Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Yamcha schreef:Ik denk niet dat het voor een jury uitmaakt waarom dat meisje dik was. Mij zou het niet uitmaken iig. Ik zou kijken naar een passende cmbinatie, harmonie, en correct uitgevoerde oefeningen. Het spijt me zeer, maar ik vind de reden waarom iemand dik is op een wedstrijd totaal niet relevant. Ik zie dus niet in waarom een jury daarnaar zou moeten vragen.
Als de combinatie past, de oefeningen zijn goed, het paard is ontspannen en nageeflijk, er wordt geen verzet getoond, en de combi ziet er gelukkig uit... krijgt ze goede punten. Is het rijtechnisch niet correct en het paard toont duidelijk verzet, krijgt ze geen goede punten, dat heeft niets te maken met de reden dat iemand wel of niet dik is.
Natuurlijk is het waar dat je als je 130 kilo weegt niet op een paard moet gaan zitten (maar als je een groot, sterk paard hebt, waarom eigenlijk niet?)... maar iemand die 1.50 is en te dik, of iemand is die 2 meter is en te dik, daar zit nog wel verschil in!
En idd als de combinatie goed is, wie ben ik dan om te oordelen? Een paar pagina's terug zit er ook een vrouw die overgewicht heeft op een Arabier, en als je mij zonder foto hed gevraagd of het kon, zou ik nee zeggen... maar als ik het plezier zie wat die twee hebben, ik zie de ontspanning in het paard... vind ik het een gave combi!
jasmijn78 schreef:Warmbloed 1 160cm 550kg 71kg 13%
Amanda schreef:jasmijn78 schreef:Warmbloed 1 160cm 550kg 71kg 13%
Partout is 1.64 en ik woog op een gegeven moment 82 kilo.
Dus eigenlijk mag dat niet?
runningkawa schreef:Nee, je lijkt absoluut helemaal niet te zwaar.
Je zegt je gewicht niet, maar zou je ook helemaal niet zwaar schatten.
helga1969 schreef:nickytje
Nou je hoef je paard echt niet te verkopen.
Rij maar lekker door hoor want je bent een leuke combi.
Gwicht wil niet altijd ales zeggen.
Zolang de rijstijl maar goed is.
Rukken en plukken is veel erger.
Leuk paardje trouwens wat voor afstammeling is het.
Charos schreef:Dames wat willen jullie nou horen? Top dat jullie gewicht te hoog is (wat ook nog een risicofactor voor jezelf is) en je kunt nog makkelijk op een pony rijden??
Je moet wel eerlijk blijven tegenover jezelf én tegenover het paard waar je op gaat zitten.
Citaat:We zitten nu op het gevoels-aspect rondom zwaarder zijn, maar ik vind dat je niet mag ontkennen dat je fysiek soms wat minder goede mogelijkheden hebt.
Charos schreef:Dames wat willen jullie nou horen? Top dat jullie gewicht te hoog is (wat ook nog een risicofactor voor jezelf is) en je kunt nog makkelijk op een pony rijden??
Je moet wel eerlijk blijven tegenover jezelf én tegenover het paard waar je op gaat zitten.