Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MaartPaard schreef:M_D_H schreef:
lieve schat, ik zeg het nog maar een keer, je trekt niet aan het paard!
en met een dubbele longe longeren zonder singel?
dat kan nit eens zonder trekken, je gebruikt de singel juist zodat de lijnen op een hoogte blijven hangen waar ze niet in kunnen stappen! als je dat zoder singel gaat proberen glijden of de lijnen van het paard af of je trekt aan het paard zodat de lijnen goed strak blijven
met de lijnen zoals ik ze bevestig kan het paard super zijn hals buigen en bij goed gebruik trek je niet aan het paard...
(zeg ht nog maar in keertje)
Nee inderdaad, je trekt niet aan een paard, maar 9 vd 10 die met dubbele lijnen werken doen dit wel, en zeker als je ze onder de buik vastmaakt. Heb je die filmpjes niet bekeken ofzo? Tuurlijk kan dit! Juist!

[/quote]
nog steeds trots op) en ik durf het zelf niet te proberen omdat ik mensen dan alleen maar zie trekken 

no problem..

jenna schreef:Vandaag heb ik Marleen lekker met Jente laten (spelen) met lange lijnen en ze vond het eerst vreemd dat Marleen schuin van haar liep en ging alleen maar achteruit lopen, maar doordat ik aan de longe veel met het commando voorwaarts werk, had ze dat nu ook wel snel door wat de bedoeling was en hebben we een paar rondjes linksom en rechtsom gedaan en toen nog even gewoon lekker los in de rijbak en als afsluiting lekker even borstelen en toen emmertje voer.
M_D_H schreef:oh maar dat kan ik ook wel allemaalno problem..
maar met singel met de dubbele longe heb ik nog niemand zonder trekken zien doen omdat de longe gewoon steeds weg glijd...
kan het ook niemand aanbevelen omdat te doen

niks mis mee