Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:04

biscaya schreef:
Lante schreef:
Bij ons komt Monique de Rijk dus een les driedaagse geven. Wij hebben een hele grote vereniging met heel veel sportruiters. Toch zijn er maar 8 aanmeldingen daar zitten ook nog mensen van buiten de club bij..!

Ah wat leuk!! Ben benieuwd wat je van mn " juf" vindt!!
Tja weinig aanmeldingen: jammer maar de meeste mensen blijven vastgeroest zitten in wat ze kennen. Hier was
Monique 3wkn geleden..Ook een nieuw meisje erbij..paard onderging een metamorfose in 3 kwartier..monique en ik heel enthousiast en t meisje ook zo leek.. vraag haar vd wk: en ga je vaker lessen? Zij: mwhaaa weet t niet..Vind het zo duur en wil mn andere lessen niet opgeven ( lest 3x in de wk, paard is net 5)..godsscheef paard. Tja zolang mensen de zg rechtricht lessen nog steeds iets zien als grijs gebied verandert er zo weinig..zonde hè!

Ik ben 1 van de mensen buiten de club die erbij zit :D
Ben heel erg benieuwd hoe het is!
Hoop dat het weer geen roet in het eten gooit....

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:08

sanne83 schreef:
Wat leuk dat je bij Fleur lest :)
Parelli heeft tegenwoordig echt een heel leuk online programma, waarbij de informatie in maandelijkse thema's komt. Je krijgt dan een maandelijkse to-do lijst, verschillende korte filmpjes met uitleg en langere filmpjes voor meer verdieping. Is 20 euro per maand, maar je kan vier inlogs krijgen, dus je kan het voor 5 euro per maand doen. Dat is echt prima!

Iemand bekend met het video-kanaal van Karen Rolf?

Ja, ik. :) Eén keer een live seminair gevolgd en haar manier van vooral veel vertrouwen, plezier en liefde voorop vinden ik heel erg fijn. Volg haar niet heel actief, maar wil ik wel meer in 2016 gaan doen. :)

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-16 13:11

Lante schreef:
Bij ons komt Monique de Rijk dus een les driedaagse geven. Wij hebben een hele grote vereniging met heel veel sportruiters. Toch zijn er maar 8 aanmeldingen daar zitten ook nog mensen van buiten de club bij..!

Marketing.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:16

damian23 schreef:
sanne83 schreef:
Parelli heeft tegenwoordig echt een heel leuk online programma, waarbij de informatie in maandelijkse thema's komt. Je krijgt dan een maandelijkse to-do lijst, verschillende korte filmpjes met uitleg en langere filmpjes voor meer verdieping. Is 20 euro per maand, maar je kan vier inlogs krijgen, dus je kan het voor 5 euro per maand doen. Dat is echt prima!

Sanne, heb je hier een linkje van?

https://parellisavvyclub.com

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:34

Simpelman schreef:
Lante schreef:

Marketing.

Mee eens :j

Waarschijnlijk is de beschrijving te 'zweverig' of te vaag.
Zulke dingen moet je met concrete doelen of gehaalde resultaten verkopen die ook voor de sport aantrekkelijk zijn.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:41

De meeste sportmensen lok je helaas alleen met goeie wedstrijdresultaten van instructeur en leerlingen. Doel van deze mensen gaat vaak niet verder dan presteren in de sport.
Laatst bijgewerkt door Lante op 05-01-16 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-16 13:41

Product analyse.
Doelgroep selecteren.
Communicatie hier op afstemmen.

Verkopen dat wat de klant kopen wil en niet dat wat de verkoper verkopen wil.

Lante

Re: Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:44

Mee eens.

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-16 13:44

Lante schreef:
De meeste sportmensen lok je helaas alleen met goeie wedstrijdresultaten van instructeur en leerlingen.

Ik heb er 10 jaar een dikke boterham in verdiend.
Niets anders dan een foldertje en mond op mond reclame, maar wél:

Product analyse.
Doelgroep selecteren.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:48

Lante schreef:
Mee eens.

kun je zeggen waar ze naar toe komt en wanneer?

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:51

biscaya schreef:
Lante schreef:

Ah wat leuk!! Ben benieuwd wat je van mn " juf" vindt!!
Tja weinig aanmeldingen: jammer maar de meeste mensen blijven vastgeroest zitten in wat ze kennen. Hier was
Monique 3wkn geleden..Ook een nieuw meisje erbij..paard onderging een metamorfose in 3 kwartier..monique en ik heel enthousiast en t meisje ook zo leek.. vraag haar vd wk: en ga je vaker lessen? Zij: mwhaaa weet t niet..Vind het zo duur en wil mn andere lessen niet opgeven ( lest 3x in de wk, paard is net 5)..godsscheef paard. Tja zolang mensen de zg rechtricht lessen nog steeds iets zien als grijs gebied verandert er zo weinig..zonde hè!

Onbegrijpelijk soms hè. Juist van die mensen waar er een super goed resultaat is, komen niet meer terug. En ook andersom trouwens.

Ik denk dat een bepaalde theoretische onderbouwing belangrijk is, dat je ook weet waarom je iets wil bereiken en waarom dat belangrijk is. Anders kan het resultaat nog zo goed zijn, als de persoon zelf het resultaat niet als iets belangrijks ziet, dan heeft diegene er niets aan.

Ik heb me er ook bij neer gelegd dat heel veel mensen een gehoorzaam paard "saai" vinden, een ontspannen paard "suf" vinden en het juist wel lekker vinden om altijd een klein beetje conflict te hebben en juist constant over de grenzen van een paard willen gaan omdat dat lekker spannend voelt.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:55

Simpelman schreef:
Lante schreef:
De meeste sportmensen lok je helaas alleen met goeie wedstrijdresultaten van instructeur en leerlingen.

Ik heb er 10 jaar een dikke boterham in verdiend.
Niets anders dan een foldertje en mond op mond reclame, maar wél:

Product analyse.
Doelgroep selecteren.

Als iemand die er ook ooit geld mee hoopt te verdienen; als je het nou verkoopt als iets voor "de gemiddelde moderne dressuur tut" maar de daadwerkelijke informatie voor hun erg zweverig is, krijg je dan niet juist negativiteit of vallen de oordelen daar in toch mee?
Of valt dat toch weer onder het stukje 'je informatie slim verkopen'?

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:58

Sizzle schreef:
Simpelman schreef:

Waarschijnlijk is de beschrijving te 'zweverig' of te vaag.
Zulke dingen moet je met concrete doelen of gehaalde resultaten verkopen die ook voor de sport aantrekkelijk zijn.

Helemaal mee eens..Ik ben 1 vd weinige mensen die naast de lessen van monique ook wedstrijden rijdt. Nu even een wedstrijdstop..over ruim 2 mnd bevalt mijn merrie..gaan we eind vd zomer begin herfst weer een poging wagen..
Monique heeft zelf ook niks met de wedstrijdsport ( maar dat heeft meer te maken met t zeer prestatie gerichte gedrag van vele ruiters die daarbij t welzijn van hun paard ( on) bewust " vergeten".. monique heeft absoluut geen wedstrijd ambitie en dat zal de wedstrijd prikkers niet erg aantrekken..

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:04

Mijn stal is verdeeld in de wedstrijdruiters en recreatieruiters. Waarvan alle wedstrijdruiters bij een MD instructrice lessen en alle recreatieruiters bij een instructrice die meer richting KD zit.
Van de wedstrijdruiters hoor ik regelmatig: "wat leer je nou eigenlijk bij haar?!" over mijn instructrice. Die zullen bij haar nooit een les nemen, gaat niet snel genoeg. Hoe minder plukken, hoe saaier. Want je moet natuurlijk wel zo snel mogelijk naar het Z.

Dat daar gelaten. Ik heb vanochtend even op mijn moeders "kasteel" gezeten (draver van 1.75). Hilarisch, aangezien ik nog geen 1.60 ben. Ziet er natuurlijk niet uit! :=
Maar ik had hem met 3 seconden in de diepe stretch in stap! Mijn moeder even laten zien hoe en wat. En ze ziet het helemaal zitten. *\o/*
Hij heeft de laatste tijd continu last van zijn rug en kan ontzetten chagrijnig zijn daardoor. Hij liep altijd als een giraffe door de rijbak. Overgehouden aan het racen.
Ik hoorde hem gewoon zuchten van opluchting toen hij met zijn hoofd naar beneden mocht. Wat heerlijk voor hem.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:11

Ach bij mijn instructrice vinden ze het ook maar te langzaam gaan omdat zij heel sterk op de basis is..
Zonde dat mensen zich nooit de tijd willen nemen, want juist met dat geduld ga je sneller en happier verder komen.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:15

Wat ik ook vaak hoor is dat een paard dat voor de ll loopt niet aan het werk is?
Dan is er geen aanspanning?

Tja en dan kijk ik naar de bovenlijn van mijn paard... :D en dan naar die van hun paard...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:17

Er zijn gewoon duizenden lesgevers die beweren HET ei uitgevonden te hebben en zelf geen deuk in een pakje boter rijden.
Dan daarbij een rijfoto plaatsen van een paard in onderstandige piaffe, een kaptoom foto met gekanteld hoofd danwel een vrijheidsdressuurfoto met een verliefde blik.
Dan zou ik ook hooguit eerst skeptisch vanaf de bakrand meekijken voordat ik maar denk aan geld uitgeven.

Ik heb de site van die mevrouw nog niet bekeken trouwens hoor, dus ik weet niet precies hoe zij zichzelf verkoopt.

Ik weet wel dat de clinics en cursussen van Silke Hembes altijd volzitten omdat ze duidelijk lesgeeft aan alle niveaus en alle doelen (al vind ik haar site ook niet heel geweldig, maar die heeft ze nog maar heel kort). Dat kan ook een Z ruiter zijn die problemen heeft met de wissels, want Silke weet zelf hoe je op alle niveaus hoort te kunnen rijden ook al heeft ze niets persoonlijks met de wedstrijdsport. Ze begeleid wel degelijk sporters op een paard vriendelijke wijze.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 05-01-16 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:23

Net op de site van MdR gekeken en daar zie ik inderdaad veel interessante woorden maar geen concrete doelgroep, geen concrete doelen en geen concrete voorbeelden.
Op de foto's worden niet bepaald rijfoto's geplaatst die boven bosruiter niveau uitkomen (niets tegen bosruiters, ik ben er ook 1) waarvan ik dan inderdaad zou denken: wat ga ik daar dan leren?

Als zo iemand dan op stal komt zou ik me niet inschrijven maar wel gaan kijken met een kritisch oog.

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:26

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:29

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:30

Er zijn goeie instructeurs die zelf niet heel aansprekend rijden inderdaad. Dat is een lastig iets. Ik vind kennis en goed observeren en analyseren belangrijker voor een instructeur dan lichaam beheersing, waar paardrijden echt om draait als je er zelf op gaat zitten.

Ik heb mij aangemeld, omdat de recensies goed zijn en de theorie mij aanspreekt. De rij filmpjes ben ik niet van onder de indruk en ik mis kennis van de biomechanica van de ruiter in de info wat betreft zadels en houding en zit.
Laatst bijgewerkt door Lante op 05-01-16 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-16 14:33

JudArthos schreef:
Als iemand die er ook ooit geld mee hoopt te verdienen; als je het nou verkoopt als iets voor "de gemiddelde moderne dressuur tut" maar de daadwerkelijke informatie voor hun erg zweverig is, krijg je dan niet juist negativiteit of vallen de oordelen daar in toch mee?
Of valt dat toch weer onder het stukje 'je informatie slim verkopen'?

Je moet niet slim willen zijn.
Je moet de klant verkopen wat hij kopen wil.
Praktisch betekent dat dat je niet alles aan de hele wereld moet willen verkopen.
Er zijn mensen die jouw product verafschuwen, ze willen het niet kopen, dat is hun goed recht.
Er zijn mensen die jouw product niet kunnen kopen omdat ze het niet kunnen betalen, jammer voor ze.

Eerst kijken wat héb ik te koop, de productanalyse.

Dan kijken wélke klanten daar in geinteresseerd zouden kunnen zijn.
Binnen dip topic blijvend waarschijnlijk niet de dressuurmiep/krulrijder maar eerder mensen die iets anders aan het zoeken zijn dan dat.
Mensen die het zoeken in harmonie, omgang, betrouwbaarheid, enz..
De klantanalyse.

Dan je communicatie ontwerpen, de juiste foto's, teksten en lettertypes opzoeken en maken.
Je hoeft het hélemaal niet te hebben over punten en succes, intégendeel hier zet je je tegen af.
Je draagt aan wat je doelgroep wil zien, eerlijk en oprecht.

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-16 14:33

Lante schreef:
Er zijn goeie instructeurs die zelf niet heel aansprekend rijden inderdaad. Dat is een lastig iets. Ik vind kennis en goed observeren en analyseren belangrijker voor een instructeur dan lichaam beheersing, waar paardrijden echt om draait als je er zelf op gaat zitten.

Heb je van Gaal al eens zien voetballen?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:35

Nee. Maar zal ook niet heel goed zijn denk ik?

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-16 14:36

Ik nog nooit.