Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lovely schreef:Horseyfries, dezelfde reden dus waarom hulpteugels en beenbeschermers niet mogen, omdat die onvolkomenheden kunnen maskeren. Dit lijkt mij een uitstekende reden om bitloos en metbit niet door elkaar te laten rijden, er is dan geen gelijkheid meer.
JoviBan schreef:Hoe komen sommige van jullie erbij dat een paard met een bitloos hoofdstel z'n mond niet kan openen? Wat een onzin. Dat kan ie weldegelijk. Je zou de neusriem dan wel èrg laag moeten leggen èn aansnoeren, maar over die misstanden hebben we het nu niet, toch?
En ja, ook zonder bit kan een paard verzet tonen. Hij zal z'n mond niet open doen (omdat het daar geen pijn doet), maar bijv. wel gaan hoofdschudden, hoofd omhoog gooien, hoofd naar beneden trekken, blokkeren, spannen, staken, rennen, bokken, noem het maar op.
Bubsj schreef:Misschien moeten we maar de neusriem tijdens wedstrijden gaan verbieden
Bubsj schreef:Maar dan moeten de bitlozen wel met halsring gaan rijden
horseyfries schreef:Lovely schreef:Horseyfries, dezelfde reden dus waarom hulpteugels en beenbeschermers niet mogen, omdat die onvolkomenheden kunnen maskeren. Dit lijkt mij een uitstekende reden om bitloos en metbit niet door elkaar te laten rijden, er is dan geen gelijkheid meer.
Lovely, wat fijn dat jij het blijkbaar wel begrijpt, ik dacht al dat ik chinees sprak.
Bubsj schreef:Maar dan moeten de bitlozen wel met halsring gaan rijden
Lielle schreef:het feit dat ik het niet met je eens ben, betekent nog niet dat ik niet begrijp wat je zegt
anneve schreef:RK dus het doel van dressuur is laten zien dat je met bit en sporen om kunt gaan? Zo staat het toch echt niet omschreven.
Voor de rest ben ik het met je eens: laat maar komen.
horseyfries schreef:Lielle schreef:het feit dat ik het niet met je eens ben, betekent nog niet dat ik niet begrijp wat je zegt
Dus jij vind het eerlijk om bitloze optomingen en bitten tegen elkaar te laten rijden als je weet dat mond open/tong eruit heel zwaar bestraft wordt?
horseyfries schreef:Lielle schreef:het feit dat ik het niet met je eens ben, betekent nog niet dat ik niet begrijp wat je zegt
Dus jij vind het eerlijk om bitloze optomingen en bitten tegen elkaar te laten rijden als je weet dat mond open/tong eruit heel zwaar bestraft wordt?
anneve schreef:Maar dat is een ander onderwerp, toch? Dat zou niet de reden mogen zijn om bitloos tegen te houden.
Citaat:Ik heb helaas niet veel vertrouwen in al het jurycorps. Te vaak worden paarden met een opgekropte nek, zo´n zelfhoudingetje boven paarden gepunt die goed in een fijne aanleuning lopen. Dus ik denk niet dat ze goed instaat zijn ander verzet goed te kunnen beoordelen. Dat zien ze met bit soms niet eens...
anneve schreef:Maar dat is een ander onderwerp, toch? Dat zou niet de reden mogen zijn om bitloos tegen te houden.
Anya schreef:Nadya ik denk oprecht dat je je vergist in het aantal mensen dat zo uit gaat van hun paard.
Je denkt toch niet dat ik met mijn slimme dominante driftigie en lieve amor-afstammelinge ver zou komen met dwang??
horseyfries schreef:Je wilt niets negatiefs zeggen, daarom deed je het wel?![]()
Ik ben heel benieuwd naar de recente foto's. Ik hoor ook veel mensen roepen dat ze klassieke dressuurles krijgen, had laatst nog iemand in de les die met de volgens haar vriendelijke neusoptoming kwam meerijden. Er zat een fietsketting in....![]()
Ja, dan kan ik me voorstellen dat je met doorhangende teugels MOET rijden, je kunt toch geen aanleuning nemen op een fietsketting?
Wat betreft Hempfling, ook hij valt in de categorie: doet verzameling met paarden die het eerst onder de man met bit (bij iemand anders) geleerd hebben. Sorry hoor, maar daar kan ik dus niet warm of koud van worden. Als jij op mijn Fries gaat zitten kan ik je ook een piaffe met doorhangende teugels laten doen en er een foto van nemen. Betekent dat dat jij dan goed rijden kan? Of dat ik hem goed heb opgeleid?
horseyfries schreef:Verder suggereer jij dat een halster en een bitloos hoofdstel druk geven op exact dezelfde plaats, dan vraag ik me af hoe goed jij die bitloze hoofdstellen bestudeerd hebt. Het merendeel geeft totaal anders druk (samensnoerend) dan een halster, op verschillende en meer punten.