Het is stil in het topic! Iedereen druk bezig met hun paardjes. Wij zijn vandaag nog eens na lange tijd het veld ingetrokken. Paardje had er zin in, haha
Wij ook naar buiten vandaag. Denk dat onze paardjes toch last hebben gehad van het vuurwerk. Want er was geen ontspanning in te rijden vandaag =__= Ik heb het hele rondje op draverstand gedaan. Jammer. Hopelijk morgen weer meer ontspanning. Ik was zelf super ontspannen. Na 3 nachtdiensten wil je niets meer aanspannen
Ach wij beginnen altijd rustig, maar dat laatste galopje is toch vaak in racemodus. Maar hij os daar gelukkig niet stout in en de omgeving laat het toe om hem gewoon te laten uitbollen. Soms heeft zijn hoofdje dat wel eens nodig, die frisse wind
Starbreeze
Geplaatst: 02-01-16 18:25
Hoorde er meer vandaag op stal over frisse knollen idd. Nou hielp het ook niet mee dat er een bootcamp was op de trailerparkeerplaats... Springende mensen met knalgele 'ploegjes' achter zich aan... Ze stonden op de trailer al te blazen.. Onderweg ook de nodig bokken en sprongen te verduren gehad maar we hebben het weer overleefd. Beetje blije bui had ie denk ik
Muronia
Geplaatst: 02-01-16 18:25
Ik heb ze vandaag nog lekker met rust gelaten en ze hebben heerlijk de hele dag buiten gespeeld. Ik heb vanmorgen de winterdeken voor het eerst op gegooid deze winter, het voelt zo kil aan. Ik ben benieuwd of er morgen een beetje sneeuw ligt, dan kan ik mooi een paar sneeuwfoto's maken. Anders gaan we morgen weer rustig aan het werk, als het goed is komt er hier zo iemand met een setje nieuwe teugels die ik weer verlengen kan. Sinds ze de teugels vorige week kapot heeft gemaakt reed ik met een normale teugel en die is echt te kort helaas.
Kun je de teugel niet gewoon naar de schoen of zadelmaker brengen? Meestal kan je ze wel repareren. Je kunt voor je normale teugels natuurlijk ook gewoon even een tussenstukje laten maken of ze gewoon laten verlengen. Dat kost de wereld niet.
Deze was finaal doorgescheurd vlak na de gesp waar hij aan het bit vast zit. Ik heb de andere nu binnen gekregen, alleen zie ik net dat het een stangteugel is (dus in het midden geen gespje). Ik ga eens kijken wat ik kan fabriceren ermee.
In principe kun je dat ook prima vervangen. Dan ligt het eraan wat de teugel gekost heeft
Ik heb een beetje stijf paard, waarschijnlijk stress van het zoeken naar de ander. Met rijden enkel lang en laag gereden en aan de longe nog wat zijgangen gedaan.