Laag Diep Rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Goofy44

Re: Laag Diep Rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 14:32

De Hoefslag Masterclasses worden van 16-18 juni as gehouden.

Op Vrijdag 16 juni (10.30-17.00 uur): De moderne Nederlandse school
Het lijkt erop dat daar theoretisch - en in de praktijk gedemonstreerd dit topic uitgebreid aan de orde gesteld wordt.

zie link:
http://www.dehoefslag.nl/include/lib/fr ... 1&itemid=1

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 14:43

Goofy44 schreef:
De Hoefslag Masterclasses worden van 16-18 juni as gehouden.

Op Vrijdag 16 juni (10.30-17.00 uur): De moderne Nederlandse school
Het lijkt erop dat daar theoretisch - en in de praktijk gedemonstreerd dit topic uitgebreid aan de orde gesteld wordt.

zie link:
http://www.dehoefslag.nl/include/lib/fr ... 1&itemid=1
Wel jammer dat het allejezus duur is.
Wie gaat er naartoe en brengt verslag uit???

andafries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 16:01

Zo dat is duur !!! Zeker alleen bestemd voor de elite . Ben ook benieuwd naar een verslag . Want dit is voor de gewone man onbetaalbaar. Zo blijft LDR moderne Nederlandse school toch iets wat niet voor iedereen toegankelijk is !!!

Goofy44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 16:56

Is souplesse in dit topic, de buigzaamheid van het paard, of wordt er meer mee bedoeld?

Goofy44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 17:27

of: leniger ?

GoldStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 17:39

Citaat:
Wel jammer dat het allejezus duur is.

Een avond in het weekend stappen is duurder.
Citaat:
Wie gaat er naartoe en brengt verslag uit???

Kan iemand op bokt regelen dat er ook een exclusieve "bokt happening" komt ?

Lante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 17:46

Nou, ìk ben geen 69 euro kwijt aan een avondje stappen hoor!
(Uit eten is iets anders natuurlijk )
Het is voor mij wat te ver weg, anders had ìk het geld er wel voor over. Ik neem aan dat het leerzaam is. Ik begrijp dat tegenstanders het te duur vinden; die zijn er zo van overtuigt dat het niks is dat ze er ook geen 5 euro voor over hebben. Ik denk dat het zinloos is om hier een verslag uit te brengen om bv. QQQQ te overtuigen. Als er een verslag komt; open dan maar even een nieuw topic en vraag meteen een slotje aan na het intypen van het verslag. Scheelt een hoop ergernis denk ik.

horseyfries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 21:41

Oh, ik ga en wil best verslag doen hoor, zeker ook aan QQQQ!

Meestal gaan diezelfde mensen die roepen dat het allemaal zo duur is wel lekker ieder jaar op vakantie, iets waar ik dan weer niet aan toe kom..... Kwestie van prioriteiten stellen!

Kathmandu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:13

Ik vind het opzich een eigen keuze, maar echt diervriendelijk vind ik het niet. Ik zelf zou het nooit zo rijden. Maar het schijnt wel goed voor de hals te zijn...

andafries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 23:17

Ik vindt het heel duur en ga ook nooit met vakantie !!! Als het goedkoper was geweest was ik er zeker naar toe gegaan . Maar helaas met deze prijzen zal ik dus nog geen voorstander van LDR kunnen worden .

QQQQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 13:15

horseyfries schreef:
Oh, ik ga en wil best verslag doen hoor, zeker ook aan QQQQ!

Meestal gaan diezelfde mensen die roepen dat het allemaal zo duur is wel lekker ieder jaar op vakantie, iets waar ik dan weer niet aan toe kom..... Kwestie van prioriteiten stellen!

Ga zelden uit voor dat bedrag en ben al jaren niet echt op vakantie geweest.
Voor een normaal bedrag had ik nog wel overwogen te gaan.

Men beweert een goede discussie hiermee te willen voeren, maar bewerkstelligd inderdaad dat slechts mensen die LDR (willen) rijden aanwezig zullen zijn.

(als je bijv wel eens wilt weten wat natuurlijk bekappen inhoud, maar echt niet van plan bent om dat daadwerkelijk te gaan doen, ga je ook geen 70 euro lappen om het te bekijken...)

Ben wel benieuwd naar je verslag Horseyfries! Kunnen we je ook een lijstje met vragen meegeven?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:49

andafries schreef:
Zo dat is duur !!! Zeker alleen bestemd voor de elite . Ben ook benieuwd naar een verslag . Want dit is voor de gewone man onbetaalbaar. Zo blijft LDR moderne Nederlandse school toch iets wat niet voor iedereen toegankelijk is !!!

Zo creeer je een selecte groep en dat is misschien ook wel de bedoeling. Iig alleen voorstanders, toch? En dan ook de wannabees die toch al les hebben van de grote mannen/heren of zij die in de toekomst daar hun trailertje mogen stallen.

Heb al vaker gehoord dat de paardensport achteruit is gegaan dat er teveel "gewone' man mee doet, het elitaire is eraf.......

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 17:49

andafries schreef:

Ik had zelf wel interesse in een clinic door Bent Branderup.
Kosten: €125,- en dan mag je vooral luisteren en meekijken hoe Bent andere combinaties traint. Zelf meerijden kost je 500,- voor 2 dagen.

Zo zie je maar dat dergelijke bedragen niet alleen voorbehouden zijn aan LDR bijeenkomsten, onze klasziekers kunnen het minstens zo goed

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:51

ja echt supper duur....maar ik zou graag aan zoiets mee doen hoor! hahah

andafries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:22

Inderdaad Branderup clinic is ook vreselijk duur. Ik heb een keer een clinic van hem mee mogen maken. Als groom zijnde , dan is het niet zo duur gelukkig . Was een leerzame clinic hij verteld heel veel in grappig Engels . Tijdens de lessen heerst er heel veel rust geen geschreeuw en gescheld . Ook de paarden worden in alle rust mee gereden of werk aan de hand . Geen geprik en getrek ,vastgesnoerde neusriemen ed. Toch is zijn manier van rijden ook niet helemaal mijn stijl . De paarden worden eigenlijk niet rechtuit gereden bijna altijd op een volte met veel buiging . Eigenlijk niet rechtuit gereden , dit om het paard op het achterbeen te krijgen en te houden . Heel veel zijgangen gereden . Dat vond ik jammer dat de achterbenen constant eigenlijk belast werden een stukje rechtuit rijden voor de ontspanning vindt ik zelf wel prettig . Daarom zal ik dit systeem niet op mijn eigen paarden toepassen . Maar ik heb er een aantal dingen van opgestoken die ik ook zeker zal gebruiken.

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:26

andafries schreef:
Inderdaad Branderup clinic is ook vreselijk duur. Ik heb een keer een clinic van hem mee mogen maken. Als groom zijnde , dan is het niet zo duur gelukkig . Was een leerzame clinic hij verteld heel veel in grappig Engels . Tijdens de lessen heerst er heel veel rust geen geschreeuw en gescheld . Ook de paarden worden in alle rust mee gereden of werk aan de hand . Geen geprik en getrek ,vastgesnoerde neusriemen ed. Toch is zijn manier van rijden ook niet helemaal mijn stijl . De paarden worden eigenlijk niet rechtuit gereden bijna altijd op een volte met veel buiging . Eigenlijk niet rechtuit gereden , dit om het paard op het achterbeen te krijgen en te houden . Heel veel zijgangen gereden . Dat vond ik jammer dat de achterbenen constant eigenlijk belast werden een stukje rechtuit rijden voor de ontspanning vindt ik zelf wel prettig . Daarom zal ik dit systeem niet op mijn eigen paarden toepassen . Maar ik heb er een aantal dingen van opgestoken die ik ook zeker zal gebruiken.

ik krijg wel les op deze manier....maar je hebt wel gelijk....ik doe dan werken aan de hand en daarbij moet ik altijd stelling naar binnen nemen......ik vind een stuk rechtuit wel heel belangrijk.

Goofy44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:54

Jippie schreef:
(....)onze klasziekers

dat is een hele mooie

Goofy44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:59

alano schreef:
ik doe dan werken aan de hand en daarbij moet ik altijd stelling naar binnen nemen......ik vind een stuk rechtuit wel heel belangrijk.

Je kan ook rechtuit op een rechte lijn, maar gebogen alsof je op een volte rijdt. Staat niet in het proevenboekje. Fantastische oefening, als je hem kan rijden en begrijpt wat de bedoeling is.
Laatst bijgewerkt door Goofy44 op 11-05-06 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 21:03

ja maar ik denk dat dat is om hem soepeler te maken....(ik rij niet op hem) geen idee of mijn lesgeefster dat bij iedereen doet....misschien omdat ik niet op hem rij en pas net begonnen ben (en hem dus nog niet op de volte kan sturen) dat ze het daarom doet.....eigenlijk geen idee...zal het wel eens vragen....

QQQQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 21:08

Ja, Bent is erg duur, al heb ik begrepen dat het vooral de organisatie is die het duur maakt.
Heb het argument gehoord: "De helft zou wegblijven als het niet zo duur was"
Heb gelukkig ook eens kunnen kijken als groom

Theorie is vooral super!
Zijn manier van trainen moet je volgens mij echt volledig voor gaan, of niet.

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 21:10

QQQQ schreef:
Jippie schreef:
Als je niet open staat voor verandering en verbetering verzand iedere discussie in een wellus nietus spel, op die manier kom je nooit tot de kern van de zaak en kan er nooit sprake zijn van een positieve kruisbestuiving.
ik ben volledig vóór verandering, zodra ik een verbetering ten gunste van het paard zie .
(en een verbetering van een wereldrecord valt daar dus buiten...)
Jippie schreef:
Die paarden lopen juist enorm op een achterbeen dat zich met kracht van de grond drukt terwijl de schouder alle vrijheid heeft en dus naar voren
kan
uitzwaaien. Paarden die stug gereden zijn [of lichamelijke capaciteiten missen] hebben die souplesse niet.
Over onzin gesproken Jippie....dus volgens jou blijft dat achterbeen in de lucht achter, omdat de achterbenen zoveel gewicht dragen? (we hadden het namelijk over het feit dat het achterbeen in de lucht niet meer parallel met het voorbeen in de lucht was (niet op die laatste foto's, maar op die daarvóór).
Sorry dat ik de discussie niet op jouw niveau kan voeren , maar misschien helpt het als we over dezelfde zaken gaan praten.

Ik post hier weinig, maar lees wel mee.

Mede door QQQQ (hoeveel Q's zijn het nou?) ben ik overtuigd van het nut van KLASSIEKE dressuur! Ik heb nu ook een boek gekocht en binnenkort ga ik naar een klassiek dressuur clinic van Wim Vonck.

QQQQQ beargumenteerd en onderbouwd zijn verhaal erg goed!

QQQQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 21:42

Eén Q is al genoeg eigenlijk
(doe Wim de groeten maar!)

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 22:47

Wat is nou duur, weet je wat het kost om een da te laten komen op zaterdagavond bij een kolieker?

Ik vind dat juist de tegenstanders van ldr eens de moeite moeten nemen om er heen te gaan, misschien kan men eens een objectiever oordeel vellen, als je in de praktijk hebt gezien hoe het allemaal werkt en wat de motivatie erachter is, dit werkt waarschijnlijk beter dan alleen maar de mensen achterna rennen waarvan jij vind dat ze per defintie gelijk hebben, misschien is er dan pas een werkelijk interessante discussie mogelijke op bokt, waarbij de partijen wat dichter naar elkaar kunnen komen.

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 23:29

ik heb te weinig kennis om over LDR te kunnen oordelen, maar klassiek komt gewoon veel natuurlijker op me over, veel doordachter

Karl66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 23:31

Arabesk schreef:
ik heb te weinig kennis om over LDR te kunnen oordelen, maar klassiek komt gewoon veel natuurlijker op me over, veel doordachter

Wat is er doordachter aan?