Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
horseyfries schreef:Emilio_ schreef:In de sport (ik weet het met de springsport), omdat ze als ze jong zijn en op hoog niveau lopen, meer geld waard zijn.
Onze 4jarige gaat ook M, en hopelijk als hij bijna 5 is en Z de verkoop in.
Als je in Nederland woont dan heb ik nieuws voor je: een vierjarige mag alleen L lopen, pas vanaf 1 april van het jaar dat ze vijf worden mogen ze M lopen en pas vanaf 1 januari van het jaar dat ze zes worden mogen ze Z starten.
Ergens klopt er dus iets niet.....
AliceTwingo schreef:twee meisjes willen hun paarden van nog geen 2 jaar gaan inrijden (ik weet niet of ze er hulp bij krijgen maar ik hoop van wel) waarom?
volgens hun zijn de paarden al heel groot en verpesten ze ze als ze te lang wachten met inrijden..
volkomen onlogisch maar goed..
ik vind het echt niet kunnen..
laat ze gewoon zo lang mogelijk lekker rustig doen en dan heel langzaam beginnen met inrijden en dergelijke ..
Citaat:En hoe snel gaan die naar de knoppen dan ?? Vertel eens ?
Citaat:de meesten zijn al uitgekoerst bij hun 6e levensjaar of nog eerder, of iets later..
_Bitje_ schreef:ik ken simpelweg ongelofelijk veel dravers met hoefkatrol,versleten benen en noem maar op.
NATUURLIJK geld dat niet voor alle dravers, net zo als dat
de gemiddelde wedstrijdpaard soms bij 6 jaar al kapotgereden zijn.
jouke_h schreef:Ben dan nou ook nog steeds lekker grondwerk aan het doen met een 2,5 jarige en je merkt echt dat hij af en toe ook even paard moeten zijn. Met vriendjes lekker klieren en niet iemand die hem zegt dat hij naar links en naar rechts moet en door moet lopen.
_Bitje_ schreef:chantal: ik scheer ze niet over 1 kam. ik geef mijn mening..
natuurlijk kan het goedgaan, maar een 1 jarige is nog een veulen en zijn de spieren
en de botten gewoon nog niet volgroeid