Apple schreef:Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Hier sluit ik mij bij aan!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
af en toe zie ik mensen rijden die ook beter een dagje over moeten slaan...
. Wees blij dat hij voor je wilt werken en op de moment dat ie dat niet doet heeft die misschien net dat steuntje in de rug nodig dat die snapt van oh ik moet wel even luisteren. Paarden hoeven maar 1 uurtje hooguit 1½ uur te werken voor ons! De rest van de dag hebben ze om te luieren dus dat is om precies te zijn 23 uur of 22½ en 24 uur wanneer ze vrij hebben! Wij werken hele dagen en zitten hele dagen op school! Ik weet niet wat beter is dat ene uurtje werken en dan misschien iets harder aan pakken dan normaal of ze over je heen laten lopen en denken zoek het maar uit ik lift wel mee?

Wist ik precies aan haar loopje hoe ze zich voelde.

vagolijntje schreef:wat mij opvalt in dit topic dat er voornamelijk wordt gezegd ik doe t niet volgens het boekje want moet mn paard wel eens terecht zetten. Daar is toch niets mis mee als je werkt met een dier zul je ook grensen vast moeten stellen. Gaan ze daar overheen dan komt er een consequentie.
Citaat:Maar ik merk ook dat ik precies een heel ander onderscheid maken: een paard straffen, op zijn plaats zetten bij slecht gedrag etc. vind ik hoogstnormaal. Dat heet gewoon opvoeden.
Als ik de topictitel lees: 'iets waar je voor uit moet komen', iets wat dus eigenlijk niet door de beugel kan. Dan denk ik eerder aan dingen zoals uit frustratie, ongeduld, onmacht beginnen slaan, schoppen; onrealistische eisen stellen; eigen fouten projecteren op het paard; een paard straffen onevenredig aan het slechte gedrag etc. etc. En die dingen keur ik wel af.
Het merendeel van wat in dit topic gezegd wordt schaar ik onder het eerste, nl. opvoeden.
MOHGirl schreef:Apple schreef:Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Hier sluit ik mij bij aan!
Gini schreef:vagolijntje schreef:wat mij opvalt in dit topic dat er voornamelijk wordt gezegd ik doe t niet volgens het boekje want moet mn paard wel eens terecht zetten. Daar is toch niets mis mee als je werkt met een dier zul je ook grensen vast moeten stellen. Gaan ze daar overheen dan komt er een consequentie.
Dat heb ik idd meermaals in dit topic aangegeven, maar blijkbaar wordt daar overheen gelezen.
Citaat:Maar ik merk ook dat ik precies een heel ander onderscheid maken: een paard straffen, op zijn plaats zetten bij slecht gedrag etc. vind ik hoogstnormaal. Dat heet gewoon opvoeden.
Als ik de topictitel lees: 'iets waar je voor uit moet komen', iets wat dus eigenlijk niet door de beugel kan. Dan denk ik eerder aan dingen zoals uit frustratie, ongeduld, onmacht beginnen slaan, schoppen; onrealistische eisen stellen; eigen fouten projecteren op het paard; een paard straffen onevenredig aan het slechte gedrag etc. etc. En die dingen keur ik wel af.
Het merendeel van wat in dit topic gezegd wordt schaar ik onder het eerste, nl. opvoeden.

) Asyaa schreef:Koningss schreef:haha ja het is geen bedoeling voor een rel-topic maar ik lees zo vaak dat het zo niet hoort, de ruiters gestraft moeten worden en het vooral zielughh is. En dan vraag ik me af hoe kritisch ze naar zichzelf kijken..
Je moet dat gewoon negeren
Bokt vind alles sielugh, je kan beter tegen een muur gaan discusieren want die discusiert beter mee als de gemiddelde bokker.