[FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

am304912

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 18:50

Afbeelding

Loopt mijn pony zo goed aan de teugel ????
Deze foto is van 4 jaar geleden ofz maar wou het fff weten. Ze staat alleen wel op rust. Als het niet goed is zou ik gaarg een paar tips willen ;)

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: [FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:14

het is niet echt goed te zien, heb je misschien een foto waar ze loopt?

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 19:34

@bertie bedankt voor uw felicitatie. En vooral bedankt voor de leerzame bijdrage aan dit topic.

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:29

Er word veel gesproken over een dan wel actieve of onactie achterhand, hoe kunnen jullie dit goed zien via een foto? En ook in het echt, of via een flimpje, waar let je dan op?
Wat zijn kenmerken van een actieve achterhand, dan wel van een onactieve achterhand?
Daarnaast las ik ook wat opmerkingen over het exterieur, wat zijn voordelige kenmerken, en nadelige kenmerken bij een dressuurpaard. Waar moet je op letten?

am304912

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:41

nicky_rilana schreef:
het is niet echt goed te zien, heb je misschien een foto waar ze loopt?

Uhm neej eigelijk niet :(:) jmmr

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:45

hier nog 2 van mijn andere pony, fotos zijn alleen wel van vorig jaar februari , ben haar sinds kort weer aan het oppaken :)
Afbeelding

Afbeelding
Mijn houding vind ik wel enorm bagger, ook op mijn haf, groot aandachtspuntje :)
Handen mochten hier wel meer omhoog, meer mijn armen dragen en naar voren kijken, dat terzijde :)

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:50

Ik vind het er netjes uitzien, voor zover ik er commentaar op kan geven. Vooral bij de draf foto spat de energie eraf! :)
Rare vraag, maar wat voor zadel heb jij op je haf?

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:53

dankjewel :)
Ik heb op Beau een hb dressuurzadel soort weet ik zo niet, die heb ik nu ook op Nynke liggen.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:54

am304912 schreef:
Afbeelding
Loopt mijn pony zo goed aan de teugel ????
Deze foto is van 4 jaar geleden ofz maar wou het fff weten. Ze staat alleen wel op rust. Als het niet goed is zou ik gaarg een paar tips willen ;)

nee, je pony loopt zo niet aan de teugel.
Want hij loopt niet, hij staat stil. :D
'Aan de teugel' is een begrip dat met rijden te maken heeft. Beweging hoort daarbij, het kan niet zonder.

'Aan de teugel' houdt dus meer in dan dat ene knikje, zeg maar. :+

Heel leuk om deze foto te zien! Wedstrijdje? Hoe ging het?
Je bent nog maar net op Bokt he? Leuk! :)

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:29

_Bitje_ schreef:
Ik heb op Beau een hb dressuurzadel soort weet ik zo niet, die heb ik nu ook op Nynke liggen.

hb?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:31

hulsebos denk ik

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:32

Ja dat snap ik. Ik sta bij Lotte op stal en meende toch echt dat ze een nieuw KN zadel heeft.
Vandaar mijn vraagteken :P

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:46

Gipsylover schreef:
Er word veel gesproken over een dan wel actieve of onactie achterhand, hoe kunnen jullie dit goed zien via een foto? En ook in het echt, of via een flimpje, waar let je dan op?
Wat zijn kenmerken van een actieve achterhand, dan wel van een onactieve achterhand?
Daarnaast las ik ook wat opmerkingen over het exterieur, wat zijn voordelige kenmerken, en nadelige kenmerken bij een dressuurpaard. Waar moet je op letten?

Daar ben ik ook benieuwd naar. Ik lees vaak dingen als laag/hoog kruis, hoge/lage staartwortel, stijle achterbenen, diep ingezette hals of weet ik veel wat, sommige snap ik natuurlijk wel, maar ik weet niet zo wat er nou voordelig is en wat niet, of voor sommige oefeningen wel of niet. Lijkt me toch wel belangrijk om dat te weten.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:51

Calimero_ schreef:
Ja dat snap ik. Ik sta bij Lotte op stal en meende toch echt dat ze een nieuw KN zadel heeft.
Vandaar mijn vraagteken :P

Oh grapje, ik dacht al klopt iets niet _O-

_Bitje_

_Bitje_ schreef:

KN bedoel ik dus :D

boooo

Oke! :)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:59

Ben héél benieuwd wat jullie van deze foto vinden. Vindt het zelf een fijn beeld, maar roch mis ik iets. Kan alleen de vinger er niet goed op leggen :)

Afbeelding

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:01

zijn hoofd is ietsje gekanteld, maar verder een mooi plaatje zeker weten!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:10

Als iemand nog een filmpje wil hoe het niet moet, ik heb er 1 :') en hoe een paard eruit ziet die niet actief is :')

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:16

Gipsylover schreef:
Er Wat zijn kenmerken van een actieve achterhand, dan wel van een onactieve achterhand?
word veel gesproken over een dan wel actieve of onactie achterhand, hoe kunnen jullie dit goed zien via een foto? En ook in het echt, of via een flimpje, waar let je dan op?

exterieur invloed op beweging van het paard.
(even in het algemeen he! er zijn paarden die ondanks onvoordeling ext. super kunnen bewegen.)

bv steil achterbeen
Hoekt minder makkelijk, zodat het voor een paard minder makkelijk is deze onder zich te brengen en te gaan zitten.

Stel je hebt een steile schouder, dan kan je over het algemeen zeggen dat het paard zijn voorbeen minder
makkelijk naar voren kan brengen en minder hoog en daardoor korter loopt.

Halsaanzet laag en breed, dan minder makkelijk voor het paard om met veel front en hogere hoofd hals houding te lopen.

Overigens is het perfecte paard voor ons onbetaalbaar en mits je hebt nagedacht over de minder perfecte anatomische
onderdelen van je paard en hem toch hebt gekocht en je realiseerd wat ze betekenen (soms overigens minder dan je zou denken,
want karakter van het paard betekend ook heel veel) dan kan je met een minder gefortuneerd gebouwd paard,
nog steeds heel veel plezier hebben en ver genoeg komen voor de meesten van ons.

Zo kan je bij allerlei onderdelen van het paard de voor en nadelen afwegen

Actieve achterhand of onactieve heb ik zo geen voorbeelden van.
Onactief, hoekt niet, brengt niet onder, sloft, actief hoekt meer, meer afdruk, brengt hem onder, etc.

.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:17

themuisje schreef:
Ben héél benieuwd wat jullie van deze foto vinden. Vindt het zelf een fijn beeld, maar roch mis ik iets. Kan alleen de vinger er niet goed op leggen :)

Afbeelding

Hee, wat grappig. Je mist iets. WAT mis je?
Ik mis ook 'íets', maar het valt niet mee om te bedenken. Voor mij ook niet.
Probeer eens? /3

Het 'ik mis iets' is wel altijd een start om iets verder door te kijken. Kijken, nog eens kijken. Waar zet je het tegen af? Wat zou je wél willen zien? Wat is je referentie? En waar klopt dat plaatje niet als je het afzet tegen je referentie?
Met 'referentie' bedoel ik .. eh .. misschien wel het ideaalplaatje dat je voor ogen hebt. :)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:19

Ik denk dat ik graag mee buiging in de sprong wil zien, waardoor hij van achter mee gaat zakken en dus beter over de rug komt. Daarmee wordt de verbinding van voor ook beter. Maar toch niet echt iets toon aangevends. Want meer op achter blijf je de hele opleiding aan werken. (Roy is pas 4)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:20

Bitje ik ben jaloers op jouw keurige zit. Wellicht mag je je handen iets meer dragen maar ik zie een goed ondertredend achterbeen en de middendraf lijkt hij zich in hals iets op te drukken maar toch vind ik het een fijn beeld om naar te kijken.

Ben sowieso fan van jouw pony

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:21

Romana01 schreef:
Als iemand nog een filmpje wil hoe het niet moet, ik heb er 1 :') en hoe een paard eruit ziet die niet actief is :')

Leuk!
Plaats maar links!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:23

Themusje, ik mis denk ik de activiteit op de foto, dit is net iets te tam?