Ben je een slechte ruiter als je valt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daphnijntje

Re: Ben je een slechte ruiter als je valt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 19:21

Van vallen leer je ..
Gewoon opstaan en er opnieuw op gaan anders word je ook nog bang voor een paard.
Ik moet altijd lachen als ik van en eht eerste wat ik dan denk is Van valleen leer je , opstaan is gaan, Blijf lachen in het leven en er zijn ergere dingen en dan moet ik altijd heel hard lachen als ik er dan weer op zit denk ik over wat er is gebeurd en hoe ik het kan voorkomen als dat kan...

skippy96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 19:25

Van vallen leer je inderdaad, misschien kan je het de volgende keer voorkomen als je weer op dezelde manier dreigt te vallen. En voor moet je inderdaad opnieuw opstappen, tenzij je heel ernstig gevallen zou zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 23:37

pff amai dan zou ik een slechte ruiter zijn hoor.
Ik heb al een rodeo er af gegooit geweest (wel zonder zadel)
Ik ben er al af gegooit geweest omdat men paard schrok van een hond.
Ik ben ook al met paard en al tegen de vlakte gegaan

Voske1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 13:54

Vallen hoort er gewoon bij.

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 13:59

Oh ik voel me nu een enorm slechte ruiter, ben voor de 2e x in 3 jaar van mn paard af gestuiterd vrijdag...

Bok-draaien, hing er half naast, bok ik ernaast en 2 mete meegesleept vanwege voet in de beugel, nu voel ik me gelijk slecht :o

_Sjuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 14:03

mijn instructrice zei altijd dat je pas een goede ruiter bent als je 100 keer bent gevallen :D

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 14:40

tuurlijk niet, iedereen valt wel eens :o

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 23:25

JulietEvH schreef:
mijn instructrice zei altijd dat je pas een goede ruiter bent als je 100 keer bent gevallen :D

Ze zeggen het! :P
Ben wel behoorlijk vaak gevallen , maar voor de 100 keer heb ik nog een lange weg te gaan. :j

Vallen hoort erbij! :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 00:49

Verschillende jonge paarden gehad en verschillende malen in het zand gehapt haha.
Moet wel zeggen dat hoe ouder je wordt hoe minder leuk het is hoor. Gelukkig is mijn paard inmiddels ook al weer bijna 8 dus we zijn inmiddels aardig op elkaar ingespeeld.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 11:18

Haha, dan zou ik wel een héél slechte ruiter zijn :D

Ik heb zondag m'n ribben gekneusd door op een muur te vallen ;)

Ik heb soms de indruk dat het het tegendeel is. Je valt omdat je zekerder wordt van jezelf (paard merkt dit) en ook omdat je soms wat nochalant wordt.
Putje winter uitstappen aan de lange teugels, zonder stijgbeugels en maar tetteren etc terwijl er superveel lawaai is, is misschien niet zo slim. Dus dan val je al eens ;)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 14:57

Ik vind dat je absoluut niet een slechte ruiter bent als je valt.. Alle begin is moeilijk, Rome is ook niet in één dag gebouwd :) Ik ben zelf ook vaak genoeg gevallen van een pony en paard, vooral in het begin toen ik leerde rijden, en soms ook nog wel eens..In ameland wat jaren terug nog een harde smack gemaakt op het strand, paardje had er zin in en had er even niet op gerekent.. bam in het zand en paardje rende per ongeluk op de terugweg naar de rest over mijn buik...hoef in je buik ook erg lekker haha... Paarden kunnen ook schrikken en als je er dan op zit kan er van alles gebeuren hoe ervaren je ook bent...Ik durf te wedden dat ook mensen met wel TIG jaren ervaring er wel eens af vallen

kahvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 20:24

100 keer vallen ;)

sjoukjee22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 15:13

Van vallen leer je!
Ik ben geen goede ruiter maar ik val bijna nooit, dus dat alleen slechte ruiters vallen, klopt niet!

Trip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:05

alles leer je toch met vallen en opstaan?
nou ben ik niet vaak gevallen van paard is op 1 hand te tellen, maar je bent zeker niet een slechte ruiter als je valt van paard

BlueAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 17:25

Vallen en opstaan toch?
Volgens mij hoort dit er wel bij /3

Variaton

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 21:58

Waarom zou je een slechte ruiter zijn als je val? Anky en Edward Gal vallen toch ook van paarden af? Van vallen leer je namelijk ;)

xRevanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 10:19

Iedereen valt wel eens, dat hoort er gewoon bij ;)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 10:22

Heb ooit eens op een manege gereden toen ik een jaar of 8 was. Daar was de regel "bij 3 keer in een les vallen moet je trakteren" Ik viel die les 12 keer :') Huilend naar huis gegaan met het idee dat ik nu 4 keer moest trakteren.

Maar OT vallen hoort erbij, het heeft wel met je stabiliteit op het paard te maken, dus het vallen zou wel minder moeten worden met de jaren. Maar een paard blijft je altijd verrassen dus valvrij ben je denk ik nooit

SanneLiberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 14:57

Ik vind zeker niet dat je een slechte ruiter bent als je valt. Het kan natuurlijk wel het geval zijn, maar dat ligt (ook al eerder gezegd) ook wel aan de paarden waar je op rijdt. Zomaar iemand een slechte ruiter noemen vind ik echt slecht van diegene die dat zegt!

SanneLiberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 14:58

Colway schreef:
Heb ooit eens op een manege gereden toen ik een jaar of 8 was. Daar was de regel "bij 3 keer in een les vallen moet je trakteren" Ik viel die les 12 keer :') Huilend naar huis gegaan met het idee dat ik nu 4 keer moest trakteren.

Maar OT vallen hoort erbij, het heeft wel met je stabiliteit op het paard te maken, dus het vallen zou wel minder moeten worden met de jaren. Maar een paard blijft je altijd verrassen dus valvrij ben je denk ik nooit

Ik heb leren paardrijden op hele eigenwijze shetlanders en ik viel er altijd elke hoek vanaf :o ! Maar ik had wel de tijd van mijn leven & ik heb leren omgaan met dat soort beesten ;).

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 15:30

Ik ben gister nog 'gevallen' :=
Waarom?
Ik wijkte een paar passen, daarna rechtuit en aandraven.
Tijdens het aandraven stopte hij ineens, sprong naar rechts en ik hing er half langs, had enorme kramp in mijn been dus kon die niet bewegen, heb me maar laten vallen, lag helemaal dubbel _O-
Waarom hij schrok? Dat weet niemand, er gebeurde niks, spoken bestaan dus wel degelijk :=

Vera_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 16:45

Je bent zeker geen slechte ruiter als je van je paard afvalt.
Zeker niet als hij bokt enzo.
& van vallen leer je heel veel.

Maar ik vind dat je wel een slechte ruiter bent als je er afvalt omdat je geen goede balans.
(zoals draven zonder beugels en dan scheef gaan en ernaast vallen)

Ik ben er al heel lang niet meer afgevallen eigenlijk, ik weet ook niet hoe ik dat doe, maar ik vind het wel best. (:

laurachanell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 13:55

het is toch:

Een goede ruiter valt minstens zeven keer van zijn/ haar paard :P 8-)

Redkin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 12:17

Heeft niets te maken met goed of slecht. Zelfs de beste zijn de bodem eens van dichtbij :D
Hoe stom kan het gebeuren , je paard struikelt bijvoorbeeld... Jij kan ern iet aan doen en je paard ook niet.
Als je echt geen evenwicht hebt en er voor het minste afdondert dan ben je mss niet zo'n goede ruiter.

RivaldoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 14:46

Nee vind het zeker niet slecht.
Van mijn vorige pony ben ik ontzettend veel gevallen (lees: wekelijks) die was gewoon te brutaal voor mij.
Maar dankzij dat vallen heb ik ontzettend veel geleerd. Waar ik om moet denken als er zoiets kan gebeuren. Ben dan nu op mijn huidige paard ook nooit zo vaak gevallen. Hoe gek het ook klinkt, het heeft me er echt beter van gemaakt.