[FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 23:19

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 23:24

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 23:41

Ondanks dat vind ik de reacties die eronder staan niet erg gepast. Dit is een kreet om hulp, waarin toe gegeven word dat zijzelf daar niet toe in staat is. Wat weet je van de financiele situatie? (Lees dat t een bijrijdpaard is) Wat weet je van t paard, of ruiter zelf? Die advertentie mag er staan. En er zijn genoeg mensen die dit als uitdaging zien, en dit leuk vinden, en die dit wel vrijwillig doen. Als je wanhopig bent, en niet meer weet waar je het moet zoeken met je paard, waarom zou ze t dan niet vragen? Vragen kan geen kwaad. Nee heb je, ja kan je krijgen. Wie weet heeft eigenaar van dit paard wel gevraagd of ze die advertentie wou openen, omdat eigenaar zelf niet op Bokt zit. Je weet niet wat er al geprobeerd is enz enz.
Veel zullen het ongetwijfeld niet met me eens zijn maar dat mag. Is een mening.. :j

Goed, om maar meteen door te gaan, mijn les van vanavond...
Ik zat op een ENORME kleuter (qua gedrag en houding) hij lijkt zo lief, enorm ontdeugende kop, maar achter zijn agressieve gedrag schuilt een verhaal van mishandeling, rieken waarmee hij geprikt werd, enz enz. Kortom, hij wil wel je vriendje zijn, maar hij vertrouwd je niet en bijt en trapt. Gelukkig moest ik hem overnemen.. (Dit is het enige paard waar ik bang van ben als ik ernaast sta..) Met opstijgen begon het al. 1 voet in de beugel, halverwege het opstijgen en meneer geeft ineens een trap.. '-_- ik kan jullie vertellen... Hij is hoooooooog! Stel je een boeren knol voor... Niet zoals koudbloed Kim, maar gewoon een groot breed paard... Mijn balans op hem was ver te zoeken.. Hij gooit ENORM hoog op, niet alleen in draf maar ook in galop.. De draf ging eigenlijk heel goed! Voltetjes, slangenvoltes, en overal netjes de achterhand mee nemen. Schakelen in tempo, en alles wel ontspannen, fijn aan de teugel ook. Had niet verwacht dat dat zo lekker zou gaan. Marja, toen de galop... Toevallig begonnen we op zijn moeilijke kant, linksom. Was op dat moment wat rommelig dus niet echt bezig gehouden met voltes, maar meer met goed blijven zitten. Vervolgens rechtsom. Ging makkelijker, en het moment dat hij ontspannen kon galopperen, en ik hem een volte op wou sturen, zag hij zijn voorganger en ging er met een noodvaard op af... Paard voor me is erg schrikkerig, dus draaide om, kwam daarbij met zijn hoef tegen het beschot aan, ging er vandoor, bokte, draaide om, en ruiter lag ernaast.. Fijn, zo'n boeren lummel dat er achteraan gaat, en al bokkend vrolijk verder galoppeerd terwijl stalgenootje ernaast ligt... Vervolgens eerst weer rust en ontspanning, en ik gelof dat ok daarna nog minstens 7x moest aangaloperen omdat meneer er of vandoor ging, of niet luisterde naar mijn hulpen.. Ik moest rustig een volte kunnen rijden waarbij hij de achterhand mee nam.. Ook nu dus langer door gegaan om de rust terug te krijgen en een stuurbaar paard dat niet bokte als in mijn zweepje achter mijn kuit legde om de achterhand te activeren.. Ook merk ik dat ik nog te veel aan de binnenteugel zit, waardoor hij ook niet goed op mijn hulpen reageerde... Geloof me, zo'n breed paard, dat heel hoog opgooit, en dan vrolijk bokt... Daar raak je spontaan je beugels van kwijt, waardoor je niet kan corrigeren, en totaal je evenwicht verliest..!:+ Dat was mijn verslag weer voor vandaag... Tips en tricks om deze boeren lummel wat onder controle te krijgen zijn natuurlijk van harte welkom!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 01:42

Okee, was ik weer. Ik heb gereden en alles er omheen gedaan. Tijd voor het volgende deel. Mijn favo onderwerpen (bijna dan toch).

Ik vind het vreselijk als mensen het hebben over stromingen. Ze lijken allemaal namelijk vreselijk op elkaar en er is altijd met elke methode wel wat mis. Elk paard en ruiter heeft ook iets anders nodig. Ik denk dat het vooral zaak is om zelf te blijven voelen naar wat je nodig hebt. Ik geloof in recht richten, maar elke methode heeft dat er in zitten. Het zit bij klassiek vroeg, bij het scala later in de africhting. Maar belangrijk is dat wij vaak te veel zelf interpreteren aan een methode. Vaak hebben mensen een beeld, maar klopt het niet helemaal.

Als je het hebt over vroeg of laat rijden. Het scala gaat ook uit van een terdege basis africhting. Die basis africhting hoort ook minimaal 3/4 jaar te duren. Daarin behandel je dan alleen maar de eerste 4 fase van het scala. Takt, losgelatenheid, schwung en aanleuning. Pas daarna komt recht richten en verzameling. Bij klassiek ligt de nadruk in het begin veel meer op verzameling en recht richten. Maar de bijbehorende oefeningen verhogen wel degelijk de losgelatenheid, schwung, takt en aanleuning. Het is meer de insteek die het geheel bepaald. Grappig is dat een paard dat totaal klaar is voor africhting bij allebei de stijlen rond de 10 uitkomt.
Wij zijn het die ons haasten. Maar dat komt door de hoge druk die we aan ons paard en ons zelf hangen.

Mijn Anda/Pre is een mega verruimer. Ruim een jaar geleden reed ik in de bak. Rosa heeft een super moeilijk rij-karakter (als in 9/10 van de mensen gaat er nooit op zitten) en ik trek altijd publiek. Zeker toen. Iemand aan de kant vertelde toen in wijsheid, zo'n anda kan niet verruimen. Ik galoppeer aan en op de lange zijde schuif de achterhand er onder en laat ik haar verruimen. Nooit zo'n stil publiek gehad als toen.

En een hoop van de barokke paarden die van mijn klanten zijn kunnen het. Verzamelen is een teken van op de achterhand dragen, dat betekend altijd dat er ruimte voor het paard is om z'n voorbeen hoger op te tillen en verder uit te slaan. De verwarring ontstaat daar wanneer mensen korte dribbelpasjes gaan aanzien voor verzameling. Ook een barok zal van nature op z'n voorhand vallen als je hem dat toelaat.
Het echt rijden van een barok is ook nog wel een kunst, net zoals het echt rijden van een kwpn'er of een fjord dat is. Elk dier heeft namelijk z'n eigen specifieke lichaamskenmerken. Daar moet je als ruiter over nadenken en mee werken.

Schreef ik eerder vandaag niet dat paarden vluchtdieren zijn? Om ze voorwaarts te doen gaan moet je ze rijden. Of het nu snel is of langzaam. Van nature zal een paard zich aanpassen aan de kudde, als je die bijhoud is dat prima. Of dat nu 5 grote of 10 kleine pasjes met de voorbenen als motor zijn, als je er maar komt. De explosie van kracht die ze nodig hebben om te vluchten, ontstaat door adrenaline. 2 dagen spierpijn daarna is niet erg. Bij de volgende explosie van kracht is het diezelfde adrenaline die de pijn zal verdrijven.
Je ziet dat de trend in sportpaarden wel is om ze steeds een beetje heter te hebben. Die paarden zitten wat sneller in vluchtmodus. Ben je dan als ruiter ook snel, dan kun je die vluchtdrang gebruiken om heel makkelijk veel voorwaartse beweging te hebben. Dat resulteert in het feit dat je veel beenactie ziet. De rug van een paard is namelijk niet zo heel flexibel. De flexibiliteit die we vaak in paarden zien komt uit de hals of benen. Op topniveau zie ja dan ook verdraait hete paarden (en veel horizontaal getrokken stangen), beheers je dat. Dan is dat heerlijk, maar die paarden komen niet makkelijk terug in ruststaat. (Veel 'vreemd' gedrag ook bij die paarden)
Barokken, die zijn niet zo heet. Door hun oorsprong hebben ze al wat meer beenactie. Dat hete hebben hun ruiters dan ook niet nodig. Dus reageren ze minder heet. Krachtensparing voor als het echt nodig is. En als het echt nodig is, dan reageren alle paarden het zelfde.

Technisch gezien klopt de website dus. Maar meer omdat wij er voor kiezen het zo te laten zijn dan omdat het zo is. Elk paard kan naar de Z. Met beenactie (en ja dat geloof ik echt, de ruiter is misschien een ander verhaal). Daarvoor heb je alleen een goeie combinatie nodig, die elkaar aanvoelt. Kan je met heet, rij je echt wel punten. Kan je beter met koud, ook dan rij je punten wel.
Op andere vlakken zul je het misschien wel merken. Barokkers zijn vaak wat minder geneigd om naar een sprong te trekken. Dus ze springen wat trager. Terwijl een heter paard sneller naar een sprong trekt.
Buitenrijden gaat met een heter paard misschien wat lastiger terwijl een barokker wat kalmer zal reageren.
Met beide modellen paarden zal je moeten rijden en moeten leiden. De 1 omdat de beweging dan meer spectaculair word, de ander omdat er dan minder tijd is om te focussen en te schrikken.)

(Op stal hebben we een 'makkelijke' 20x40 bak. Er is daar niet zo veel eng. Veel hete paarden ruiters rijden er heerlijk. Ik rij daar ook lekker. Maar we hebben een 'moeilijke' 25x60 bak. Er is daar veel eng. De meeste mensen rijden er dan ook niet zo lekker. Ik rij er altijd beter dan in de kleinere bak. Het resulteert geregeld in teksten als "gvd rijd zij doodkalm in die bak met dat gestoorde beest en ik knal er alleen maar rondjes". Het ontlokt me altijd een lachje. Ken je paard!)

Nog een laatste opmerking. Ik las iets over nek als hoogste punt/ Laatste halswervel en dat je dat eigenlijk nooit ziet. Voor een mooie aanleuning volgens het boekje, draagt een paard z'n neus altijd iets voor de loodlijn. De meeste dressuurpaarden worden dat niet gereden. Omdat ze altijd iets achter de loodlijn worden gehouden, is het vrij moeilijk om de nek het hoogste punt te hebben. De spieren daar staan namelijk in verbinding met de kaken/hoofd. Wanneer die spieren te strak worden aangehaald, kunnen die helemaal niet zo netjes afbuigen als moet.
Rij je paard dus voor de loodlijn en niet achter de loodlijn. Ga vandaar omhoog rijden en je zal zien dat het meestal wel klopt.

Ik ben vast 100 dingen vergeten, maar gooi het naar me. Ik kan/wil het altijd voor je aanvullen verduidelijken. Mijn mening is geen wet. Het is gewoon de ervaring die ik heb en daarom denk ik er zo over.
Ik heb even niet gereageerd op foto's. Sorry, andere keer. Wil je het nog heel graag, geef me dan even een duwtje. Nu eerst slapen ;)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 09:35

xxxjanna schreef:
Mag ik even iets vragen? :)
Ik lees hier nu al een tijdje mee (en reageer af en toe wat) en ik kom best vaak tegen dat de 1e nekwervel het hoogste punt moet zijn.
Nou krijg ik dat zelf gewoon écht niet voor elkaar, het ziet er vaak meer uit zoals op de foto's van S_en_Z ..
Wat moet je dan anders doen of veranderen? Want ook als ik op wedstrijden om me heen kijk (nu zeg ik niet dat iedereen daar zo goed is :') ) zie ik dit bijna nooit?

Sorry als dit al een keer eerder is uitgelegd maar er zijn nogal veel pagina's haha.

De eerste nekwervel zit verder dan je misschien denkt (eerst komt nog de atlas).
Op de eerste foto van Sam is de nek wel het hoogste punt (zo'n beetje bij de tweede knot op de foto). Maar daar is de neus ook mooi op de loodlijn.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Babootje op 20-04-13 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 09:44

LoveUggs schreef:
Ondanks dat vind ik de reacties die eronder staan niet erg gepast. Dit is een kreet om hulp, waarin toe gegeven word dat zijzelf daar niet toe in staat is. Wat weet je van de financiele situatie? (Lees dat t een bijrijdpaard is) Wat weet je van t paard, of ruiter zelf? Die advertentie mag er staan. En er zijn genoeg mensen die dit als uitdaging zien, en dit leuk vinden, en die dit wel vrijwillig doen. Als je wanhopig bent, en niet meer weet waar je het moet zoeken met je paard, waarom zou ze t dan niet vragen? Vragen kan geen kwaad. Nee heb je, ja kan je krijgen. Wie weet heeft eigenaar van dit paard wel gevraagd of ze die advertentie wou openen, omdat eigenaar zelf niet op Bokt zit. Je weet niet wat er al geprobeerd is enz enz.
Veel zullen het ongetwijfeld niet met me eens zijn maar dat mag. Is een mening.. :j

Pffft, dit is een probleempaard en ik zou als ik de eigenaar daarvan was niet een bijrijder zoeken om het probleem op te lossen. Dit is niet een paard voor "iemand-die-het-leuk-vind-om-te-doen" en er geen geld voor vraagt, maar voor vakmensen (als je wilt dat dit probleem wordt opgelost). En ja, die kosten nu eenmaal geld.
Ik vind de opmerkingen eronder (wellicht wel wat te recht voor zijn raap) wel terecht. (Ik zou het dier naar Gert van t Hof brengen).

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 09:57

_iDj_ schreef:
Ik vind het ook vaak opvallen op academische/klassieke plaatjes dat die paarden met een erg holle rug lopen (barokke paarden hebben dat van nature ook wel meer misschien, maar dan nog). En ik vraag mij af of dat niet mede komt door het minder "ruimgrijpend" denken/rijden. Ondanks dat die paarden vaak duidelijk hun achterhand er onder hebben/achterbenen gehoekt, vind ik de rug dus vaak minder fijn ogen. In hoeverre past een dergelijk beeld van verzameling bij ons beeld van aan de teugel?

Dat vind ik inderdaad ook.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 10:04

S_en_Z schreef:
Mnou diep.. ze loopt niet helemaal op de ll maar onder diep versta ik wel iets anders :=

Maar idd, hier laat ze zich bewerken. Of althans.. dat gevoel geeft zij me en ik zie het terug op de foto's. Ze knikt hier ook verder niet in een valse houding af. Dus voor mij is dit prima.

Omdat ik mijn zweepjes omlaag gericht heb is mijn armhouding/handen beter :j (ze werd hier net wat loperig en trok een beetje aan mijn linkerteugel (linkerhand is iets verder naar voor en als je kijkt zie je dat ze iets naar buiten kijkt). Daarom trek ik ook mijn linkerhak op gok ik (waar ik me niet bewust van was want ben over t algemeen niet zo'n hakkentrekker.. dus werkpuntje voor mij). Probeerde haar hier erdoorheen te krijgen.

Ik weet het ook absoluut niet allemaal tot in de details hoor, leer zelf ook nog iedere dag. Ga vooral af op wat ik voel, het gevoel dat mijn paard mij geeft. Ik denk na over wat ik zie/voel en denk dat logisch is.

Geef ook vooral MIJN visie. Maar waan mezelf geen professor :n

De eerste foto vind ik dus wel dat de nek het hoogste punt is. De foto's erna niet (maar daar is hij ook achter de loodlijn). Nu vind ik dat in de training niet zo erg, en in de wedstrijden wordt het ook niet altijd zo erg afgestraft, want hij loopt niet achter het bit. Het ziet er fijn uit en de lijn van de hals is mooi rond (overigens vind ik de hele bovenlijn nu mooi). Wel vind ik (en daar kom ik weer) de teugels veel te lang, waardoor (om contact te houden in die nageeflijkheid) je armen teveel gehoekt zijn. Als je (in deze positie) je teugels 10cm korter hebt dan ben je dat al kwijt.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 10:24

Thnx Babootje. Komt wel goed :j

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 10:34

Snackie schreef:
Joolien, jij zocht een uitdaging toch?

http://www.bokt.nl/markt/ad/144368/hulp ... urig-paard

LoveUggs schreef:

Babootje schreef:
Pffft, dit is een probleempaard en ik zou als ik de eigenaar daarvan was niet een bijrijder zoeken om het probleem op te lossen. Dit is niet een paard voor "iemand-die-het-leuk-vind-om-te-doen" en er geen geld voor vraagt, maar voor vakmensen (als je wilt dat dit probleem wordt opgelost). En ja, die kosten nu eenmaal geld.
Ik vind de opmerkingen eronder (wellicht wel wat te recht voor zijn raap) wel terecht. (Ik zou het dier naar Gert van t Hof brengen).

Ik lees dat het dier vooral problemen heeft met opstappen, 1 van de lastigste dingen bij het zadelmak maken.... Ik zou het dier ook naar een prof brengen en zeker niet met iemand 'die-het-wel-leuk-vind-om-te-doen' proberen op te lossen, daar ga je ongelukken van krijgen... Ook die steiger foto, poeh, als die longeerlijn er niet aan had gezeten waren ze waarschijnlijk achterover geklapt. En persoonlijk vind ik nog dat die longeur te weinig doet, het is daar echt kantje boort!! Nee, dit is geen paard voor de 'alle daagse ruiter', maar voor inderdaad iemand als Gert van den Hof of Herman Koorman. Ik lees ook reacties van mensen die het wel even willen doen, mits ze geld gaan betalen, ik hou m'n hart vast dan eerlijk gezegd... :\

Ik heb behoorlijk wat paarden ingereden, ook van die lastigere portretten... Maar dan moet je wel echt goed weten wat je doet en hoe je dat doet... En eerlijk? Ik zou mezelf niet willen wagen aan dit paard, als ik zie hoe die reageert op die foto's 1 bonk spanning/angst... Dat paard is al te veel 'geprobeerd' door een ruiter die niet voldoende zelfvertrouwen heeft (kijk hoe ze erop stapt, haar lichaamshouding etc.). Dat dier moet weer vertrouwen krijgen en het liefst van iemand die echt donders goed z'n vak verstaat, een prof dus.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 14:22

_Marinke_ schreef:
Snackie schreef:
Joolien, jij zocht een uitdaging toch?

http://www.bokt.nl/markt/ad/144368/hulp ... urig-paard

LoveUggs schreef:

Babootje schreef:

Ik lees dat het dier vooral problemen heeft met opstappen, 1 van de lastigste dingen bij het zadelmak maken.... Ik zou het dier ook naar een prof brengen en zeker niet met iemand 'die-het-wel-leuk-vind-om-te-doen' proberen op te lossen, daar ga je ongelukken van krijgen... Ook die steiger foto, poeh, als die longeerlijn er niet aan had gezeten waren ze waarschijnlijk achterover geklapt. En persoonlijk vind ik nog dat die longeur te weinig doet, het is daar echt kantje boort!! Nee, dit is geen paard voor de 'alle daagse ruiter', maar voor inderdaad iemand als Gert van den Hof of Herman Koorman. Ik lees ook reacties van mensen die het wel even willen doen, mits ze geld gaan betalen, ik hou m'n hart vast dan eerlijk gezegd... :\

Ik heb behoorlijk wat paarden ingereden, ook van die lastigere portretten... Maar dan moet je wel echt goed weten wat je doet en hoe je dat doet... En eerlijk? Ik zou mezelf niet willen wagen aan dit paard, als ik zie hoe die reageert op die foto's 1 bonk spanning/angst... Dat paard is al te veel 'geprobeerd' door een ruiter die niet voldoende zelfvertrouwen heeft (kijk hoe ze erop stapt, haar lichaamshouding etc.). Dat dier moet weer vertrouwen krijgen en het liefst van iemand die echt donders goed z'n vak verstaat, een prof dus.

Ja sneu is dat, paard moet gewoon naar een vakman worden gebracht. Anders - ben ik bang - wordt het een enkele reis slager.

Sjolvir

Re: [FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 19:30

Zag de advertentie ook, zou zeggen, naar kundige ruiter, niet zelf aanklooien.
Dan krijg je ongelukken.

Barokken minder heet, jup... Vandaag genoten van mijn barokke en koudbloed.
Voor het eerst samen mee op een trailer!
Voor het eerst 1 eraf... en mee lessen en daarna de andere...
Na het nodige gestamp gegil en getrek (vnl de koudbloed, maar dat had ik ook verwacht, ken mevr. fjord al langer dan vandaag) had ik nog wel 2 trillende paarden, maar Sjol deed keurig haar best.
Zwarte ook, les later, die werd bij lossen wel heet en maakte even stampij, maar was ook snel weer zijn
coole zelf.

Probleem met mennen was vandaag, dat hij graag groot loopt, zeker voor zo'n kleintje,
hij gaat dan met zevenmijls laarzen door de bak.
Alleen vandaag verstopte hij zich achter mijn hand en wou niet naar voren, wou wel galoperen
en was de hele tijd aan het huppelen, uiteindelijk maar gegaloppeerd, paar rondjes l en r om.
Deed ie uiterst braaf!
En ahum, ben daar heel trots op, had met hem nog niet meer dan half rondje bak gegalopeerd voor vandaag. Glunder!
Hierna liep hij ook lekkerder, losser in zijn lijf en ging ook weer voorwaarts.

LU, ook bij zo'n reuzen paard, blijf ontspannen, juist bij een ietwat stoute niet voor hem uit gaan rijden,
dan meer kans dat je netjes met hem mee kan komen als hij wat onverwachts doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 19:31

Daar stap ik niet op, zeker niet zonder vergoeding.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 19:37

Joolien schreef:

Dikke vergoeding :+

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 19:39

En ik stap er nog niet op voor een miljoen, blijvende invaliditeit of 6 plankjes is zoiets me niet waard.
Terwijl ik momenteel toch echt voornemens ben wel mijn twentertje uiteindelijk zelf te beleren.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 19:42

Sjolvir schreef:
En ik stap er nog niet op voor een miljoen, blijvende invaliditeit of 6 plankjes is zoiets me niet waard.
Terwijl ik momenteel toch echt voornemens ben wel mijn twentertje uiteindelijk zelf te beleren.

Dat kan hoor. En meestal gaat het wel goed. (Heb die van mij samen met vriendinnetje zadelmak gemaakt en daarna zelf doorgereden).
Maar bij dat soort dieren, kun je niet blijven aanklooien. Dan moet het gewoon goed gaan.
Dus als je merkt: dat kan ik niet aan. Gewoon wegbrengen hoor. (Niet naar de slager, maar naar de zadelmakmaker).

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 20:04

Hi naar de slager gaat ie niet hoor, ook al zou ze te klein blijven.
Ken haar familie qua zadelmak maken en inrijden, waren geen van allen een probleem op 1 na. :') _O-

Die ging super, tot je probeerde erop te gaan zitten :+ Heeft toen heel wat hoofdbrekens gekost,
maar ook die rare kwiebus snapte het uiteindelijk en heeft net als Sjol in de kinderlessen gelopen.
(had hem zomers op stal vanwege zijn exceem, Sjol ging dan op vakantie :P , voor een paar maanden!)

Hoewel hij nooit heel makkelijk is geweest of geworden, voor een fjord had hij wel goed gangwerk..
Zucht.. mis die mallerd nog wel een beetje, mijn zomerpaard...Mijn sportpony in fjorden pyama...

Met mijn toenmalige verzorgster.
http://lh4.ggpht.com/-bPjPGW17fhw/Td651 ... GVTK4D.jpg

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 22:34

Babootje schreef:
Joolien schreef:

Dikke vergoeding :+

Met vette ongevallen verzekering :P

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 22:51

Jeetje die advertentie.. Snap niet dat ze daar geen professionele hulp bij gehaald hebben.. Die foto's ook! :=

Op de foto's kan ik even niet reageren met mobiel, dat wordt een beetje lastig!
Maar er is gelukkig al goed advies gegeven :)

Dit topic gaat wel hard trouwens!

Ik heb vandaag weer les gehad, gelijk mijn probleem uitgelegd met tempo overnemen enzo.
Instructrice gaf ook aan dat ik wel echt op mijn strepen moet staan, ho is ho en ze moet gehoorzaam zijn.
Gelukkig ging dar best goed vandaag.
Heel gemeen, op een gegeven moment moest ik doorzitten terwijl ze wist dat ze me daarmee uit balans ging brengen en toen kon ze me helpen vervolgens om alles goed op te lossen, dat was dus opzich wel heel fijn. Paard ging versnellen, ik verkrampte en zodoende konden we alles aanpakken. Heb vandaag een paar stukjes gevoeld hoe fijn je kunt zitten en een kunt worden als beiden ontspannen :D
Echt een hele fijne les!! :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 08:21

Destino schreef:
Jeetje die advertentie.. Snap niet dat ze daar geen professionele hulp bij gehaald hebben.. Die foto's ook! :=

Op de foto's kan ik even niet reageren met mobiel, dat wordt een beetje lastig!
Maar er is gelukkig al goed advies gegeven :)

Dit topic gaat wel hard trouwens!

Ik heb vandaag weer les gehad, gelijk mijn probleem uitgelegd met tempo overnemen enzo.
Instructrice gaf ook aan dat ik wel echt op mijn strepen moet staan, ho is ho en ze moet gehoorzaam zijn.
Gelukkig ging dar best goed vandaag.
Heel gemeen, op een gegeven moment moest ik doorzitten terwijl ze wist dat ze me daarmee uit balans ging brengen en toen kon ze me helpen vervolgens om alles goed op te lossen, dat was dus opzich wel heel fijn. Paard ging versnellen, ik verkrampte en zodoende konden we alles aanpakken. Heb vandaag een paar stukjes gevoeld hoe fijn je kunt zitten en een kunt worden als beiden ontspannen :D
Echt een hele fijne les!! :D

Ontspanning is idd heel belangrijk maar zelfs als je ontspannen bent, kun je nog je paard belemmeren in zijn beweging. Afgelopen vrijdag zijn wij naar Bodegraven getogen om bij Jan van Rijs zadel na te laten kijken. Mijn dochter zakte naar 1 kant wat scheef, dus die was ook mee. Overigens ben ik altijd wel blij met de uitgebreide service die je daar krijgt. Zadel erop, rijden, zadel eraf opvullen (of ergens wat uithalen), zadel er weer op, weer rijden en dat zo'n 4 keer tot ie helemaal tevreden is. Enfin toen mijn dochter dus aan het rijden was, zag hij dat ze toch ietwat klemt met de bovenbenen (voor mij niet te zien want ze zit er altijd netjes op vind ik). Dus kreeg ze nog extra zitles. Bovenbenen, knieen los, druk laag op de beugels. En dan zie je zomaar ineens dat het paard nog een halve pas groter wegzet. Heb er een filmpje van gemaakt en zal dat hier even plaatsen (zodra ik uitgevonden heb hoe ik het filmpje van mijn mobiel op de compu krijgt). Eerder, met mijn Iphone was dat gemakkelijker dan nu met de Xperia (bij het overzetten krijg ik foutmelding, maar weet niet waarom het niet lukt. Heel ergerlijk, dus het kan ff duren). Maar goed het was wel weer heel leerzaam om te zien.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 08:33

Klopt Babootje, je kunt met je zit soms zo veel tegen houden!
Toen ze gisteren die tips gaf zag je het paard ook per pas beter lopen, liet opeens ook haar hals vallen. Het zijn maar een paar passen in mijn geval, maar je weet wel waar je heen moet werken :)

Ben benieuwd naar het filmpje van je dochter :)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 12:08

Gefeliciteerd Destino.

Zullen we die rare marktplaats advertentie maar laten rusten en het gewoon weer over aan de teugel hebben. Dat paard gaat voorlopig nog niet in die categorie vallen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 13:21

Veulen84 schreef:
Gefeliciteerd Destino.

Zullen we die rare marktplaats advertentie maar laten rusten en het gewoon weer over aan de teugel hebben. Dat paard gaat voorlopig nog niet in die categorie vallen.

:D :D :D :D :D Daar heb je helemaal gelijk in. Maar was wel een goede off topic. Want je leert er ook weer van wat je vooral niet moet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 14:33

We oeten wel opletten dat we hier geen andere topics gaan bespreken, dan krijgen we een foei :P

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 18:20

Hahaha, jaja, maar het heeft toch allemaal wel met elkaar te maken. Voorwaarts moet er toch als eerste op }:)