Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Daan_Ordeal schreef:Pharagirlke jij denkt dus dat je kunt voorkomen dat een paard achterover valt door het tussen de oren te slaan? Een paard valt echt niet zomaar achterover hoor. En als je dat bij mijn paard zou doen kun je er juist op wachten dat er ongelukken gebeuren, die zou in blinde paniek raken. Ik heb het een aantal pagina's geleden al gezegd, je moet iedere situatie op zich beoordelen.
Utixo schreef:Ja, laten we vooral van alles een spelletje maken voor mijn paard. Uit veiligheidsoverwegingen laat ik mijn paarden liever met elkaar spelen, dan met mij. Ik maak wl eens een dolletje met ze hoor, maar spelen?
Hoe wil je in vredesnaam een paard spelenderwijs leren op de grond te blijven?
Je hebt geen antwoord omdat er maar 1 antwoord is... Op een andere manier maak je ze het niet duidelijk, echt niet. De negeermethode werkt misschien, maar voordat ze het spelletje zat zijn heb je al een aantal keer in de lucht gehangen. En het is gewoon gevaarlijk.
rollkur sielugh!!!!
.
. Utixo schreef:Ik kan natuurlijk ook de wortel aan de singel vastmaken, dan loopt hij met z'n neus tussen z'n voorbenen, aan de wortel een touwtje dat tussen z'n oren loopt, met daaraan de stok!
Goed idee!
moet ik hier wijzer van worden? pharagirlke schreef:Daan_Ordeal schreef:Pharagirlke jij denkt dus dat je kunt voorkomen dat een paard achterover valt door het tussen de oren te slaan? Een paard valt echt niet zomaar achterover hoor. En als je dat bij mijn paard zou doen kun je er juist op wachten dat er ongelukken gebeuren, die zou in blinde paniek raken. Ik heb het een aantal pagina's geleden al gezegd, je moet iedere situatie op zich beoordelen.
ik ben daar zelfs zeker van, paard duikt uit reflex weg en dus naar beneden (immers de klap komt vanboven) waardoor hij dus niet meer om kan klappen. Een paard dat shrikt, duikt naar beneden, geeft een paar bokken of gaat er vandoor, steigeren is misschien makkelijker uit te zitten maar wel veeeeel gevaarlijker dan bokken. Als ze schrikken, weet je zeker dat ze het begrepen hebben![]()
Liever een paard dat er blind vandoor gaat (en ja, ik heb zo'n madam die dat geinig vind dus weet hoe het voelt) dan eentje die steigert.
En dan heb ik het over échte paniek.
Je weet nooit wat een paard in paniek doet. 

kan gewoon met de zweep aan dervoorbenen zit als ik erop zit enzo
_BLOEMPOTJE schreef:
mijn vzpony heeft vroeger ook veel gesteigert, toen deed ik haar nog niet maar de eigenaar heeft het afgeleerd door elke keer dat ze omhoog kwam een tik op de voorbenen te geven.
Na een keer of 5 was pony er klaar mee en is daarna bijna nooit meer omhooggekomen
Pony heeft ook geen trauma of wat hoorkan gewoon met de zweep aan dervoorbenen zit als ik erop zit enzo
Utixo schreef:Trice: (gezellig dat je er bent!)
Al is het topic sowieso al erg gezellig geworden
KiWiKo schreef:er zijn altijd foute voorbeelden.....................
Karennnn schreef:KiWiKo schreef:er zijn altijd foute voorbeelden.....................
wil je dat eens wat verder uitleggen...
Trice schreef:Dat zou misschien een oplossing zijn, als er iemand bij is als je rijdt. En deze persoon moet dan ook binnen bereik zijn om je paard op tijd een opflikker te geven.
Zelf kun je er amma-nooit-niet bij.
_BLOEMPOTJE schreef:
mijn vzpony heeft vroeger ook veel gesteigert, toen deed ik haar nog niet maar de eigenaar heeft het afgeleerd door elke keer dat ze omhoog kwam een tik op de voorbenen te geven.
Na een keer of 5 was pony er klaar mee en is daarna bijna nooit meer omhooggekomen
Pony heeft ook geen trauma of wat hoorkan gewoon met de zweep aan dervoorbenen zit als ik erop zit enzo

!