Niveau is bedroevend...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 13:36

Electra63 schreef:
Ik kan me wel vinden in het bovenstaande van Lusitana, vooral dat je soms gedrild werd en jankend van je paard af kwam. Al vind ik dat je nog niet kan spreken over dat het niveau bedroevend is, dat is veel te algemeen en te gemakkelijk gezegd. Zeker niet als ik kijk welke bokkers dat vinden.

Dan bedoel je zeker een bepaald niveau ofzo? Nou ik vind het beangstigend dat mensen met 'minder niveau' blijkbaar wel het probleem zien en mensen met 'hoger niveau' dat niet zien...

996981

Re: Niveau is bedroevend...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 13:46

Joolien de 4 jarige pony die jij nog niet klaar vind voor wedstrijden is dit weekend twee keer eerste geworden met 209 pt en 195 :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 13:48

themuisje schreef:
Joolien de 4 jarige pony die jij nog niet klaar vind voor wedstrijden is dit weekend twee keer eerste geworden met 209 pt en 195 :)

Nou gefeliciteerd bij deze, dan is hij erg gegroeid de afgelopen weken. Toen ik dat filmpje zag vond ik hem er absoluut nog niet klaar voor. Maar ik ben sowieso een tegenstander van paarden te jong meenemen op wedstrijd maar goed. ;)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 13:51

Ach ja wat is te jong ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 13:52

Joolien schreef:
Electra63 schreef:
Ik kan me wel vinden in het bovenstaande van Lusitana, vooral dat je soms gedrild werd en jankend van je paard af kwam. Al vind ik dat je nog niet kan spreken over dat het niveau bedroevend is, dat is veel te algemeen en te gemakkelijk gezegd. Zeker niet als ik kijk welke bokkers dat vinden.

Dan bedoel je zeker een bepaald niveau ofzo? Nou ik vind het beangstigend dat mensen met 'minder niveau' blijkbaar wel het probleem zien en mensen met 'hoger niveau' dat niet zien...

Voel jij je aangesproken?
Ik bedoel meer verzorgmeisjes van 15/16 die op een paard rijden zonder zadel, met halster. :D
En instructeurs met Orun 1/2, daar ben ik ook niet zo kapot van. Laat ik het zo zeggen, diegene die ik ken, vind ik sowieso geen goede ruiters.
Als men het niveau omhoog wil krijgen in Nederland (ik neem aan, dat wij het hebben over de breedte, de top van Nederland behoort immers al tot de wereldtotp), dan zal er iets aan de opleiding gedaan moeten worden. Jij trekt je het niveau aan (volgens dit topic), ben jij nog bezig om jezelf verder te ontwikkelen als instructeur?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 13:55

Joolien schreef:
themuisje schreef:

Nou gefeliciteerd bij deze, dan is hij erg gegroeid de afgelopen weken. Toen ik dat filmpje zag vond ik hem er absoluut nog niet klaar voor. Maar ik ben sowieso een tegenstander van paarden te jong meenemen op wedstrijd ma
}unquot

Ik heb dat topic ook gezien (niet het filmpje, wel de foto's).
Wat mankeerde er dan aan volgens jou? Behalve de leeftijd? Meisje had superpunten.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 14:12

Ik ook kijken!!!!
Welk topic is dat?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 14:23

Dat weet ik niet meer, het was een hele leuk vos E-pony, die regiokampioen ofzo is geworden. Ik zag het topic op mijn telefoon, dus ik heb niet gereageerd. Ik vond het een super leuke pony, ik ga ff zoeken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 14:29

themuisje schreef:

Tendance,

Het is de pony van Themuisje, topic staat onder in, je hebt er zelf gereageerd. :D

Tehmuisje, ik vind het een super leuke pony en het ziet er goed uit. Je punten zeggen genoeg, of de jury moet het ook verkeerd zien.

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 16:00

Electra63 schreef:
Misschien een idee voor John de Mol: een reallife-soap met paardenmeisjes/jongens. Als locatie dan een grote pensionstal met binnenbakken, boxen, solarium, kantine, ijzers, stang/trens e.d. en daarnaast een weitje met de paardjes 24/7 buiten, natuurlijk bekappen, bitloos enz.. Lijkt me heerlijk zo'n soap, hoef je niet meer op Bokt in te lezen.
Af en toe wat leuke setjes/peesjes/ voorbij laten komen of op bezoek bij Anky of Rath, een tv-programma ontwikkelen is zo makkelijk. :D

Ik wil meedoen!!!!! :j :j *\o/* *\o/* *\o/*

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 16:05

Ja, maar dan zal er toch eerst besloten moeten worden wat het juiste niveau is. :D
En ik vrees, dat dat nu juist niet gaat lukken.

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 16:23

Esperanza schreef:
Mijn paard gaat altijd lekker briesen als ik hem losrijdt. Nu vroeg op de RV een keer een meisje, "Wat is dat, wat doet je paard?" Zij wist niet wat het was, haar paard deed dat nooit.... %) De meeste ruiters weten gewoon te weinig en dat wordt ze ook nergens geleerd...

Mijn paard gaat briezen als ze heel erg gespannen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:54

Electra63 schreef:
Joolien schreef:

Nou gefeliciteerd bij deze, dan is hij erg gegroeid de afgelopen weken. Toen ik dat filmpje zag vond ik hem er absoluut nog niet klaar voor. Maar ik ben sowieso een tegenstander van paarden te jong meenemen op wedstrijd ma
}unquot

Ik heb dat topic ook gezien (niet het filmpje, wel de foto's).
Wat mankeerde er dan aan volgens jou? Behalve de leeftijd? Meisje had superpunten.

Dit is het topic: [RT-HAW] Roy 4 jarige welsh || L1 dressuur
Ik zie hier een slingerende pony, dat was een van mijn aandachtspunten. Maar ik ben eerder zo fel gweest omdat sommige mensen denken dat ze een jong paard ervaring op laten doen ook al is hij nog helemaal niet bevestigd, maar men weet niet dat er dan heel veel stress bij een paard bij komt kijken, zeker als het paard er nog niet helemaal klaar voor is en oefeningen moet doen waar hij nog niet in is bevestigd. Maar dat zie ik vaker op springwedstrijden dan in de dressuurring.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:58

Ik kan het filmpje nu niet zien, ik heb wel de foto's gezien. (ik ben niet thuis)
Maar als het meisje van die waanzinnige punten heeft gehaald: 209 en 195, zal het paard wel klaar geweest zijn. Als ze net rond de 180 pnt heeft, kan je er nog over discussiëren, maar met zulke punten niet, dan heeft ze gewoon een super goede proef gereden.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:59

Op het vorige fototopic vond je hem er ook niet klaar voor, en dat waren foto's dus geen slingerbeelden. Maargoed ik zal zaterdag wel weer even een filmpje laten maken. Kun je kijken of je Hem dan wel klaar vind :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:04

Themuisje, laat je niet gek maken door Bokt.
Je hebt super punten gehaald, dus ik zou er nog niet eens meer op reageren. Ik vind het echt een super leuke pony en ik wens je veel succes.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:05

themuisje schreef:

En dat getuigd van Niveau van de ruiter!

Joolien schreef:
Dit is het topic: [RT-HAW] Roy 4 jarige welsh || L1 dressuur
Ik zie hier een slingerende pony, dat was een van mijn aandachtspunten. Maar ik ben eerder zo fel gweest omdat sommige mensen denken dat ze een jong paard ervaring op laten doen ook al is hij nog helemaal niet bevestigd, maar men weet niet dat er dan heel veel stress bij een paard bij komt kijken, zeker als het paard er nog niet helemaal klaar voor is en oefeningen moet doen waar hij nog niet in is bevestigd. Maar dat zie ik vaker op springwedstrijden dan in de dressuurring.

Ervaring zullen ze toch vroeger of later op moeten doen daar komt stress aan te pas, er zullen altijd op elk niveau bepaalde oefeningen niet(goed) bevestigd zijn.
Laatst bijgewerkt door JeaDH op 11-07-11 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:06

bedankt :)
ik ben een echte streber en wil het iedereen naar het zin maken.
soms lukt dat helaas niet.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:07

Esperanza schreef:
Mijn paard gaat altijd lekker briesen als ik hem losrijdt. Nu vroeg op de RV een keer een meisje, "Wat is dat, wat doet je paard?" Zij wist niet wat het was, haar paard deed dat nooit.... %) De meeste ruiters weten gewoon te weinig en dat wordt ze ook nergens geleerd...

Geluid uit je harige fiets? Ik zou meteen een nieuwe halen :+

Mensen hebben gewoon geen enkel oog voor hoe hun paard zich voelt jammer genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:08

themuisje schreef:
bedankt :)
ik ben een echte streber en wil het iedereen naar het zin maken.
soms lukt dat helaas niet.

Ik heb in je fototopic gezegd dat ik m al beter vond he ;) En ik vind hem al erg vooruit gegaan vergeleken met dat filmpje. Blijkbaar heb je een snelle leerling en of een getalenteerde pony. ;)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:09

ja, en of goede begeleiding :D

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:10

Arabesk schreef:
Geluid uit je harige fiets? Ik zou meteen een nieuwe halen :+

Mensen hebben gewoon geen enkel oog voor hoe hun paard zich voelt jammer genoeg.

Waarom toch altijd iedereen over èèn kam scheren wees eens wat genuanceerder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:11

themuisje schreef:
ja, en of goede begeleiding :D

Ja ook, het zijn gewoon factoren die er voor zorgen dat jullie snel beter worden, dan hoef je hem alleen maar heel te houden, dan komen jullie vast nog een heel eind ;)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:31

Electra63 schreef:
Ik kan het filmpje nu niet zien, ik heb wel de foto's gezien. (ik ben niet thuis)
Maar als het meisje van die waanzinnige punten heeft gehaald: 209 en 195, zal het paard wel klaar geweest zijn. Als ze net rond de 180 pnt heeft, kan je er nog over discussiëren, maar met zulke punten niet, dan heeft ze gewoon een super goede proef gereden.

en daar ben ik het nou weer s niet mee eens, de jury geeft 200 punten dus moet het een goede proef zijn?! nee electra, ik vind dus vaak genoeg dat mensen met punten thuis komen die ze absozekerweten niet verdiend hadden...of de punten niet krijgen die ze wel hadden moeten hebben. ik ga er niet vanuit [ hoe erg dat ook klinkt ]dat iemand een goede proef heeft neergezet als ie met dik winst thuis komt.
ik zie vaak genoeg dat mensne een mooi plaatje rijden voor t oog en daar trappen best wel wat jury's in, terwijl er rijtechnisch nog een heleboel aan schort,niet los in de nek \kaak. onvoldoende activiteit achter rug weggedrukt, maar toch dik scoren- en dan krijg je de insteek 'ik heb winst ,dus ik heb goed gereden ;laten zo dus " [en ik dacht eigenlijk dat het topic hierover zou gaan.....]
en ik word een beetje moedeloos dat mensen die geen wedstrijden starten of never nooit hoger dan l hebben gestart niet kunnen oordelen hoe en wt goed is ,mijn man heeft never nooit op een paard gezeten ,maar staat al jaren naast de ringen als ik op wedstrijd,les of clinics ben en die ziet duvelsgoed waar het goed gaat en waar t fout gaat.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:33

knollentuin schreef:
ik zie vaak genoeg dat mensne een mooi plaatje rijden voor t oog en daar trappen best wel wat jury's in, terwijl er rijtechnisch nog een heleboel aan schort,niet los in de nek \kaak. onvoldoende activiteit achter rug weggedrukt, maar toch dik scoren- en dan krijg je de insteek 'ik heb winst ,dus ik heb goed gereden ;laten zo dus

is dat ook niet waar je van uit moet kunnen gaan? dat de jury gelijk heeft? :)