Indomitable schreef:Er zijn hier al zoveel dingen gezegd, maar ik vind het een nogal beledegend topic! Als je dan echt naar de basis wil, dan zouden we allemaal niet moeten rijden. Volgens mij is een paard namelijk niet gemaakt om te rijden. Wij de mens hebben ooit eens besloten om op een paard te gaan zitten, maar dat hebben we vooraf ook niet gevraagd.
Dus laten we allemaal een beetje respect voor elkaar opbrengen en iedereen in zijn waarde laten. Ik denk dat als we eerst eens naar onszelf kijken, we allemaal wel een puntje hebben waar we beter op kunnen letten.
Als je je paard kent en er goed voor bent dan weet je waar de grens ligt. Ik zie op onze pensionstal vanalles gebeuren. Paarden die weken/maanden de eigenaar niet zien. Paarden die vlug uit de stal geplukt worden niet eens geborsteld, naar de bak worden gesleurd en vervolgens zijn rondje moeten doen. Is het niet goed dan rammen we er maar met een paar sporen in. Paarden die gereden worden met een te krap of te wijd zadel, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Dus dames, kijk eerst naar jezelf voordat je oordeeld over een ander. En als je oordeeld vraag dan eerst aan diegene wat zijn of haar eigen mening is.
En overigens ik heb ook overgewicht
Amen
!!!! 
. En ik denk dat de meeste mensen met overgewicht dat wel weten, die hebben vaak type haf of tinker onder zijn kont, die kunnen net wat meer hebben