Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
*** schreef:@celine14: oké, duidelijk. klopt het dan dat de pony op foto 1 van mijn foto's al meer richting die bolle lijn gaat in de rug en dit een paar seconden later (op foto 2) weer helemaal weg is?
nicky_rilana schreef:maradonna:
op de 1e foto zou hij meer moeten zakken in zijn hals ( was namelijk los rijden) maar dat is maar 1 moment maar dat doet hij dan wel.
op de ander foto loopt hij wel mooi aan de loodlijn.
maar op allebij de foto's zit ik er wel met mijn been in, dus waarschijnlijk is hij gewoon niet aan mijn been.
Jolindaa schreef:Om het topic weer even een schopje naar boven te geven en omdat ik heel benieuwd ben wat jullie hiervan vinden, plaats ik ook mijn knollebol even hier in het topic. Vind het erg interessant, maar zelf ook moeilijk om te bepalen of een paard draagt of stuwt...
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Malenka schreef:Wie wil zich hier aan wagen? Ik ben erg benieuwd wat jullie er uit kunnen halen:
[ Afbeelding ]
Ik zal mijn idee over de bevindingen ook plaatsen. Wellicht kunnen we dan samen weer verder leren.
miek2012 schreef:San87; wat ik denk te zien: Een mooi vriendelijk paard dat zijn best doet voor zijn vriendelijke ruiter. Hij loopt in oprichting terwijl zijn rug niet opbolt (goed te zien door het naar voren liggende zadel) De ruiter trekt op dit moment een holle rug en is bewust of onbewust aan het remmen. De kaak van het paard laat niet los te zien aan de opbollende speekselklieren, en kan in deze positie ook niet loslaten omdat de oprichting te hoog is. De voorbenen maken grotere passen dan de achterbenen en dat betekent dat het paard op de voorhand is. Advies aan de ruiter is doorgaan met het actief maken van de achterhand, maar de voorkant meer te laten ontspannen. De oprichting is nu gevraagd en geen logisch gevolg van de verzameling.
_Marinke_ schreef:Ik kom ook even invallen, vind het ook enorm leuk en interessant!
Ik begin bij de foto van Jolindaa, goed?
Annemieke, waarom valt het paard volgens jou op de voorhand? Ik zie in de eerste foto een paard dat teveel achter de ll kruipt en er in mijn ogen meer uit gereden mag worden. Ik had hier graag de hand van de ruiter wat naar voren zien bewegen zodat het paard die kan volgen en nog losser moet laten in de rug. Vervolgens met been eraan blijven rijden zodat het bekken wat meer kantelt. Je krijgt dan een mooie 'bolle' bovenlijn te zien. Voor nu ben ik het met je eens, maar wat ik begrijp van dit topic moet je ook uitleggen hoe je dingen ziet en niet alleen; "Loopt op de voorhand".
De tweede foto word ik overigens niet heel blij van, toch kan ik er niet goed de vinger op leggen. Ik zie een spanning in de foto... Heb het idee dat het paard hier het neusje naar de buitenkant drukt en vervolgens met de buitenschouder ook over de schouder heen loopt. Houd zich wat strak en recht in de rug terwijl je liever wat holler had gezien. Ook hier een achterbeen dat wel onder wil treden maar het niet kan?