[FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 21:11

Ja.. ik pas wel vaker mijn posts later aan na het plaatsen.. omdat ik iets vergeten ben.. of omdat ik ineens lees dat iets op een andere manier opgevat KAN worden..

In dit geval gebeurde dat dus ook.. Het blijven lettertjes.. maarre.. Nu begrijpen we elkaar weer en kun je je vast (meer) vinden in mijn idee van de (gescheiden) paralellen.

Je mag me altijd PBen hoor trouwens. Maar laat je vooral het topic niet "uit jagen". Vind het juist leuk dat we zoveel meelezers hebben (dat JIJ nog steeds meeleest). Want volgens mij ontmoetten wij elkaar in het 1e of 2e topic toch?

En nu ga ik van valentijnsavond genieten hihihi!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 21:15

mang schreef:
Fry schreef:
Mang,
Het kan zijn dat je het daar niet mee eens bent. Maar laat ons dan, wij zien er wel het logica in maar dat is voor iedereen anders.

Oke apart dat een kritische kijk op jullie mening niet welkom is. Maar goed dan zal ik me terugtrekken in de meeleesmodus.

Nou voor mij is die van harte welkom en ik durf te wedden voor andere mee lezers ook!
Er zijn een paar hier in het topic waar je echt super fijn mee in discussie kunt gaan en daar is ook helemaal niks mis mee overigens!

In tegendeel van discusieren LEER je juist KIJKEN naar mijn mening, je gaat kritische naar de dingen kijken die de gene waar jij het zo op 1ste instantie niet mee eens bent aanhaalt. Klopt dat echt wat hij/zij zegt? Mits het uiteraard wel goed onderbouwd is en Mang ik vind het echt klasse hoe jij alles onderbouwt hebt en WAAROM je het niet met de lijntjes eens was. Heel leerzaam om te lezen...........

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 21:16

Sam, als ik weer een foto heb dan zou ik het zeer op prijs stellen als je gewoon heel kritisch kijkt, dus bij mij hoef je het niet aan te passen ik wil namelijk leren en de beste manier is met de neus op de feiten gedrukt worden (ben ik van mening) alleen die foto duurt nog wel even. Mn paardie heeft een tijdje stil gestaan omdat ze opeens met een dik been stond nu is dat weer weg, maar eerst opbouwen met wandelen. En nu ik ziek ben mag ik van mijn moedertje de deur niet uit en ik geef haar groot gelijk :)

Dus als er weer een foto is.... Weet je dat je helemaal los mag gaan hihi ;)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 21:17

@mang: ik vind jou reacties ook van toegevoegde waarde, blijf dus vooral uit de meeleesmodus :)

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 21:18

Jotoma schreef:
@mang: ik vind jou reacties ook van toegevoegde waarde, blijf dus vooral uit de meeleesmodus :)

Precies!

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 21:21

S_en_Z schreef:
Ja.. ik pas wel vaker mijn posts later aan na het plaatsen.. omdat ik iets vergeten ben.. of omdat ik ineens lees dat iets op een andere manier opgevat KAN worden..

In dit geval gebeurde dat dus ook.. Het blijven lettertjes.. maarre.. Nu begrijpen we elkaar weer en kun je je vast (meer) vinden in mijn idee van de (gescheiden) paralellen.

Je mag me altijd PBen hoor trouwens. Maar laat je vooral het topic niet "uit jagen". Vind het juist leuk dat we zoveel meelezers hebben (dat JIJ nog steeds meeleest). Want volgens mij ontmoetten wij elkaar in het 1e of 2e topic toch?

En nu ga ik van valentijnsavond genieten hihihi!

Dat kan wel kloppen ja :D Ik val overigens alleen degene die mij pbde aan, maar dat is puur omdat ik de pb absoluut niet netjes vond en het al helemaal niet op prijs stel als dat zo stiekem per pb gedaan wordt. Voor de rest val ik niemand aan volgens mij? Sorry als dit wel zo overkomt.

Ik voelde me inderdaad aangevallen door die post VOORDAT die werd aangepast. Dat je dat zelf hebt ingezien zegt voor mij genoeg dat het helemaal niet overdreven was of 'drama maken'.

Overigens gebruik ik het draver rijden niet als excuus, ik ben juist altijd ontzettend fel in discussies over dravers in dressuur, omdat er altijd mensen blijven die het idee scheppen dat de draver nergens goed voor is :D Ik zeg alleen dat sommige dingen, zoals nu die foto, niet realistisch zijn voor de meeste paarden/combinaties, BIJVOORBEELD voor een draver.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 21:51

Nah, ik snap jouw punt.

Jij ziet het alsof dat voor iedereen het eindresultaat zou moeten zijn.

Ik zal mijn tekst van de // en \\ en het WAAROM ik ze apart beoordeel in mijn aanpassingen voor t stukje meenemen.

We hebben het wel gehad over "setjes trainen" of 1 specifiek been sterker maken. Dat komt er ook bij te staan uiteraard. Ook de driehoeken komen aan bod.

Naslagwerkje word wat duidelijker en overzichtelijker denk ik :)

Volgens mij kon je je in mijn verduidelijking wel aardig vinden. We hebben beiden netjes gediscussieerd denk ik zo. En ik vind het juist goed dat je me op oneffenheden aanspreekt. Werpt even nieuw licht op de zaak en nu ik er over terug denk kon/kan het originele bericht inderdaad anders geinterpreteerd worden. Vandaar dat ik mezelf opnieuw verduidelijk, als je dat eerder had gezegd/gevraagd was ik er eerder mee gekomen. Ik had er niet bij stilgestaan :) Komt goed. Het is juist goed dat je je er in gemengd hebt :D Ik kijk je daar ook niet raar op aan hoor :)

Nu is het misschien tijd om "verder" te gaan :) hou je niet zo vast aan die pb joh. Wordt je alleen maar zuur van.. En ik hou van zoet! <3
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 14-02-13 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 22:02

Ik aarzel wat om te posten. Wilde dat eerder vanmiddag al doen, maar toen had ik het veel te druk. Nu even tijd en zie dat er net discussie over al dan niet streepjes zetten ;) geweest is. Die wil ik niet doen oplaaien en ik wil het Jip en Janneke verhaal niet ingewikkelder maken dan nodig. Maar goed, als er nu een verhaal met eeuwigheidswaarde ;) gefabriekt wordt, moet dat wel kloppen volgens mij.

Dus toch maar even over takt. Voor het blote oog, je gevoel en gehoor kan een paard zuiver taktmatig gaan. Maar in werkelijkheid (zie o.a. Clayton, Holmström) zet een ongetraind paard het voorbeen een fractie eerder neer en een goed getraind (en getalenteerd) paard het achterbeen een fractie eerder. Dat zie je op het oog niet, maar wel als je foto's gaat analyseren al dan niet met streepjes. Dat is in mijn ogen het 'gevaar' ervan.

Zelf vind ik takt in draf overigens een eitje: om te rijden, te beoordelen en mensen aan te leren. Een van mijn eerste paarden (wat een voorrecht om te mogen rijden!) was zo'n klok als Sjolvir beschrijft. Meteen vanaf de eerste drafpas en welke oefening je ook reed, ze draafde altijd taktmatig door. Dat zit voorgoed in mijn gevoel verankerd :D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 22:12

Dan is die van mij een natuurtalent :o (nah, die is achter wel lekker vlot maar die vind het lastig om te sluiten.) Ieder paard heeft wel iets.

Bedankt voor je post Koeke.

(Jij was ook van het grondwerken toch? Daar had je het in een post geloof ik over?)

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 22:25

Haha, wilde net Lucky you :D posten als reactie op jouw post. Maar ja, ik moest nodig... Kom ik terug, staat er nog een stukje extra. Toch iets minder lucky you dus ;) Inderdaad elk paard heeft wel iets, dat maakt paardrijden zo boeiend!

S_en_Z schreef:

(Jij was ook van het grondwerken toch? Daar had je het in een post geloof ik over?)

Graag gedaan!

Wat grondwerken etc.: Ik handel naar bevinden ;-) Ik bedenk wat naar mijn idee het verschil is dat het verschil kan maken voor ruiter en paard. En dan pak ik uit de 'figuurlijke gereedschapskist' wat mij het beste daarbij lijkt te passen. Kan van alles zijn (nou ja, geen slofteugels en zo natuurlijk), meestal te paard, soms op de grond of aan de keukentafel (niet het paard in dat geval :D). Creabea dus :+

Fry

Re: [FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 22:33

Ik doe ook aan grondwerk via de Pat Parelli manier ;)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 22:39

Zo, ik heb even wat bijgelezen. Blijft interessant. Kom ik nog even terug op mijn dressuurfilmpje van P13, S en Z, veulen en snackie. bedankt voor het mooie opbouwende commentaar. Had nu even rustig tijd om terug te lezen en te laten bezinken. Maar zijn vooral dingen waar ik met instructie ook al mee werk. Dus dat is wel fijn :)

Van de week onze tweede edstrijd gehad trouwens, zelf wat bewuster gaan zitten en voor me kijken. Figuren werden soms wat slordiger, maar algemene beeld volgens instructie al beter dan zoals op het filmpje. 193 punten, dus een fijne bevestiging dat we op de goede weg zitten :j Heb er ook echt plezier in moet ik zeggen, dat valt vast ook wel onder BLIJ :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 22:45

whoopwhoop, dat zijn nette punten!
Wij hebben 9 maart weer wedstrijd, niet eens voor de punten, puur voor de ervaring om beiden relaxter te worden op vreemd terrein.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 22:51

Ja, ben er ook superblij mee! :) Maar ben ook wel beetje 'perfectionist' en wilde pas richting wedstrijden als ik daar wat te zoeken zou hebben. Dier is wedstrijdgroen en ik heb ook nooit meer dan B gestart. Had eind vorig jaar alwel idee te gaan, maar vond startpas voor laatste paar maanden zonde O:)

Maar hij doet het bovenverwachting hoor (kan ik BLIJ van worden) :j haha

9 maart is het ook zo trouwens? Wel officieel ook? :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 23:06

dat is leuk, dat jullie het zo goed doen en dat je zo trots bent! hoezo BLIJ rijden (bertie virus hangt hier nu wel goed hihi)

9 maart hebben wij officieel, vorige maand ook.
Maar voor de lol, hebben we geen punten is het ook best.
Heb na mijn les van zondag niet meer kunnen rijden en morgen ga ik het bos hopelijk in. dus zaterdag weer een kans om eens goed te oefenen

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 23:25

Weer is nu niet echt ideaal hé, zonde is dat. En sowieso is ervaring op doen altidj goed. :j
Ik hou het me ook nog wel voor hoor, komt allemaal wel. Af en toe geef ik mijn paard daarmee teveel voordeel van de twijfel dat hij wat weinig doet. ;) Maar mentaal voor mij werkt dat een stuk beter dan dat ik er een 'het moet nu goed zijn' achter plak.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 23:28

Ja idd. Beter minder met een goede prestatie. Dan meer en geen fijn gevoel hebben. Das zonde

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 08:14

koeke schreef:
Haha, wilde net Lucky you :D posten als reactie op jouw post. Maar ja, ik moest nodig... Kom ik terug, staat er nog een stukje extra. Toch iets minder lucky you dus ;) Inderdaad elk paard heeft wel iets, dat maakt paardrijden zo boeiend!

S_en_Z schreef:

Graag gedaan!

Wat grondwerken etc.: Ik handel naar bevinden ;-) Ik bedenk wat naar mijn idee het verschil is dat het verschil kan maken voor ruiter en paard. En dan pak ik uit de 'figuurlijke gereedschapskist' wat mij het beste daarbij lijkt te passen. Kan van alles zijn (nou ja, geen slofteugels en zo natuurlijk), meestal te paard, soms op de grond of aan de keukentafel (niet het paard in dat geval :D). Creabea dus :+

Vind ik leuk :j

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 08:16

Bienotje schreef:
Zo, ik heb even wat bijgelezen. Blijft interessant. Kom ik nog even terug op mijn dressuurfilmpje van P13, S en Z, veulen en snackie. bedankt voor het mooie opbouwende commentaar. Had nu even rustig tijd om terug te lezen en te laten bezinken. Maar zijn vooral dingen waar ik met instructie ook al mee werk. Dus dat is wel fijn :)

Van de week onze tweede edstrijd gehad trouwens, zelf wat bewuster gaan zitten en voor me kijken. Figuren werden soms wat slordiger, maar algemene beeld volgens instructie al beter dan zoals op het filmpje. 193 punten, dus een fijne bevestiging dat we op de goede weg zitten :j Heb er ook echt plezier in moet ik zeggen, dat valt vast ook wel onder BLIJ :D

Gefeliciteerd!! :D

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 10:49

Nogsteeds een uitziek dag dus kan ik verder werken aan mijn boekje :)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 10:54

Ik ben volgende week op vakantie :)
Dus diegene die een stuk willen schrijen of quotes hebben die kunnen het gewoon sturen naar mijn mail adres :)

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 10:59

Anne_mieke88 schreef:
Ik ben volgende week op vakantie :)
Dus diegene die een stuk willen schrijen of quotes hebben die kunnen het gewoon sturen naar mijn mail adres :)

Veel plezier!

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 10:59

Mijn vakantie word een zoektocht naar een eigen paard :)!

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 12:48

Fry schreef:

Ik ook, ik zit op mijn paardenbal te balanceren :') kei goeie oefening volgens mij.
Vooral heel stil zitten en in balans is voor mij nu 1 van de belangrijkste doelen om mijn paard correct te gaan trainen. Weet iemand nog goede balans oefeningen? Of ga ik nu te veel off topic?

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 12:50

bertine37 schreef:
Fry schreef:

Ik ook, ik zit op mijn paardenbal te balanceren :') kei goeie oefening volgens mij.
Vooral heel stil zitten en in balans is voor mij nu 1 van de belangrijkste doelen om mijn paard correct te gaan trainen. Weet iemand nog goede balans oefeningen? Of ga ik nu te veel off topic?

Een bal! Goed idee!
Heb nog wel een yoga bal liggen :=
Nou mijn ouders kwamen laatst bij iemand die ook paardrijd en die doet aan boxen enzo om op conditie te blijven en die ging dus ook op een stoel zitten op een bal.. voor haar balans petje af!!