Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
quadripes schreef:ik lees al een tijdje mee, maar nu reageer ik pas een keer: een paard pakt het bit niet letterlijk vast. het is stijf aan een kant in zijn lijf en kan daarom niet nageven, daarom maakt het niet uit of je bitloos rijdt of met bit. Het is een scheefheid die je moet oplossen door te werken aan zijn lijf, niet aan zijn hoofd.
MoniqueB schreef:Ik wilde in dat topic reageren maar kreeg met dikke vette letters LET OP! topic is meer dan 2 weken oud, blablabla.... te zien.
Ik vind het ook wel leuk om mee te doen. Met paard of zonder paard. Misschien kan ik mensen voorzien van tips en tops of misschien een kleine theoriepresentatie. Mijn paard is niet de makkelijkste maar kan bijvoorbeeld wel als oefenpaard dienen voor travers aan de hand. Voor diegene die dat nog lastig vinden bijvoorbeeld om zo eens te voelen hoe de hulpen gegeven kunnen worden.
Is dat iets?
annebe schreef:Een veel voorkomende fout bij rechtrichten die ik voorbij zie komen is dat de lange kant kort gemaakt word, terwijl je beter de korte kant langer kan maken.
En gisteren had ik nog een discussie met een collega.
Een gebogen paard pakt het bit vast met een kant.
Vraag 1: doet hij dit met zijn kiezen of lagen?
Of komt er gewoon meer druk op de lagen te staan?
HannahFrouk schreef:Heeeee foto's! Ja, niet dat ik tijd zal hebben om te reagerenmaar ga ze wel bekijken natuurlijk!
Danique: ik weet helaas geen stagebedrijf maar kun je het niet eens proberen via de website van paardenbegrijpen of de aanverwanten daarvan?
Trouwens hebben jullie gemerkt dat het nu toch echt dooit. Wie weet komt nu de lente er weer een beetje aan en kunnen we toch echt weer aan het oefenen. Ik ruik de narcissen al~!
annebe schreef:Een veel voorkomende fout bij rechtrichten die ik voorbij zie komen is dat de lange kant kort gemaakt word, terwijl je beter de korte kant langer kan maken.
HannahFrouk schreef:De draffoto vind ik ook heel netjes! Net mooi wat stelling en ze plaatst haar binnenachterbeen ook mooi lijkt me. Het lijkt alsof ze nog wat over haar tempo in zit, maar dat kan vertekenen, hoe was haar tempo daar eigenijk naar je eigen idee?
Zit je expres wat voorover, ik bedoel heeft dat een doel? Niet dat je niet netjes zit hoor, maar ik zou zelf juist iets meer naar achteren leunen.
annebe schreef:Hahahaha nou ja dat bedoel ik dus... Hoe gaat een paard dat doen als je bitloos rijd.
Mijn mening is (en ik zou deze graag nog eens onderlegt willen krijgen) dat een paard wat kantelt met zijn hoofd die kant van zijn kaken/lagen meer vastzet.
Ook al zou je een paard met bit rijden en hij kan het bit vast pakken heb je een probleem dat het bit zowiezo te hoog in de mond ligt.