Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Goofy44 schreef:Wel jammer dat het allejezus duur is.De Hoefslag Masterclasses worden van 16-18 juni as gehouden.
Op Vrijdag 16 juni (10.30-17.00 uur): De moderne Nederlandse school
Het lijkt erop dat daar theoretisch - en in de praktijk gedemonstreerd dit topic uitgebreid aan de orde gesteld wordt.
zie link:
http://www.dehoefslag.nl/include/lib/fr ... 1&itemid=1
Citaat:Wel jammer dat het allejezus duur is.
Citaat:Wie gaat er naartoe en brengt verslag uit???
horseyfries schreef:Oh, ik ga en wil best verslag doen hoor, zeker ook aan QQQQ!
Meestal gaan diezelfde mensen die roepen dat het allemaal zo duur is wel lekker ieder jaar op vakantie, iets waar ik dan weer niet aan toe kom..... Kwestie van prioriteiten stellen!
andafries schreef:Zo dat is duur !!! Zeker alleen bestemd voor de elite . Ben ook benieuwd naar een verslag . Want dit is voor de gewone man onbetaalbaar. Zo blijft LDR moderne Nederlandse school toch iets wat niet voor iedereen toegankelijk is !!!
andafries schreef:Zo dat is duur !!! Zeker alleen bestemd voor de elite . Ben ook benieuwd naar een verslag . Want dit is voor de gewone man onbetaalbaar. Zo blijft LDR moderne Nederlandse school toch iets wat niet voor iedereen toegankelijk is !!!
andafries schreef:Inderdaad Branderup clinic is ook vreselijk duur. Ik heb een keer een clinic van hem mee mogen maken. Als groom zijnde , dan is het niet zo duur gelukkig . Was een leerzame clinic hij verteld heel veel in grappig Engels . Tijdens de lessen heerst er heel veel rust geen geschreeuw en gescheld . Ook de paarden worden in alle rust mee gereden of werk aan de hand . Geen geprik en getrek ,vastgesnoerde neusriemen ed. Toch is zijn manier van rijden ook niet helemaal mijn stijl . De paarden worden eigenlijk niet rechtuit gereden bijna altijd op een volte met veel buiging . Eigenlijk niet rechtuit gereden , dit om het paard op het achterbeen te krijgen en te houden . Heel veel zijgangen gereden . Dat vond ik jammer dat de achterbenen constant eigenlijk belast werden een stukje rechtuit rijden voor de ontspanning vindt ik zelf wel prettig . Daarom zal ik dit systeem niet op mijn eigen paarden toepassen . Maar ik heb er een aantal dingen van opgestoken die ik ook zeker zal gebruiken.
Jippie schreef:(....)onze klasziekers
alano schreef:ik doe dan werken aan de hand en daarbij moet ik altijd stelling naar binnen nemen......ik vind een stuk rechtuit wel heel belangrijk.
QQQQ schreef:Jippie schreef:ik ben volledig vóór verandering, zodra ik een verbetering ten gunste van het paard zieAls je niet open staat voor verandering en verbetering verzand iedere discussie in een wellus nietus spel, op die manier kom je nooit tot de kern van de zaak en kan er nooit sprake zijn van een positieve kruisbestuiving..
(en een verbetering van een wereldrecord valt daar dus buiten...)Jippie schreef:Over onzin gesproken Jippie....dus volgens jou blijft dat achterbeen in de lucht achter, omdat de achterbenen zoveel gewicht dragen? (we hadden het namelijk over het feit dat het achterbeen in de lucht niet meer parallel met het voorbeen in de lucht was (niet op die laatste foto's, maar op die daarvóór).Die paarden lopen juist enorm op een achterbeen dat zich met kracht van de grond drukt terwijl de schouder alle vrijheid heeft en dus naar voren
kan uitzwaaien. Paarden die stug gereden zijn [of lichamelijke capaciteiten missen] hebben die souplesse niet.
Sorry dat ik de discussie niet op jouw niveau kan voeren, maar misschien helpt het als we over dezelfde zaken gaan praten.
Arabesk schreef:ik heb te weinig kennis om over LDR te kunnen oordelen, maar klassiek komt gewoon veel natuurlijker op me over, veel doordachter