Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Horseware schreef:Ik dacht al dat ik het verkeerd begreep Starbreeze want het is toch juist heel logisch dat je meedraait met je lichaam naar de kant waar je naartoe wilt? Als ik mijn lichaam buig loopt m'n paard eigenlijk al automatisch de voltes die ik wil zonder dat ik er verder aan hoef te sturen met benen en/of handen. Voor mij is dat heel logisch en voor het paard dus blijkbaar ook, want het werkt bij ieder paard waar ik tot nu toe op gestapt ben.
ankem schreef:Zij zegt dat ruiters heel erg inknikken bij hun binnenheup als ze meedraaien in de richting met het paard. Het plaatje dat erbij hoorde kon ik er niet bij krijgen. Wat maakt dat het logisch is dat je meedraait? Omdat je het tot nu altijd zo hebt gedaan en gehoord? Ik doe het namelijk niet meer, omdat ik dan teveel met binnenteugel rijd en ze over de schouder loopt. Ik draai een kleine fractie naar buiten. Ik kom ook netjes de bocht om. Ik ken meerdere ruiters die het bewust doen, ook die mary niet kennen.
Starbreeze schreef:Horseware schreef:Ik zou niet zonder zadel rijden. Heel af en toe bij hoge uitzondering misschien maar meer dan dat nooit. De ruggenwervels zijn niet geschikt om het gewicht van een ruiter te dragen. De spieren eromheen wel. Daarom heeft een goed zadel totale ruggengraatvrijheid.
Ik doe dat idd ook nooit.
@Mjelle, ik vind de foto's mét zadel er ook fijner uitzien. Je paard mag nog veel meer zakken, met de neus door het zand
ankem schreef:Zij zegt dat ruiters heel erg inknikken bij hun binnenheup als ze meedraaien in de richting met het paard. Het plaatje dat erbij hoorde kon ik er niet bij krijgen. Wat maakt dat het logisch is dat je meedraait? Omdat je het tot nu altijd zo hebt gedaan en gehoord? Ik doe het namelijk niet meer, omdat ik dan teveel met binnenteugel rijd en ze over de schouder loopt. Ik draai een kleine fractie naar buiten. Ik kom ook netjes de bocht om. Ik ken meerdere ruiters die het bewust doen, ook die mary niet kennen.
Simpelman schreef:Natuurlijk is een losjes gegespte neusriem geen probleem.
Het drama zit onder de vast gegespte en dan heb ik het nog niet over aangesnoerde.
geerke schreef:Simpelman schreef:Natuurlijk is een losjes gegespte neusriem geen probleem.
Het drama zit onder de vast gegespte en dan heb ik het nog niet over aangesnoerde.
die aangesnoerde zijn vreselijk,naar mijn idee grenst dat aan dierenmishandeling.Je ziet ze soms zo strak dat het ''vlees'' er omheen helemaal opbolt
Starbreeze schreef:Gewoon de teugels los laten en evt wat been geven. Zodra ze ook maar een tikkeltje zakken de hemel inprijzen
Let op, dit is slechts het begin, want van echte aanleuning kun je dan niet spreken nog, maar je paard moet eerst zakken, daar beneden dan licht contact op gaan bouwen.
damian23 schreef:Die van mij gaat bij stress erg druk op zijn bit knabbelen.
Mjelle_G schreef:Starbreeze schreef:Gewoon de teugels los laten en evt wat been geven. Zodra ze ook maar een tikkeltje zakken de hemel inprijzen
Let op, dit is slechts het begin, want van echte aanleuning kun je dan niet spreken nog, maar je paard moet eerst zakken, daar beneden dan licht contact op gaan bouwen.
Dankjewel! Gaan we proberen