Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sizzle schreef:Starbreeze schreef:Je kunt je knieëen toch aanleggen en je bovenbenen aanspannen? Zo moeilijk is dat niet.
Simpelman beschrijft eigenlijk precies wat er dan gebeurt en hoe je het doet. Het is idd niet domweg knijpen maar in de beweging meegaan.
Jij spreekt over bovenbeen, Simpelman over kruishulpen en kuit.
Ik weet weet dus niet of jullie over hetzelfde spreken.
Bovenbeenhulpen wens ik niet te geven. Kruis (bekkenbodem) en kuit is voor mij duidelijk.
Spierpijn door drijven wil ik al helemaal niet.
Picasso schreef:Hoe kan het helpen als je gaat zitten 'persen' om je paard vooruit te krijgen? Kruis aantrekken en aanvullen met onderbeen. Bovenbeen is altijd een beetje aangespannen omdat je anders van je paard kukelt.
Murosch schreef:Ik heb altijd geleerd om je bovenbeenspieren aangespannen te houden en je been vanaf je knie los te laten afhangen naar beneden. Wanneer je je knieën aanklemt, trek je je onderbeen op (bijv. kinderen die hun beugels regelmatig kwijtraken bij het rijden).
Been geven doe je met je kuitspieren.
Picasso schreef:Hoe kan het helpen als je gaat zitten 'persen' om je paard vooruit te krijgen? Kruis aantrekken en aanvullen met onderbeen. Bovenbeen is altijd een beetje aangespannen omdat je anders van je paard kukelt.
xxdomiixx schreef:Picasso schreef:Hoe kan het helpen als je gaat zitten 'persen' om je paard vooruit te krijgen? Kruis aantrekken en aanvullen met onderbeen. Bovenbeen is altijd een beetje aangespannen omdat je anders van je paard kukelt.
Juist niet, van bovenbeen aanspannen wordt het stijver en glijd je juist sneller.
Murosch schreef:Ik heb een paar fotootjes in een filmpje verwerkt van de training van vandaag. Wees lief aub![]()
[ Video ]
Bin89 schreef:@sarahIlse, je bedoelt dat je je beide handen dan naar de binnenkant verplaatst om de stelling ook naar binnen te krijgen? Dus op de linkerhand de beide handen naar links en op de rechterhand de beide handen rechts vd schouder? Mn paards moeilijke kant is de rechterhand waarin ze niet goed kan buigen/naar buiten kijkt. Dan adviseer je om beide handen naar rechts te doen om haar die kant weer op te laten kijken? Of begrijp ik je verkeerd
Edit; lees hierover wel tegenstrijdige berichten. Las hier ook ergens iemand die juist vond dat je stelling niet moet vragen als het paard het nog niet kan. Zelf heb ik daar niet genoeg kennis over om over te kunnen oordelen.
ChocooPrins schreef:Ik denk dat iedereen hetzelfde bedoeld eigenlijk... Maar kruis aanspannen is niet knijpen.
De mijne bokt ook met knijpen, maar met kruis aanspannen niet, je blijft wel los zitten. Je knie is los. Je bovenbeen aangespannen, maar je volgt wel soepel de beweging.
ChocooPrins schreef:Plus dat je daarbij inbeeld dat je benen scharen zijn die iets toegaan,bedoel je hier dat je je kruis iets aanspant? (...)
Wil je de pas veruimen hou je hetzelfde ritme aan maar de scharen gaan open, bedoel je je bovenbenen/je kruis die iets loslaat? geef je beenhulp en je maakt je eigenlijk iets zwaarder (niet duwen met je zit! ) in dat zelfde ritme.
Zoals starbreeze al zegt je gebruikt je bovenbeen,gebruik je hier echt je bovenbeen als in "knijpen" met je liezen? spant je kruis aan, zonder te knijpen met je knieën.
Bin89 schreef:Wat vraagjes vetgedruktChocooPrins schreef:Plus dat je daarbij inbeeld dat je benen scharen zijn die iets toegaan,bedoel je hier dat je je kruis iets aanspant? (...)
Wil je de pas veruimen hou je hetzelfde ritme aan maar de scharen gaan open, bedoel je je bovenbenen/je kruis die iets loslaat? geef je beenhulp en je maakt je eigenlijk iets zwaarder (niet duwen met je zit! ) in dat zelfde ritme.
Zoals starbreeze al zegt je gebruikt je bovenbeen,gebruik je hier echt je bovenbeen als in "knijpen" met je liezen? spant je kruis aan, zonder te knijpen met je knieën.