heb ik dat nou :S,.. wat is volgens jullie 'rijden'...

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

jasmijn78

Re: heb ik dat nou :S,.. wat is volgens jullie 'rijden'...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 10:00

Alane schreef:
om op iemand neer te kijken, moet er iemand zijn die tegen je op kijkt....

Hoe waar! Iemand die altijd loopt te klagen dat anderen zo arrogant zijn is zelf vaak ontzettend onzeker. En eigenlijk is het net zo erg om bij voorbaat al te stellen dat mensen arrogant zijn omdat ze bepaalde spullen hebben. Hoe oppervlakkig kun je zijn? Leer eerst eens iemand kennen en vorm dan je oordeel!

Ann schreef:
Ik kan me best wel voorstellen dat mensen die alle eindjes aan elkaar moeten knopen om al te kunnen voorzien in de basisbehoeftes van hun paard (correcte stalling, goed voer en hooi, hoefsmid, medische zorg enz.) minder waarde hechten aan een extra halster/dekje/whatever.

Of er toch wel waarde aan hechten, maar dat niet toe willen geven en dan afgeven op anderen die dat wel hebben. Afgunst noemen ze dat.

Huertecilla schreef:
Nu begrijp ik ook waarom voor mij minder meer is
Maakt niet uit of het de middelen of manier van rijden betreft

Grappig hoe jij de focus toch altijd weet op jouw manier van rijden probeert te trekken. Het geeft de indruk dat jij je toch een beetje superieur voelt ten opzichte van ons omdat jij het idee hebt dat jij het rijtechnische licht hebt gezien en wij niet.

Alane schreef:
het woord functionaliteit bestaat wel... en daar ontbreekt het aan in je post

Niet alleen in die post hoor. HC heeft het tot een kunst verheven om zoveel mogelijk dure woorden in niet lopende zinnen vol vage insinuaties te proppen om zo waarschijnlijk andere minder taalvaardige bokkers te imponeren. Functioneel is dat allerminst.

maikeltje schreef:
Over duurzaamheid gesproken, een hobbelpaard gaat ook best lang mee.
Zou je die ook in verschillende merken en kwaliteiten hebben

Ik heb nog een hobbelzwaan in de aanbieding. Telt dat ook? Hij heeft een vrij hoog aangezette hals en een vrij diepe zit. Hij heeft ook omkukelbeveiliging, dus hij is geschikt voor beginners Haha!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 10:08

als je zwaan in het rechthoeksmodel staat valt er over te praten Ja (anders passen die pads van Anky er niet op Clown )

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 10:44

Mocht hij een ietwat holle rug hebben, zullen de Stübben pads beter liggen. Haha!

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:16

Alane schreef:
als je zwaan in het rechthoeksmodel staat valt er over te praten (anders passen die pads van Anky er niet op )

Ann schreef:
Mocht hij een ietwat holle rug hebben, zullen de Stübben pads beter liggen.
Mocht hij een ietwat holle rug hebben, zullen de Stübben pads beter liggen. Haha!

Kan allebei; gewoon even dubbelvouwen en ze op de zitting leggen. Dan zit je lekker zacht.
En je hebt geen slof nodig, want hij is van zichzelf altijd al aan de teugel Haha!

Oh, ja en hij heet Dirk.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:27

jasmijn78 schreef:
Niet alleen in die post hoor. HC heeft het tot een kunst verheven om zoveel mogelijk dure woorden in niet lopende zinnen vol vage insinuaties te proppen om zo waarschijnlijk andere minder taalvaardige bokkers te imponeren. Functioneel is dat allerminst.

Dus als ik het goed begrijp val je bij gebrek aan inhoudelijke kritiek maar over de vorm?!
Mij best hoor, als jjij je daarbij goed voelt dan is dat graag gedaan Pling

HC

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:33

Huertecilla schreef:
jasmijn78 schreef:

Dus als ik het goed begrijp val je bij gebrek aan inhoudelijke kritiek maar over de vorm?!
Mij best hoor, als jij je daarbij goed voelt dan is dat graag gedaan Pling

HC

begrijp je dus niet goed.... blijf eens een keer ontopic, en als je het wilt hebben over je manier van rijden of schrijven zijn daar op bokt wel andere fora te vinden... Lachen

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:35

Alane schreef:

begrijp je dus niet goed.... blijf eens een keer ontopic, en als je het wilt hebben over je manier van rijden of schrijven zijn daar op bokt wel andere fora te vinden... Lachen

dit topic gaat toch over rijden of ben ik nou.... Knipoog
of dat nu jouw manier is of de zijne... rijden is rijden toch

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:40

roossie22 schreef:
dit topic gaat toch over rijden of ben ik nou.... Knipoog

niet de manier van rijden, maar zin en onzin en dan met name hoe TS het uitdrukt van cap, bodyprotector en dat mensen met setjes schijnbaar per definitie arrogant zijn, niet weten waar ze mee bezig zijn, geen les nemen etc....

viewtopic.php?f=105&t=690764&st=0&sk=t&sd=a
en dat heeft dus niets met het rijden opzich te maken Haha!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:42

Alane schreef:
niet de manier van rijden, maar zin en onzin en dan met name hoe TS het uitdrukt van cap, bodyprotector en dat mensen met setjes schijnbaar per definitie arrogant zijn, niet weten waar ze mee bezig zijn, geen les nemen etc....

Hier MOET ik op reageren Haha!

Hoe zit het als je setjes, een bodyprotector, een cap en 2 paarden bezit en nooit rijdt? Ben je dan ook arrogant en onwetend? Haha!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:43

Quellian schreef:

Hoe zit het als je setjes, een bodyprotector, een cap en 2 paarden bezit en nooit rijdt? Ben je dan ook arrogant en onwetend? Haha!

Nee, gewoon een luilak! Tong uitsteken Knipoog

Grapje! Voordat er iemand met Argumentum ad hominem komt. Clown

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:59

Ann schreef:
Quellian schreef:

Nee, gewoon een luilak! Tong uitsteken Knipoog

Grapje! Voordat er iemand met Argumentum ad hominem komt. Clown

Oeh, busted Sigaar

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 12:18

hehe wat had ik veel bij te lezen Haha!

over mijn stro kwestie wil ik alleen zeggen -> soms ligt het gewoon anders als je denkt Haha! stel je hebt een paard gekocht die op haar vorige stal grotendeels stro ipv hooi krijgt... zoon paard is dan gewend aan stro en verkiest stro zelfs boven hooi... en wat doe je dan...? Ach gut

verder had ik nog iets om over na te denken : over het tegen elkaar opkijken...

hier word vaak gezegt dat ruiters die "minder" hebben in de breedste zin van het woord tegen ruiters op kijken die wel "alles" hebben weer in de breedste zin van het woord Haha!
nou mijn vraag...
neerkijken en opkijken gaat samen word gezegt hier dus ik was wel heel benieuwd dat als je niet opkijkt tegen iemand of je dan automatisch neerkijkt op anderen Haha! en of je op dezelfde mensen neerkijkt die tegen jou opkijken en andersom?

ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegt want beter lukt niet Bloos

verder wil ik ook zeggen wat voor de 1 funtioneel is is het voor de ander absoluut niet... net als HC met haar zadel! een springruiter heeft ook weinig aan een dressuurzadel in het parcours enz enz...
dit geld ook voor andere spullen naar mijn idee! mijn pony heeft een voor haar heel functioneel canvas deken om... niet mooi vind ik zelf, want ze heeft eigenlijk een geweldig deken van BR, maar die geeft schuurplekjes... mooi, maar dus niet functioneel voor mijn beessie! zo geld het dus ook voor andere spullen... waar de 1 bij wegkwijlt kwa pasvorm etc etc kijkt de ander er met een scheef gezicht naar...

Citaat:
Ik kan me best wel voorstellen dat mensen die alle eindjes aan elkaar moeten knopen om al te kunnen voorzien in de basisbehoeftes van hun paard (correcte stalling, goed voer en hooi, hoefsmid, medische zorg enz.) minder waarde hechten aan een extra halster/dekje/whatever.

als iemand alle eindjes aan elkaar moet knopen kan die maar beter niet aan paarden beginnen lijkt mij zo Clown vanuit mijn punt is het ook echt geen geldkwestie... ik koop ook dure merkspullen, en rij heus niet met afgedankte spullen om het zo maar te zeggen, maar ik geef niks om setjes, en ik geef niet om het merkje wat er op staat... ookal had me paard gouden hoefijzers dan nog was die er niet beter van gaan lopen Clown

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 12:26

Quellian schreef:
Alane schreef:

voel je je dan te goed om op je paard te stappen? of bang dat je spullen kapot gaan of vies worden Clown
en nu serieus... je hoeft niet persee op een paard te zitten om er plezier mee te hebben Pling

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 12:42

@jasmijn, als die zwaan geschikt is voor beginners, dan kan ik me er ECHT niet mee vertonen! Dan kijkt er geen mens meer tegen me op (btw hoe HOOG is ie eigenlijk?)

@Quellian: dan ben je gewoon een OPSCHEPPER!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 12:44

Rianneke schreef:
voel je je dan te goed om op je paard te stappen?

Uiteraard, ik kijk erop neer Pling

@ maikeltje; uiteraard Knipoog

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 12:45

Huertecilla schreef:
Mij best hoor, als jjij je daarbij goed voelt dan is dat graag gedaan

Mijn post was inhoudelijk; we hadden het toch over functionaliteit? Val me een beetje van jou tegen dat je dat verband niet kan leggen.... (of niet wil leggen...)

Anderzijds reageer jij wel weinig inhoudelijk. Op de vraag waarop jij baseerd dat de moderne zadels van tegenwoordig niet voldoen aan de eisen die vanuit het paard gesteld zouden moeten worden, heb je bijvoorbeeld nog geen antwoord gegeven...

roossie22 schreef:

Daar zijn de meningen dus over verdeeld. Van mij mag iedereen rijden zoals hij wil. Van mij part gaan ze er achterstevoren opzitten. Als je maar lol hebt! Maar ga niet verkondigen dat jouw manier van rijden DE manier is en dat alleen de spullen die JIJ gebruikt functioneel zijn.

Het is maar wat voor doel je hebt met je paard, en dat bepaald ook of spullen wel of niet functioneel zijn. Voor sommige is een bit niet functioneel, maar dat maakt een bit nog niet niet-functioneel? Voor mij als dressuurruiter is een halsring niet-functioneel, maar voor iemand die een ander doel met zijn paard heeft is een halsring miscchien wel weer hartstikke functioneel.

Rianneke schreef:
neerkijken en opkijken gaat samen word gezegt hier dus ik was wel heel benieuwd dat als je niet opkijkt tegen iemand of je dan automatisch neerkijkt op anderen en of je op dezelfde mensen neerkijkt die tegen jou opkijken en andersom?

Ik kijk iemand altijd gewoon aan met een vriendelijk gezicht. Moet je ook eens proberen; dat doet echt wonderen Haha! Als je dat namelijk zou doen dat zou je je niet eens druk maken over op- of neerkijken.

Rianneke schreef:
net als HC met haar zadel!

HC is een HIJ. Misschien is dat dan wel de reden dat hij andere eisen aan zijn zadel stelt dan wij Haha!

Rianneke schreef:
als iemand alle eindjes aan elkaar moet knopen kan die maar beter niet aan paarden beginnen lijkt mij zo

Dat lijkt mij ook, maar toch zijn ze er Knipoog Mensen die een paard op afbetaling kopen enzo...

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 12:49

maikeltje schreef:
@jasmijn, als die zwaan geschikt is voor beginners, dan kan ik me er ECHT niet mee vertonen! Dan kijkt er geen mens meer tegen me op (btw hoe HOOG is ie eigenlijk?)

Nee, maar dat zie je verkeerd: je gaat er achterstevoren opzitten, bedenkt een hele filosofie erachter, werpt jezelf op als goeroe en tadaa!!! Velen zullen tegen je opkijken.

Btw; Dirk is 80 cm hoog...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 12:49

jasmijn78 schreef:

Rianneke schreef:
als iemand alle eindjes aan elkaar moet knopen kan die maar beter niet aan paarden beginnen lijkt mij zo

Dat lijkt mij ook, maar toch zijn ze er Knipoog Mensen die een paard op afbetaling kopen enzo...

Toch vind ik eindjes aan elkaar knopen en erg ruim begrip Lachen

Het is maar net wat je ervoor over hebt, want je ervoor bereid bent te laten.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 12:55

Rianneke schreef:
verder had ik nog iets om over na te denken : over het tegen elkaar opkijken...

hier word vaak gezegt dat ruiters die "minder" hebben in de breedste zin van het woord tegen ruiters op kijken die wel "alles" hebben weer in de breedste zin van het woord Haha!
nou mijn vraag...
neerkijken en opkijken gaat samen word gezegt hier dus ik was wel heel benieuwd dat als je niet opkijkt tegen iemand of je dan automatisch neerkijkt op anderen Haha! en of je op dezelfde mensen neerkijkt die tegen jou opkijken en andersom?

yep, alleen, uitgaande van dit topic, wordt er steeds geroepen dat mensen neerkijken op anderen... dus de opkijkers roepen dat. (ik kan af en toe geweldig goed uitleggen Tong uitsteken )
neem nu het voorbeeld een stukje terug van die bokker voor de eerste keer op concours.. die voelde zich minderwaardig tov anderen

Rianneke schreef:
verder wil ik ook zeggen wat voor de 1 funtioneel is is het voor de ander absoluut niet... net als HC met haar zadel! een springruiter heeft ook weinig aan een dressuurzadel in het parcours enz enz...
dit geld ook voor andere spullen naar mijn idee! mijn pony heeft een voor haar heel functioneel canvas deken om... niet mooi vind ik zelf, want ze heeft eigenlijk een geweldig deken van BR, maar die geeft schuurplekjes... mooi, maar dus niet functioneel voor mijn beessie! zo geld het dus ook voor andere spullen... waar de 1 bij wegkwijlt kwa pasvorm etc etc kijkt de ander er met een scheef gezicht naar...

als die schuurt dan past die niet..... kom je weer terug op pasvorm...

Rianneke schreef:
Citaat:

als iemand alle eindjes aan elkaar moet knopen kan die maar beter niet aan paarden beginnen lijkt mij zo Clown vanuit mijn punt is het ook echt geen geldkwestie... ik koop ook dure merkspullen, en rij heus niet met afgedankte spullen om het zo maar te zeggen, maar ik geef niks om setjes, en ik geef niet om het merkje wat er op staat... ookal had me paard gouden hoefijzers dan nog was die er niet beter van gaan lopen Clown

je geeft wel om setjes Ja je kiest bewust voor bordeaux, zwart, blauw.... past dus allemaal bij elkaar
Mij boeit de kleur niet, in zoverre, ik koop wat ik mooi vind (na pasvorm etc) en dat zijn heel veel kleuren, maar heb toch bepaalde voorkeur, bruin en blauw tinten

@Maikeltje: zet je hem toch op het dak....kijkt iedereen gegarandeerd naar je op

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 13:00

Quellian schreef:
Toch vind ik eindjes aan elkaar knopen en erg ruim begrip

Maar je als je geld uit gaat geven wat je eigenlijk niet hebt, dan ben je niet slim bezig. Ik zou dan nooit doen iig. Dat kom je steeds verder in de penarie en ben je op een gegeven moment alleen nog maar gaten met gaten aan het vullen.

Ik vind dat als je een paard koopt, dat je iig geld op de bank moet hebben staan om hem bijv. te kunnen laten behandelen als hij ziek wordt etc. Ik heb daar altijd een apart spaarpotje voor. Ook voor als mijn auto of mijn wasmachine stukgaat. Het gaat er niet alleen maar om wat je er voorover hebt, maar ook over wat realistisch en haalbaar is.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 13:02

Alane schreef:
Maikeltje: zet je hem toch op het dak....kijkt iedereen gegarandeerd naar je op

Dat gaat niet... Dirk heeft hoogtevrees. Daarom is hij ook hobbelzwaan geworden en geen ster in de commercial van KLM Clown Haha!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 13:04

Rianneke schreef:

Toch vind ik eindjes aan elkaar knopen en erg ruim begrip Lachen

Ik denk dat je daar een hele goeie hebt. Ik denk dat voor de meeste paardenbezitters wel geldt dat ze keuzes moeten maken.
Tenminste, ik wel.
En als je in de positie zit dat dat niet hoeft dan denk ik wel dat je in een luxe positie zit (en in zo'n positie zouden we ALLEMAAL wel willen zitten, wees eerlijk Knipoog

Kijk, ik moet iedere maand weer kiezen, nieuwe kleren, of toch maar weer 5 nieuwe setjes...moeilijk hoor

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 13:05

jasmijn78 schreef:
Quellian schreef:
Toch vind ik eindjes aan elkaar knopen en erg ruim begrip

Maar je als je geld uit gaat geven wat je eigenlijk niet hebt, dan ben je niet slim bezig. Ik zou dan nooit doen iig. Dat kom je steeds verder in de penarie en ben je op een gegeven moment alleen nog maar gaten met gaten aan het vullen.

Ik vind dat als je een paard koopt, dat je iig geld op de bank moet hebben staan om hem bijv. te kunnen laten behandelen als hij ziek wordt etc. Ik heb daar altijd een apart spaarpotje voor. Ook voor als mijn auto of mijn wasmachine stukgaat. Het gaat er niet alleen maar om wat je er voorover hebt, maar ook over wat realistisch en haalbaar is.

Yup, maar ik denk dat iedereen daar ook anders over denkt.

Ik heb géén potje achter de hand. Mijn paarden zouden elke dierwaardige operatie mogen ondergaan, dan is er financieel altijd wel wat te regelen (ze zijn verzekerd en voor de rest is een betalingsregeling met grote klinieken mogelijk en kun je altijd je vakantiegeld en evt. eindejaarsuitkering erin stoppen).

Overigens heb ik nog nooit zulke belachelijke DA kosten gehad in de 8 jaar dat ik paarden heb *klopt af*.

En soms zie ik idd een gave broek, maar moeten de paarden bekapt worden of ontwormd, dan is de keus voor mij niet zo moeilijk Lachen

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 13:05

jasmijn78 schreef:
Ik kijk iemand altijd gewoon aan met een vriendelijk gezicht. Moet je ook eens proberen; dat doet echt wonderen Haha! Als je dat namelijk zou doen dat zou je je niet eens druk maken over op- of neerkijken.

ik maak me er ook nit druk om ik vroeg me het alleen af, aangezien ik zelf niet op mensen neerkijk, maar ook niet tegen ze opkijk... vriendelijk kijken probeer ik ook altijd... maar met serieus geconcentreerd rijden schijnt mijn kop wel eens iets anders als plezier te zeggen Bloos Haha!

Citaat:

paard op afbetaling klinkt mij mij echt naar in me oren...
maar goed lenen is tegenwoordig ook heel erg hip... ze maken er zelfs op de tv reclame voor! dus waarom zou je een paard niet kunnen kopen met geleend geld...
Quellian schreef:
Het is maar net wat je ervoor over hebt, want je ervoor bereid bent te laten

er zijn ook mensen die dat geld niet hebben hoor... ik heb een keer een koper gehad voor mijn pony die vroeg wat ze er allemaal bij kreeg aan zadel hoofdstel dekjes dekens poetsspullen en onderhoudsspullen want ze had zoveel gespaart en meer kon ze niet betalen... ik heb haar maar vriendelijk vertelt dat ze beter even door kon sparen Haha!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 13:09

Rianneke schreef:
Quellian schreef:
Het is maar net wat je ervoor over hebt, want je ervoor bereid bent te laten

er zijn ook mensen die dat geld niet hebben hoor... ik heb een keer een koper gehad voor mijn pony die vroeg wat ze er allemaal bij kreeg aan zadel hoofdstel dekjes dekens poetsspullen en onderhoudsspullen want ze had zoveel gespaart en meer kon ze niet betalen... ik heb haar maar vriendelijk vertelt dat ze beter even door kon sparen Haha!

Dat is eng ja, zou ik mijn paard ook niet aan verkopen Lachen

Ik ben altijd al van mening geweest dat iemand die fulltime werkt ook een eigen paard kan hebben, waar een wil is, is een weg. Nogmaals; ligt eraan wat je bereid bent te laten. Ik persoonlijk geef niet zoveel om uitgaan, dure kleren, merkspullen voor de dieren etc. Ik vind het belangrijker dat mijn paarden warm staan, de katten goed voer krijgen en de honden tevreden met een kluif op hun plaats kunnen liggen.