Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
_San87_ schreef:Ik heb het vandaag met mijn leraar en de gastspreker van het KWPN over Totilas gehad. Bij het KWPN is Totilas toen afgewezen omdat hij inderdaad al op deze manier bewoog (uiteraard wel veel minder en minder hectisch). Zij vonden dit onnatuurlijk en dachten dat deze manier van bewegen erin getrixt is. Vooralsnog is deze manier van bewegen niet wat het KWPN voor ogen heeft.
De meneer van het KWPN noemde Totilas een 'Freak of Nature'. Een van de toevaltreffers die exeptioneel kan bewegen. Overigens is het ook weer zo, dat al de paarden van Edward op dezelfde manier lopen, dus er moet op een of andere manier wel aan getraind zijn. Vooralsnog vind ik het plaatje Totilas niet mooi, te hectisch, gespannen, tuigerachtig. Dit waren de heren met mij eens, net als dat wij het eens waren dat Parzival een veel mooier, natuurlijker beeld geeft. Natuurlijk is Totilas jong en moet het nog bevestigd, maar die bewegingen blijven. Ik vraag me af of dit in pak hem beet, vijf a tien jaar de standaard word. Ik hoop het niet, want deze manier van bewegen is verre van efficient en ziet er niet uitMaar dat is mijn mening
Ilzas schreef:Mooi. Back on topic. Ik vind _San87_'s bijdrage erg nuttig en verhelderend.
Kan me toch voorstellen dat dat niet compleet te negeren is door Gall&Gall (flauw grapje). Het beestje moet toch de dekdienst in, denk? Welk stamboek moet ie dan voor dekken? Dekt ie eigenlijk al?
Citaat:En hij dekt niet, dat is teveel voor zo'n jong dier. Als ik het goed heb begrepen, en correct me if I'm wrong, is dit ook wat er met Gribaldi mis ging. Hij moest te vroeg de GP positie van Lingh overnemen, moest daarbij ook nog dekken en is toen door het lint gegaan. Want hem zie je ook niet meer in de ring.
_San87_ schreef:Ilzas schreef:Mooi. Back on topic. Ik vind _San87_'s bijdrage erg nuttig en verhelderend.
Kan me toch voorstellen dat dat niet compleet te negeren is door Gall&Gall (flauw grapje). Het beestje moet toch de dekdienst in, denk? Welk stamboek moet ie dan voor dekken? Dekt ie eigenlijk al?
Oh, hij zal zeker voor het KWPN mogen dekken. Absoluut. Hij is al erkend namelijk.
Maar of hij, net als Gribaldi, een 'goede' vererver is, of net als Lingh de vergetelheid in gaat, dat moet blijken. Een goed sportpaard is namelijk niet per definitie een goede vererver. En dat vergeten veel mensen.
En hij dekt niet, dat is teveel voor zo'n jong dier. Als ik het goed heb begrepen, en correct me if I'm wrong, is dit ook wat er met Gribaldi mis ging. Hij moest te vroeg de GP positie van Lingh overnemen, moest daarbij ook nog dekken en is toen door het lint gegaan. Want hem zie je ook niet meer in de ring.
Bomba schreef:ThePast03 schreef:Hannah_Menno: Je laat nu wel heel duidelijk zien dat je alleen in dit topic zit om te rellen, beetje triest.
Juist... Begrijp echter ook niet dat ze aangezien ze zelf bitloos rijdt (dat bedoel ik niet slecht tegenover HM), dat ze de manier waarop Totilas loopt zo pluimt.
Bomba schreef:Gribaldi heeft in april dit jaar bij het TCN al afscheid genomen van de sport. In oktober neemt hij in Neumünster zijn definitieve afscheid, zijn laatste optreden is tijdens de hengstenshow van Van Uytert in 2010. Na zijn piaffe-probleem is hij nooit meer de oude geworden...
NHevaVD schreef:Citaat:En hij dekt niet, dat is teveel voor zo'n jong dier. Als ik het goed heb begrepen, en correct me if I'm wrong, is dit ook wat er met Gribaldi mis ging. Hij moest te vroeg de GP positie van Lingh overnemen, moest daarbij ook nog dekken en is toen door het lint gegaan. Want hem zie je ook niet meer in de ring.
Jeetje! Dit wist ik niet!Heb hem idd al lang niet meer zien lopen.... Wat een mens dan blijkbaar toch veel vraagt van zo'n dier.
Ilzas schreef:Bomba schreef:Gribaldi heeft in april dit jaar bij het TCN al afscheid genomen van de sport. In oktober neemt hij in Neumünster zijn definitieve afscheid, zijn laatste optreden is tijdens de hengstenshow van Van Uytert in 2010. Na zijn piaffe-probleem is hij nooit meer de oude geworden...
Hij is ook al 16, dan mag het ook wel een keer, toch?
_San87_ schreef:Ik heb het vandaag met mijn leraar en de gastspreker van het KWPN over Totilas gehad. Bij het KWPN is Totilas toen afgewezen omdat hij inderdaad al op deze manier bewoog (uiteraard wel veel minder en minder hectisch). Zij vonden dit onnatuurlijk en dachten dat deze manier van bewegen erin getrixt is. Vooralsnog is deze manier van bewegen niet wat het KWPN voor ogen heeft.
De meneer van het KWPN noemde Totilas een 'Freak of Nature'. Een van de toevaltreffers die exeptioneel kan bewegen. Overigens is het ook weer zo, dat al de paarden van Edward op dezelfde manier lopen, dus er moet op een of andere manier wel aan getraind zijn. Vooralsnog vind ik het plaatje Totilas niet mooi, te hectisch, gespannen, tuigerachtig. Dit waren de heren met mij eens, net als dat wij het eens waren dat Parzival een veel mooier, natuurlijker beeld geeft. Natuurlijk is Totilas jong en moet het nog bevestigd, maar die bewegingen blijven. Ik vraag me af of dit in pak hem beet, vijf a tien jaar de standaard word. Ik hoop het niet, want deze manier van bewegen is verre van efficient en ziet er niet uitMaar dat is mijn mening
sarabande schreef:_San87_ schreef:Ik heb het vandaag met mijn leraar en de gastspreker van het KWPN over Totilas gehad. Bij het KWPN is Totilas toen afgewezen omdat hij inderdaad al op deze manier bewoog (uiteraard wel veel minder en minder hectisch). Zij vonden dit onnatuurlijk en dachten dat deze manier van bewegen erin getrixt is. Vooralsnog is deze manier van bewegen niet wat het KWPN voor ogen heeft.
Totilas is nooit aangeboden, dus hoe kan hij in hemelsnaam afgewezen zijn
Citaat:Gribaldi heeft in april dit jaar bij het TCN al afscheid genomen van de sport. In oktober neemt hij in Neumünster zijn definitieve afscheid, zijn laatste optreden is tijdens de hengstenshow van Van Uytert in 2010. Na zijn piaffe-probleem is hij nooit meer de oude geworden...
ThePast03 schreef:_San87_ schreef:Dit is wat mij is verteld. Of dit nu op de keuring was, de PAVO Cup of waar dan ook, dat weet ik niet.
Als 4-jarige kreeg hij dat als commentaar bij de Pavo cup volgens zijn fokkers.
Als 5-jarige is hij naar het wereldkampioenschap in Verden geweest waar hij 4e werd.