Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sizzle schreef:Inderdaad Picasso.
Ik ben ook steeds aan het testen en schakelen. Een beetje terug door trager lichtrijden dan weer wat toestaan en frame verlengen en pasje verruimen, dan weer een keer terug naar stap, paar pasjes ontspannen middenstap en weer aandraven etc.
Kan allemaal vrij klein en onspectaculair maar je paard gaat dan in het schakelen vanzelf steeds vaker ruimer lopen.
Jennyxx schreef:Ik zou het bij het paard van Bin89 andersom doen. Ik zou eerst het halsstrekken/stretchen meer bevestigen. Hier inderdaad flink voor belonen. Bij de eerste keer zakken direct stoppen, volgende dag zal ze er mee beginnenAls ze bereid is om de hals te laten vallen dan zou ik het paard voorwaarts vragen om langere passen te maken. Dit kan in mijn ogen pas als het paard de rug los laat en zo de achterbenen onder kan brengen
Sizzle schreef:Ik heb juist altijd geleerd nooit te klemmen vroeger en ook mijn instructrice kwam met een gedegen Duitse klassieke opleiding.
Dus ik denk dat het gewoon weer iets is "wat werkt werkt". Werkt het niet, dan wat anders proberen.
Dus het is zeker wat om in het achterhoofd te houden.
xxdomiixx schreef:Er staat niet dat Damian dat zo wil, maar of dat zo moet. Gewoon een: Hoe doe dat...
damian23 schreef:xxdomiixx schreef:Er staat niet dat Damian dat zo wil, maar of dat zo moet. Gewoon een: Hoe doe dat...
Inderdaad.... dat sinasappelen is hier meerdere malen voorbij gekomen. Dus ik ben benieuwd naar hoe andere dit doen en of er nog meer wegen naar Rome zijn. Ik vind het namelijk moeilijk om tijdens het lichtrijden te sinasappelen.
Starbreeze schreef:Je kunt je knieëen toch aanleggen en je bovenbenen aanspannen? Zo moeilijk is dat niet.
Simpelman beschrijft eigenlijk precies wat er dan gebeurt en hoe je het doet. Het is idd niet domweg knijpen maar in de beweging meegaan.