Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xxxjanna schreef:Mag ik even iets vragen?
Ik lees hier nu al een tijdje mee (en reageer af en toe wat) en ik kom best vaak tegen dat de 1e nekwervel het hoogste punt moet zijn.
Nou krijg ik dat zelf gewoon écht niet voor elkaar, het ziet er vaak meer uit zoals op de foto's van S_en_Z ..
Wat moet je dan anders doen of veranderen? Want ook als ik op wedstrijden om me heen kijk (nu zeg ik niet dat iedereen daar zo goed is) zie ik dit bijna nooit?
Sorry als dit al een keer eerder is uitgelegd maar er zijn nogal veel pagina's haha.
LoveUggs schreef:Ondanks dat vind ik de reacties die eronder staan niet erg gepast. Dit is een kreet om hulp, waarin toe gegeven word dat zijzelf daar niet toe in staat is. Wat weet je van de financiele situatie? (Lees dat t een bijrijdpaard is) Wat weet je van t paard, of ruiter zelf? Die advertentie mag er staan. En er zijn genoeg mensen die dit als uitdaging zien, en dit leuk vinden, en die dit wel vrijwillig doen. Als je wanhopig bent, en niet meer weet waar je het moet zoeken met je paard, waarom zou ze t dan niet vragen? Vragen kan geen kwaad. Nee heb je, ja kan je krijgen. Wie weet heeft eigenaar van dit paard wel gevraagd of ze die advertentie wou openen, omdat eigenaar zelf niet op Bokt zit. Je weet niet wat er al geprobeerd is enz enz.
Veel zullen het ongetwijfeld niet met me eens zijn maar dat mag. Is een mening..
_iDj_ schreef:Ik vind het ook vaak opvallen op academische/klassieke plaatjes dat die paarden met een erg holle rug lopen (barokke paarden hebben dat van nature ook wel meer misschien, maar dan nog). En ik vraag mij af of dat niet mede komt door het minder "ruimgrijpend" denken/rijden. Ondanks dat die paarden vaak duidelijk hun achterhand er onder hebben/achterbenen gehoekt, vind ik de rug dus vaak minder fijn ogen. In hoeverre past een dergelijk beeld van verzameling bij ons beeld van aan de teugel?
S_en_Z schreef:Mnou diep.. ze loopt niet helemaal op de ll maar onder diep versta ik wel iets anders
Maar idd, hier laat ze zich bewerken. Of althans.. dat gevoel geeft zij me en ik zie het terug op de foto's. Ze knikt hier ook verder niet in een valse houding af. Dus voor mij is dit prima.
Omdat ik mijn zweepjes omlaag gericht heb is mijn armhouding/handen beter(ze werd hier net wat loperig en trok een beetje aan mijn linkerteugel (linkerhand is iets verder naar voor en als je kijkt zie je dat ze iets naar buiten kijkt). Daarom trek ik ook mijn linkerhak op gok ik (waar ik me niet bewust van was want ben over t algemeen niet zo'n hakkentrekker.. dus werkpuntje voor mij). Probeerde haar hier erdoorheen te krijgen.
Ik weet het ook absoluut niet allemaal tot in de details hoor, leer zelf ook nog iedere dag. Ga vooral af op wat ik voel, het gevoel dat mijn paard mij geeft. Ik denk na over wat ik zie/voel en denk dat logisch is.
Geef ook vooral MIJN visie. Maar waan mezelf geen professor
Snackie schreef:
LoveUggs schreef:Ondanks dat vind ik de reacties die eronder staan niet erg gepast. Dit is een kreet om hulp, waarin toe gegeven word dat zijzelf daar niet toe in staat is. Wat weet je van de financiele situatie? (Lees dat t een bijrijdpaard is) Wat weet je van t paard, of ruiter zelf? Die advertentie mag er staan. En er zijn genoeg mensen die dit als uitdaging zien, en dit leuk vinden, en die dit wel vrijwillig doen. Als je wanhopig bent, en niet meer weet waar je het moet zoeken met je paard, waarom zou ze t dan niet vragen? Vragen kan geen kwaad. Nee heb je, ja kan je krijgen. Wie weet heeft eigenaar van dit paard wel gevraagd of ze die advertentie wou openen, omdat eigenaar zelf niet op Bokt zit. Je weet niet wat er al geprobeerd is enz enz.
Veel zullen het ongetwijfeld niet met me eens zijn maar dat mag. Is een mening..
Babootje schreef:Pffft, dit is een probleempaard en ik zou als ik de eigenaar daarvan was niet een bijrijder zoeken om het probleem op te lossen. Dit is niet een paard voor "iemand-die-het-leuk-vind-om-te-doen" en er geen geld voor vraagt, maar voor vakmensen (als je wilt dat dit probleem wordt opgelost). En ja, die kosten nu eenmaal geld.
Ik vind de opmerkingen eronder (wellicht wel wat te recht voor zijn raap) wel terecht. (Ik zou het dier naar Gert van t Hof brengen).
_Marinke_ schreef:Snackie schreef:LoveUggs schreef:Ondanks dat vind ik de reacties die eronder staan niet erg gepast. Dit is een kreet om hulp, waarin toe gegeven word dat zijzelf daar niet toe in staat is. Wat weet je van de financiele situatie? (Lees dat t een bijrijdpaard is) Wat weet je van t paard, of ruiter zelf? Die advertentie mag er staan. En er zijn genoeg mensen die dit als uitdaging zien, en dit leuk vinden, en die dit wel vrijwillig doen. Als je wanhopig bent, en niet meer weet waar je het moet zoeken met je paard, waarom zou ze t dan niet vragen? Vragen kan geen kwaad. Nee heb je, ja kan je krijgen. Wie weet heeft eigenaar van dit paard wel gevraagd of ze die advertentie wou openen, omdat eigenaar zelf niet op Bokt zit. Je weet niet wat er al geprobeerd is enz enz.
Veel zullen het ongetwijfeld niet met me eens zijn maar dat mag. Is een mening..Babootje schreef:Pffft, dit is een probleempaard en ik zou als ik de eigenaar daarvan was niet een bijrijder zoeken om het probleem op te lossen. Dit is niet een paard voor "iemand-die-het-leuk-vind-om-te-doen" en er geen geld voor vraagt, maar voor vakmensen (als je wilt dat dit probleem wordt opgelost). En ja, die kosten nu eenmaal geld.
Ik vind de opmerkingen eronder (wellicht wel wat te recht voor zijn raap) wel terecht. (Ik zou het dier naar Gert van t Hof brengen).
Ik lees dat het dier vooral problemen heeft met opstappen, 1 van de lastigste dingen bij het zadelmak maken.... Ik zou het dier ook naar een prof brengen en zeker niet met iemand 'die-het-wel-leuk-vind-om-te-doen' proberen op te lossen, daar ga je ongelukken van krijgen... Ook die steiger foto, poeh, als die longeerlijn er niet aan had gezeten waren ze waarschijnlijk achterover geklapt. En persoonlijk vind ik nog dat die longeur te weinig doet, het is daar echt kantje boort!! Nee, dit is geen paard voor de 'alle daagse ruiter', maar voor inderdaad iemand als Gert van den Hof of Herman Koorman. Ik lees ook reacties van mensen die het wel even willen doen, mits ze geld gaan betalen, ik hou m'n hart vast dan eerlijk gezegd...
Ik heb behoorlijk wat paarden ingereden, ook van die lastigere portretten... Maar dan moet je wel echt goed weten wat je doet en hoe je dat doet... En eerlijk? Ik zou mezelf niet willen wagen aan dit paard, als ik zie hoe die reageert op die foto's 1 bonk spanning/angst... Dat paard is al te veel 'geprobeerd' door een ruiter die niet voldoende zelfvertrouwen heeft (kijk hoe ze erop stapt, haar lichaamshouding etc.). Dat dier moet weer vertrouwen krijgen en het liefst van iemand die echt donders goed z'n vak verstaat, een prof dus.
Sjolvir schreef:En ik stap er nog niet op voor een miljoen, blijvende invaliditeit of 6 plankjes is zoiets me niet waard.
Terwijl ik momenteel toch echt voornemens ben wel mijn twentertje uiteindelijk zelf te beleren.
Destino schreef:Jeetje die advertentie.. Snap niet dat ze daar geen professionele hulp bij gehaald hebben.. Die foto's ook!
Op de foto's kan ik even niet reageren met mobiel, dat wordt een beetje lastig!
Maar er is gelukkig al goed advies gegeven
Dit topic gaat wel hard trouwens!
Ik heb vandaag weer les gehad, gelijk mijn probleem uitgelegd met tempo overnemen enzo.
Instructrice gaf ook aan dat ik wel echt op mijn strepen moet staan, ho is ho en ze moet gehoorzaam zijn.
Gelukkig ging dar best goed vandaag.
Heel gemeen, op een gegeven moment moest ik doorzitten terwijl ze wist dat ze me daarmee uit balans ging brengen en toen kon ze me helpen vervolgens om alles goed op te lossen, dat was dus opzich wel heel fijn. Paard ging versnellen, ik verkrampte en zodoende konden we alles aanpakken. Heb vandaag een paar stukjes gevoeld hoe fijn je kunt zitten en een kunt worden als beiden ontspannen
Echt een hele fijne les!!
Veulen84 schreef:Gefeliciteerd Destino.
Zullen we die rare marktplaats advertentie maar laten rusten en het gewoon weer over aan de teugel hebben. Dat paard gaat voorlopig nog niet in die categorie vallen.