Totilas, is het niet te extreem?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:27

Mooi. Back on topic. Ik vind _San87_'s bijdrage erg nuttig en verhelderend.

Kan me toch voorstellen dat dat niet compleet te negeren is door Gall&Gall (flauw grapje). Het beestje moet toch de dekdienst in, denk? Welk stamboek moet ie dan voor dekken? Dekt ie eigenlijk al?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:27

nee want als je er elastiek omheen doet kan hij ze niet meer zo hoog optillen afhankelijk wara ze je ze vastmaakt! :D

*Gaat nu echt lekker een filmpje kijken*

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:28

_San87_ schreef:
Ik heb het vandaag met mijn leraar en de gastspreker van het KWPN over Totilas gehad. Bij het KWPN is Totilas toen afgewezen omdat hij inderdaad al op deze manier bewoog (uiteraard wel veel minder en minder hectisch). Zij vonden dit onnatuurlijk en dachten dat deze manier van bewegen erin getrixt is. Vooralsnog is deze manier van bewegen niet wat het KWPN voor ogen heeft.

De meneer van het KWPN noemde Totilas een 'Freak of Nature'. Een van de toevaltreffers die exeptioneel kan bewegen. Overigens is het ook weer zo, dat al de paarden van Edward op dezelfde manier lopen, dus er moet op een of andere manier wel aan getraind zijn. Vooralsnog vind ik het plaatje Totilas niet mooi, te hectisch, gespannen, tuigerachtig. Dit waren de heren met mij eens, net als dat wij het eens waren dat Parzival een veel mooier, natuurlijker beeld geeft. Natuurlijk is Totilas jong en moet het nog bevestigd, maar die bewegingen blijven. Ik vraag me af of dit in pak hem beet, vijf a tien jaar de standaard word. Ik hoop het niet, want deze manier van bewegen is verre van efficient en ziet er niet uit :+ Maar dat is mijn mening :)

Heel mooi omschreven stukje waarbij geen kritiek wordt geleverd op Totilas zelf of op Edward Gal en verwoordt mooi wat ik ook bedoel.
Ik vind het niet mooi om te zien en zie Parzival ook liever en dat is ook gewoon een mening.

Hannah_Menno: Je laat nu wel heel duidelijk zien dat je alleen in dit topic zit om te rellen, beetje triest.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:28

Citaat:
Gall&Gall (flauw grapje).

:= :=

Ilzas

Re: Totilas, is het niet te extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:29

So-jjie!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:30

Hannah_Menno schreef:
Ik heb ook geen kritiek op die kerel! :D

Je vind het okee, dus je hebt er een mening over, en je moet even hoog rijden als hem om een mening te hebben dus, waar zijn die GP foto's?

horseyfries: Excuus voor de fout dan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:30

Ilzas schreef:

Kan me toch voorstellen dat dat niet compleet te negeren is door Gall&Gall (flauw grapje). Het beestje moet toch de dekdienst in, denk? Welk stamboek moet ie dan voor dekken? Dekt ie eigenlijk al?

Oh, hij zal zeker voor het KWPN mogen dekken. Absoluut. Hij is al erkend namelijk.

Maar of hij, net als Gribaldi, een 'goede' vererver is, of net als Lingh de vergetelheid in gaat, dat moet blijken. Een goed sportpaard is namelijk niet per definitie een goede vererver. En dat vergeten veel mensen.

En hij dekt niet, dat is teveel voor zo'n jong dier. Als ik het goed heb begrepen, en correct me if I'm wrong, is dit ook wat er met Gribaldi mis ging. Hij moest te vroeg de GP positie van Lingh overnemen, moest daarbij ook nog dekken en is toen door het lint gegaan. Want hem zie je ook niet meer in de ring.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:31

Eeuwig zonde van dat paard... :)

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 20:31

ThePast03 schreef:
Hannah_Menno: Je laat nu wel heel duidelijk zien dat je alleen in dit topic zit om te rellen, beetje triest.

Juist... Begrijp echter ook niet dat ze aangezien ze zelf bitloos rijdt (dat bedoel ik niet slecht tegenover HM), dat ze de manier waarop Totilas loopt zo pluimt.

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:32

san87
allemaal heel netjes verwoord!

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:33

Citaat:
En hij dekt niet, dat is teveel voor zo'n jong dier. Als ik het goed heb begrepen, en correct me if I'm wrong, is dit ook wat er met Gribaldi mis ging. Hij moest te vroeg de GP positie van Lingh overnemen, moest daarbij ook nog dekken en is toen door het lint gegaan. Want hem zie je ook niet meer in de ring.

Jeetje! Dit wist ik niet! :wow: Heb hem idd al lang niet meer zien lopen.... Wat een mens dan blijkbaar toch veel vraagt van zo'n dier.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 20:34

_San87_ schreef:
Ilzas schreef:

Oh, hij zal zeker voor het KWPN mogen dekken. Absoluut. Hij is al erkend namelijk.

Maar of hij, net als Gribaldi, een 'goede' vererver is, of net als Lingh de vergetelheid in gaat, dat moet blijken. Een goed sportpaard is namelijk niet per definitie een goede vererver. En dat vergeten veel mensen.

Gribaldi heeft in april dit jaar bij het TCN al afscheid genomen van de sport. In oktober neemt hij in Neumünster zijn definitieve afscheid, zijn laatste optreden is tijdens de hengstenshow van Van Uytert in 2010. Na zijn piaffe-probleem is hij nooit meer de oude geworden...

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:36

Bomba schreef:
ThePast03 schreef:

Juist... Begrijp echter ook niet dat ze aangezien ze zelf bitloos rijdt (dat bedoel ik niet slecht tegenover HM), dat ze de manier waarop Totilas loopt zo pluimt.

Ja, maar eerlijk is eerlijk, haar fries gooit zijn voorbenen minstens net zo ver naar voren als Totilas.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:39

Bomba schreef:
Gribaldi heeft in april dit jaar bij het TCN al afscheid genomen van de sport. In oktober neemt hij in Neumünster zijn definitieve afscheid, zijn laatste optreden is tijdens de hengstenshow van Van Uytert in 2010. Na zijn piaffe-probleem is hij nooit meer de oude geworden...

Hij is ook al 16, dan mag het ook wel een keer, toch?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:39

NHevaVD schreef:
Citaat:

Jeetje! Dit wist ik niet! :wow: Heb hem idd al lang niet meer zien lopen.... Wat een mens dan blijkbaar toch veel vraagt van zo'n dier.

Ik weet er het mijne niet van hoor, daarom zeg ik ook correct me if I'm wrong. Maar dit is wat ik ervan opgevangen heb en wat mij verteld is. Als ik het goed heb, is er tijdens de Piaffe wat geknapt bij het dier.

@ de rest, bedankt voor de complimenten :o Het gesprek vanmiddag was ook heel verhelderend en ook echt een fijn gesprek, want er werd ook echt geluisterd naar wat ik te zeggen had, het werd in overweging genomen en vaak waren ze het met mij eens. Complimenten daarvoor aan de meneer van het KWPN :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:40

Ilzas schreef:
Bomba schreef:

Hij is ook al 16, dan mag het ook wel een keer, toch?

Normaal gesproken is dit leeftijd de leeftijd waarin een paard op zijn top van zijn kunnen is. Zo tussen het vijftiende en achtiende levensjaar.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:41

_San87_ schreef:
Ik heb het vandaag met mijn leraar en de gastspreker van het KWPN over Totilas gehad. Bij het KWPN is Totilas toen afgewezen omdat hij inderdaad al op deze manier bewoog (uiteraard wel veel minder en minder hectisch). Zij vonden dit onnatuurlijk en dachten dat deze manier van bewegen erin getrixt is. Vooralsnog is deze manier van bewegen niet wat het KWPN voor ogen heeft.

De meneer van het KWPN noemde Totilas een 'Freak of Nature'. Een van de toevaltreffers die exeptioneel kan bewegen. Overigens is het ook weer zo, dat al de paarden van Edward op dezelfde manier lopen, dus er moet op een of andere manier wel aan getraind zijn. Vooralsnog vind ik het plaatje Totilas niet mooi, te hectisch, gespannen, tuigerachtig. Dit waren de heren met mij eens, net als dat wij het eens waren dat Parzival een veel mooier, natuurlijker beeld geeft. Natuurlijk is Totilas jong en moet het nog bevestigd, maar die bewegingen blijven. Ik vraag me af of dit in pak hem beet, vijf a tien jaar de standaard word. Ik hoop het niet, want deze manier van bewegen is verre van efficient en ziet er niet uit :+ Maar dat is mijn mening :)

Totilas is nooit aangeboden, dus hoe kan hij in hemelsnaam afgewezen zijn :?

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:41

Citaat:
er tijdens de Piaffe wat geknapt bij het dier.

Pffff.. :\ Wat naar zeg! Iets 'geknapt' zie ik dan ook meteen voor me! 8)7

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:42

sarabande schreef:
_San87_ schreef:

Totilas is nooit aangeboden, dus hoe kan hij in hemelsnaam afgewezen zijn :?

Dit is wat mij is verteld. Of dit nu op de keuring was, de PAVO Cup of waar dan ook, dat weet ik niet.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:43

Citaat:

Oh :? Zo jammer, nooit iets van meegekregen.
Heb wel eens een mail naar Edward gedaan, met waar is de Gribaldi? Kreeg terug: In z'n stal! :PB

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 20:45

Nee het is ook nog publiekelijk bekend gemaakt. Ik heb de mazzel dat we TCN-lid zijn, want daar heeft hij zijn eerste afscheid bij genomen, alleen voor de clubleden.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:45

Citaat:
Oh Zo jammer, nooit iets van meegekregen.
Heb wel eens een mail naar Edward gedaan, met waar is de Gribaldi? Kreeg terug: In z'n stal!

Hihi! :+ Had je het eigenlijk wat beter moeten onderbouwen, misschien denkt 'ie nu wel: ojee, iemand opzoek naar DE Gibraldi! :=

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:45

_San87_ schreef:
Dit is wat mij is verteld. Of dit nu op de keuring was, de PAVO Cup of waar dan ook, dat weet ik niet.

Als 4-jarige kreeg hij dat als commentaar bij de Pavo cup volgens zijn fokkers.
Als 5-jarige is hij naar het wereldkampioenschap in Verden geweest waar hij 4e werd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:48

ThePast03 schreef:
_San87_ schreef:

Als 4-jarige kreeg hij dat als commentaar bij de Pavo cup volgens zijn fokkers.
Als 5-jarige is hij naar het wereldkampioenschap in Verden geweest waar hij 4e werd.

Dan is dat het geweest :D Dan heb ik in de verwarring er verrichting van gemaakt ipv Pavo. Mijn schuld.

smout

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:56

totilas is nog nooit aangeboden. Op zijn eerste pavo konden ze zijn bewegingen niet waarderen. Hij heeft altijd zo gelopen en is nu door training sterker geworden. Komen de bewegingen nog meer tot zijn recht.

Hij heeft een sterk atletisch lichaam met een een hele goede kop. Is goed opgevoed.
bij mensen heb je ook uitblinkers..om die ook direct extreem te noemen..
dit paard is een uitblinker.
Hij doet zijn oefeningen goed, die niet goed waren zijn ook zo niet beoordeeld.( beter opletten)
Ik zou zeggen vind je het niets kijk je er toch niet naar.
Ik heb hem altijd al super gevonden.
Edward past erg goed op zijn paarden. Vooral op dit paard die niet moet dekken voorlopig. Hij heeft altijd veel dekhengsten gereden en een ieder weet dat dit een dubbele baan is voor paarden.
Wat sommigen hier zeggen raakt kant nog wal en getuigd van weinig respect...