Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Simpelman schreef:Murosch schreef:Ik heb een paar fotootjes in een filmpje verwerkt van de training van vandaag. Wees lief aub![]()
[ Video ]
Het lijkt alsof je zadel te ver naar voren ligt.
Het lijkt me dat je zadel te klein is voor jou.
Je paard blijft zich vasthouden in de schouders en de voorrug, misschien kun je hier uit komen door een periode alleen maar te longeren met een Chambon.
Denk in blokken van 6 weken, ong 40 minuten all in.
Er is ook te weinig impuls, maar dat kan een gebrek aan kracht zijn.
Je hebt geen gemakkelijk gebouwd paard, het zal je meer tijd en inspanning kosten dan een gemiddeld ander om aan het "begin van normaal dressuurwerk" te komen.
Murosch schreef:Ik heb een paar fotootjes in een filmpje verwerkt van de training van vandaag. Wees lief aub![]()
[ Video ]
Allereerst, bedankt voor je advies. Ik heb het gelezen, aan de kant gelegd, nogmaals gelezen, wou erop reageren maar ik heb het weer verwijderd. Ik heb even zitten huilen, nagedacht, een film gekeken om even aan iets anders te denken en nu ga ik reageren.
Een paar maanden geleden ben ik begonnen met deze voor mij nieuwe wijze van rijden. Ik heb heel veel stapwerk gedaan en dat is nu aardig bevestigd, daarna begonnen met stukken draf tussen door. Dit ging moeizaam, maar sinds een paar dagen wil mijn paard uit zichzelf haar hoofd laten zakken en zelfs wat contact houden in plaats van hard rennen en onder het contact uit komen. Ik ben hier voor nu heel blij mee, tuurlijk mag de neus er nog iets meer uit, mag ze lager zakken en moet ik meer contact houden, maar het is een begin nu.
Het zal geheid niet zo bedoeld zijn, maar ik voel me nu een beetje ehm.. Als: Je bips is te dik, koop maar een nieuw zadel of misschien nog beter een nieuw paard als je dressuur Wilt gaan rijden. En dat is een beetje zuur als je al een paar maanden zo fanatiek en positief bezig bent om te proberen om het goed te doen, begrijp je? Ik hoef heus niet te horen dat ik geweldig bezig ben, maar hiervan ben ik wel even een beetje van m'n stuk nu.
Murosch schreef:Bedankt voor de reacties. Nee hoor, ik zit zeker ook niet naar complimentjes te vissen en ik wil ook graag leren en verbeteren. Ik schreef ook dat het vast niet zo was bedoeld, maar omdat we hier zo Open zijn ben ik ook Open over mijn gevoel. Ik ga een nachtje slapen en morgen weer met frisse moed verder.
biscaya schreef:Murosch schreef:Bedankt voor de reacties. Nee hoor, ik zit zeker ook niet naar complimentjes te vissen en ik wil ook graag leren en verbeteren. Ik schreef ook dat het vast niet zo was bedoeld, maar omdat we hier zo Open zijn ben ik ook Open over mijn gevoel. Ik ga een nachtje slapen en morgen weer met frisse moed verder.
Soms kan het even hard overkomen dat is natuurlijk wel een beetje het risico van foto's/ filmpjes hier plaatsen.. Zeker omdat veel mensen die hier commentaren/ adviezen geven zelf natuurlijk niet met de billen bloot gaan en niks van foto/ of filmmateriaal van zichzelf plaatsen..
Dus bedenk maar zo jij hebt t lef dit wel te doen en als je bereid bent om met de billen bloot te gaan kan je daar alleen maar beter van worden..
Ook ik heb wel es een foto geplaatst vd beginperiode en daar kwam zowel positief als negatief commentaar op dat ik overigens kan plaatsen..Ik weet waar ik toen stond en waar ik nu sta en heb in die 4 jaar een ware reis doorlopen die me stapje voor stapje dichterbij mijn doel aan t brengen is..
Geniet van die reis..Je hebt al zo'n belangrijke stap in de goede richting gezet..denk dat er maar heel weinig posters hier zijn die t perfecte plaatje tonen..
Heel veel succes met je ontwikkeling!
Murosch schreef:Simpelman schreef:Het lijkt alsof je zadel te ver naar voren ligt.
Het lijkt me dat je zadel te klein is voor jou.
Je paard blijft zich vasthouden in de schouders en de voorrug, misschien kun je hier uit komen door een periode alleen maar te longeren met een Chambon.
Denk in blokken van 6 weken, ong 40 minuten all in.
Er is ook te weinig impuls, maar dat kan een gebrek aan kracht zijn.
Je hebt geen gemakkelijk gebouwd paard, het zal je meer tijd en inspanning kosten dan een gemiddeld ander om aan het "begin van normaal dressuurwerk" te komen.
Allereerst, bedankt voor je advies. Ik heb het gelezen, aan de kant gelegd, nogmaals gelezen, wou erop reageren maar ik heb het weer verwijderd. Ik heb even zitten huilen, nagedacht, een film gekeken om even aan iets anders te denken en nu ga ik reageren.
Een paar maanden geleden ben ik begonnen met deze voor mij nieuwe wijze van rijden. Ik heb heel veel stapwerk gedaan en dat is nu aardig bevestigd, daarna begonnen met stukken draf tussen door. Dit ging moeizaam, maar sinds een paar dagen wil mijn paard uit zichzelf haar hoofd laten zakken en zelfs wat contact houden in plaats van hard rennen en onder het contact uit komen. Ik ben hier voor nu heel blij mee, tuurlijk mag de neus er nog iets meer uit, mag ze lager zakken en moet ik meer contact houden, maar het is een begin nu.
Het zal geheid niet zo bedoeld zijn, maar ik voel me nu een beetje ehm.. Als: Je bips is te dik, koop maar een nieuw zadel of misschien nog beter een nieuw paard als je dressuur Wilt gaan rijden. En dat is een beetje zuur als je al een paar maanden zo fanatiek en positief bezig bent om te proberen om het goed te doen, begrijp je? Ik hoef heus niet te horen dat ik geweldig bezig ben, maar hiervan ben ik wel even een beetje van m'n stuk nu.
dresjoepie schreef:Misschien een handige tip voor het bekken kantel verhaal Ben ook echt te blond voor moeilijke termen!
Moet de post van Simpelman regelmatig 3x lezen hihi
Is om vanuit je navel te rijden dus je navel intrekken en naar voren duwen Dan kantelt je bekken mee Ook het sturen vanuit je navel werkt heel goed Je navel kijkt dus waar je naar toe gaat Zo wordt je ook gelijk bewust van je centrum! De tip heeft voor mij iig goed geholpen
terpentijn schreef:Okee, men gaat dus van het bekkengewricht uit. Niet van de bekkenbodem.
Dan had ik het dus idd precies andersom begrepen.
Dat wordt weer wat, om dat af te leren....
Jennyxx schreef:Wanneer gebruik je precies de kruishulpen? Ik zit altijd met de hele ophouding te rommelenNu doet mijn IJslander dat ook niet graag, omdat hij zijn rug er nog uit drukt en dan wordt mij dragen wat zwaar, dus daar zal het ook mee te maken hebben.