murphy102 schreef:Allereerst, HF, ken jij geheel mijn achtergrond niet en heb jij geen weet van wat ik -ook in de wedstrijdsport gedaan heb. Verder is dat ook helemaal niet relevant, tenzij jij natuurlijk zegt dat dat voorwaarde is om mee te mogen discussiëren.
Als bovenstaande aan mij is gericht, dan denk ik dat jíj niet goed begrepen hebt wát er nu eigenlijk gezegd wordt door Burl.
Wat ík eruit opmaak, is dat Charlotte Dujardin wel degelijk zéér terecht gewonnen heeft, maar dat die 2e plaats voor Adelinde nog veel te hoog was.
"Gelukkig" was door de muziek het tandenknarsen van Parzival niet te horen (!!!).
De hoge cijfers voor Charlotte waren m.i. ook veel te hoog. Ik vond dat ze in Duitsland (begin dit jaar) zoveel prettiger oogde.
Tóch is Charlotte m.i. de terechte winnaar, alhoewel ik Carl Hester vele malen beter vond rijden. Jij niet natuurlijk, want jij kijkt alleen naar hoe hóóg dat paard zijn benen optilt in bijv. de Piaffe.
Dat de jury echter er net zo over dacht als ik -muv Wim Ernes?!- bleek uit de hun reacties, álle juryleden, op één na dus, waren van mening dat koste wat kost de harmonie het moest winnen van het spektakel en de "hard gereden" proef van Adelinde. Als je de buitenlandse media gevolgd hebt, had je dat kunnen weten.
De Piaffe en Passage van Parzival is verschrikkelijk!
Het hoge gehuppel van een beer op een hete plaat ...! Kunstjes ...!
Inhakend nog even op jouw geplaatste filmpje waarnaar ik zoëven refereerde:
Deze zgn "Passage" (het zou die naam in zijn geheel niet mogen dragen, vind ik), is wat ik overal dagelijks om mij heen zie op de vele stallen waar ik kom:
Men komt binnen, stapt op, neemt paard gelijk in de -reeds voorgebogen valse knik- op en rijdt weg om vervolgens minutenlang (net als in jouw filmpje) er zo'n vreselijk foute "zweefdraf", wat later overgaat in iets wat Piaffe zou moeten zijn, uit te persen en iets wat voor pirouettes door zou moeten gaan! Ja, ja, ... en dat zou dressuur zou zijn?!
Een uur lang en de meeste paarden krijgen daarbij nog niet eens even lange teugel. Schandalig vind ik dat!
Maar iedereen roept aan de kant -incl. véle juryleden- "kijk hem toch eens mooi dansen...!" (in zijn valse knik). Met dank aan onze top en uiteraard subtop, die ook niet beter weet.
Duizenden van dit soort mensen doen dit dagelijks en geven dat weer door als een soort van instructeur ...!
Dát, beste Horseyfries, maakt de paardensport kapot ...!
Wauw, proficiat, Murphy, voel je je nu goed? Iemand zo afkraken? Jij zit tegen HF te klagen omdat ze niet zou weten wat jouw niveau ed is, en jij doet nu NET hetzelfde! Goed gedaan joh!