is hier iemand NIET ANTI slof?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: is hier iemand NIET ANTI slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:05

Lange lijnen moet je alleen doen onder begeleiding van iemand die er verstand van heeft. En is idd heel iets anders dan dubbele longe.

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:08

Ik ben ook niet anti-slof. ik rij er altijd mee. hij zit er niet aan, maar wel dat als ik m nodig heb dat ik hem erbij kan pakken :D

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:03

Cavalia schreef:
Ik ben ook niet anti-slof. ik rij er altijd mee. hij zit er niet aan, maar wel dat als ik m nodig heb dat ik hem erbij kan pakken :D

Dus jij rijdt je 4 jarige paard altijd met slof? waarom?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:04

Daar ben ik ook benieuwd naar, je zegt in je profiel dat je opstartproblemen hebt gehad, wat voor problemen waren dat?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:06

ben ik ook wel nieuwschierig naar ja :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:06

NieuwsGierig MDH! :P

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:07

MaartPaard schreef:
M_D_H schreef:

lieve schat, ik zeg het nog maar een keer, je trekt niet aan het paard!
en met een dubbele longe longeren zonder singel?
dat kan nit eens zonder trekken, je gebruikt de singel juist zodat de lijnen op een hoogte blijven hangen waar ze niet in kunnen stappen! als je dat zoder singel gaat proberen glijden of de lijnen van het paard af of je trekt aan het paard zodat de lijnen goed strak blijven ;)

met de lijnen zoals ik ze bevestig kan het paard super zijn hals buigen en bij goed gebruik trek je niet aan het paard...
(zeg ht nog maar in keertje ;) )

Nee inderdaad, je trekt niet aan een paard, maar 9 vd 10 die met dubbele lijnen werken doen dit wel, en zeker als je ze onder de buik vastmaakt. Heb je die filmpjes niet bekeken ofzo? Tuurlijk kan dit! Juist!

ja ik heb de filmpjes dus wel bekeken, maar dit is geen dubbele longe dit is lange lijnen, dat is gewoon een groot verschil :)
lange lijnen kan heel goed werken met dit paard maar is dus niet de dubbele longe, want met de dubbele longe sta je op afstand van het paard, en kun je de lijnen dus alleen zo houden door middel van trekken aan het paard... :)[/quote]

Wat een BS! sorry dat ik het zo zeg, ik doe afgewisseld beiden met mijn paard, soms begin ik met singel en longeer ik haar eerst met dubbele lijnen, en daarna voor het fijnere werk de singel eraf en lange teugelwerk...ik trek nooit aan mijn paard om de lijnen goed te houden, als die een gram druk voelt denkt ze dat ze achterwaarts moet, en ze loopt aan de dubbele longe toch echt gewoon lekker vooruit hoor!
Juist omdat je ze tussen 2 teugels(lijnen) kunt opsluiten,begrenzen kun je ze drukloos laten lopen, maar je moet er wel een beetje handig voor zijn.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:24

nou, ik ken niemand die het lukt en ik zelf ben behoorlijk handig met de dubbele longe (geslaagd met een 9,5 bij lammert haanstra himself *\o/* *\o/* nog steeds trots op) en ik durf het zelf niet te proberen omdat ik mensen dan alleen maar zie trekken :o
daarbij komt dat je ook met singel de paarden tussen 2 teugels/lijnen kunt begrenzen/laten lopen zonder druk :)
maar nogmaals, in alle jaren dat ik in de paarden zit heb ik het nog nooit iemand zien doen...
lange lijnen zonder singel ja, maar dubbele longe zonder singel nee :n
niet zonder getrek in ieder geval :)

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:05

Hmm, met of zonder singel, dubbele lijnen of lange teugels, ik denk dat er ook een groot stuk paard sturen met lichaamstaal bij komt kijken, ik kan de mijne ook los longeren in een grote piste, en daarbij ook aan haar aangeven dat ze iets ruimer om me heen mag, of juist iets korter bij me mag komen, zo ook met 1 touw of 2 lijnen of teugels, je eigen fysiek is heel belangrijk, en de band met je paard dus ook,samenspel moet er minimaal voor zijn. maar ik vind het ook altijd nog niet simpel, niks met paarden is simpel, ik probeer het wel eenvoudig te houden voor mij en het paard.beetje ingewikkeld uitgelegd, maat door wat grondwerk zonder zweep te doen, kweek je dat extra communicaitemiddel, je lijf.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:08

oh maar dat kan ik ook wel allemaal :) no problem..
maar met singel met de dubbele longe heb ik nog niemand zonder trekken zien doen omdat de longe gewoon steeds weg glijd...
kan het ook niemand aanbevelen omdat te doen :o

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 01:42

sorry dat ik het zeg M_D_H, maar het ligt al de hele week op het puntje van mijn tong maar het moet er nu toch echt uit. In je profiel staat een foto van je paard dat hij echt heel ver achter de loodlijn is. Ik wil je heir niet persoonlijk op afrekenen. Maar dat werkt er wel aan mee dat ik niet echt in je verhaaltjes geloof. Of naja ik geloof ze wel dat je bij Haanstra hebt gezeten (ook daar verschillen meningen over) maar ik neem je wel echt een stuk minder serieus. Laat ik het zo zeggen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 08:59

oh je mag me daar op afrekenen hoor :)
ik wet namelijk dat de pony daar met een valse knik loopt en dat hij daar achter de loodlijn loopt...
maar ik ben niet bang om foute fotos neer te zetten van paarden die net bij me zijn :)
ga je daar mensen op afrekenen moet jij weten, maar je kent de geschiedenis van die dieren niet en kan er dus niet over oordelen :)
ik ben in ieder geval eerlijk genoeg om te laten zien dat ik niet binnen een week zo'n groot probleem kan oplossen en ben ook eerlijk genoeg om dat te laten zien :)
en hef je daardoor geen geloof aan mijn kennis.. tjah dan kan ik alleen maar zeggen i don't give a f+ck about it... daar heb je alleen je zelf mee en mij niet ;)

ik kan je nu overgens hele andere fotos laen zien, maar ik denk niet dat mensen die de geloofwaardigheid van andere controleren aan hun profiel, dat die geintreseerd zijn in het verhaal en de fotos van de pony ;)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 15:52

In Spanje werken ze veel met dubbele lijnen, of het de juiste manier is. . . dat laat ik maar in het midden ;)

jenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 16:36

Vandaag heb ik Marleen lekker met Jente laten (spelen) met lange lijnen en ze vond het eerst vreemd dat Marleen schuin van haar liep en ging alleen maar achteruit lopen, maar doordat ik aan de longe veel met het commando voorwaarts werk, had ze dat nu ook wel snel door wat de bedoeling was en hebben we een paar rondjes linksom en rechtsom gedaan en toen nog even gewoon lekker los in de rijbak en als afsluiting lekker even borstelen en toen emmertje voer.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 17:18

jenna schreef:
Vandaag heb ik Marleen lekker met Jente laten (spelen) met lange lijnen en ze vond het eerst vreemd dat Marleen schuin van haar liep en ging alleen maar achteruit lopen, maar doordat ik aan de longe veel met het commando voorwaarts werk, had ze dat nu ook wel snel door wat de bedoeling was en hebben we een paar rondjes linksom en rechtsom gedaan en toen nog even gewoon lekker los in de rijbak en als afsluiting lekker even borstelen en toen emmertje voer.

Super Jenna, echt goed bezig :j

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:51

M_D_H schreef:
oh maar dat kan ik ook wel allemaal :) no problem..
maar met singel met de dubbele longe heb ik nog niemand zonder trekken zien doen omdat de longe gewoon steeds weg glijd...
kan het ook niemand aanbevelen omdat te doen :o

Sorry hoor M_D_H, maar als je dat allemaal kunt, waarom kun je dan niet met dubbele lijnen of lange teugels werken zonder singel, zonder aan het paard te trekken?
En ik weet niet waar jij zoal komt, maar ik ken verschillende mensen(waaronder ikzelf) die dat dus wel kunnen.

PS, wat mij betreft ben je welkom om het verhaal van de betreffende(in de krul ) pony en de vooruitgangsfoto's te plaatsen hoor,graag zelfs,
rijdt je die tinker of cob nog altijd met dat fijne bitje?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 20:15

beter lezen ;)
ik zei dat ik iedereen dan alleen maar zie trekken en dat ik het niet ga proberen ;)
kan maar zo dat het jou wel lukt zonder trekken maar ik heb nog niemand gezien die dat zo kon :)
het is een tinker en het is een grai geen cob ;)
bit is idd erug fijn :)) niks mis mee ;)
verhaal volgt later via pb dat ga ik hier niet online zetten :n

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 20:20

ben even stil geweest maar wil nu toch wel graag reageren.
een dun bit is in deze tijd vaak beter, paarden krijgen een steeds fijnere mond maar er wordt wel een dik bit in gegooit, nou dat is ook niet echt fijn, heb je je mond vol met bit. nou weet ik niet hoe het met een tinker zit maar volgens mij hebben die niet echt een fijne mond maar kunnen wel sterk zij. ik reed mijn pony ook altijd met een heel dun bit, maar dit is wel een vriendelijk bit. ligt heel fijn in de mond.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 20:22

deze is erg gevoelig, maar kon door zijn lage rooster geen enker of dubbel gebroken trens hebben :)

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 20:25

M_D_H schreef:
deze is erg gevoelig, maar kon door zijn lage rooster geen enker of dubbel gebroken trens hebben :)

dus je paard heeft ook gewoon niet veel plek in zijn mond.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 20:33

ne precies :)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 00:14

Gaat het hier überhaupt nog over de slof? Volgens mij al pagina's lang, bijna niet meer....

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 00:20

.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 09-11-24 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 00:21

zo komt er ook niks meer over de slof ;)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 00:26

Nee, maar ik reageer puur niet meer omdat het nu over het lange lijnen werk gaat. Dat heeft mijn interesse niet en hoort niet in dit topic, dan kun je daar beter weer een nieuw topic over starten.