "laten overtuigen", maar om me van het goede van LDR te overtuigen heb je ondertussen wel héél sterke argumenten nodig - dat klopt.Q, zolang jij geen enkele reden die genoemd wordt accepteerd en het alleen maar over controle kan hebben, denk ik niet dat jij bereid bent je te laten overtuigen.
Karl66 schreef:Dat ging over de pilarenarbeid, en het gebruik hiervan om piaffe en schoolsprongen te trainen. Dat is een logische opeenvolging van het werk aan de hand en de lange lijnen. Als iemand die voorstappen correct neemt en weet hoe het paard in de pilaren te behandelen, dan hoeft het geen probleem te zijn.Grappig trouwens dat juist jij in een ander topic een klassieke trainingsmethode onder "don't try this at home" schaart. Dat was volgens jou één van de redenen om LDR te veroordelen, omdat klassiek uit een logische opeenvolging bestond en dus voor iedereen uitvoerbaar is.
Aimee schreef:Ieder z'n mening, Aimee.Heel apart Q... het zijn juist telkens weer jou argumenten die weerlegd kunnen worden
QQQQ schreef:Ieder z'n mening, Aimee.
Aimee schreef:Iedereen mag van mij altijd de eigen mening hebben en handhaven. Als men die hier echter uit, en ik een andere mening daarover heb, vind ik dat ik mijn mening ook mag uiten.Kijk nou.... een nieuwe wending! Ga je nu eindelijk andere meningen accepteren?
QQQQ schreef:Iedereen mag van mij altijd de eigen mening hebben en handhaven. Als men die hier echter uit, en ik een andere mening daarover heb, vind ik dat ik mijn mening ook mag uiten.
Zo hoort dat mijns inziens in een discussie.
Aimee schreef:Uit deze voortslepende 'discussie' blijkt echter telkens weer dat jij de andere mening níet accepteert
Aimee schreef:Ik neem niet een mening van een ander over als ik daar niet achter sta. Een mening accepteren is in mijn ogen niet een mening overnemen.Uit deze voortslepende 'discussie' blijkt echter telkens weer dat jij de andere mening níet accepteert
QQQQ schreef:Ik neem niet een mening van een ander over als ik daar niet achter sta. Een mening accepteren is in mijn ogen niet een mening overnemen.