Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
*** schreef:celine14, bedankt voor je reactie. de foto's zijn inderdaad erg klein, helaas.
dat van die deuk achter het zadel heb ik eerder in het topic al eens gelezen, maar ik heb er jammer genoeg nog steeds geen kijk op hoe je dat kunt zien...
ik dacht trouwens dat hij op foto 2 op de achterhand loopt omdat het linker achterbeen dieper doorbuigt en langer blijft staan dan het voorbeen? of ga ik hier de fout in omdat hij slechts één pas vanuit de achterhand vertrekt om de overgang naar de draf te maken, om daarna meteen weer op de voorhand over te gaan? dat van jou klopt inderdaad ook, want het rechter achterbeen is nog in de beweging terwijl het linker voorbeen al bijna staat. of kan dat ook betekenen dat hij dan niet goed in takt loopt?
de proef ging wel aardig, maar niet zoals ik hoopte. het was overigens enkel een vrij simpel proefje van de fnrs. de pony is van de manege.
gummie schreef:@ celine14: op hoog niveau zie ik vele paarden lopen zoals op plaatje 1.
Ik denk dat als we wat foto's zouden plaatsen van topruiters, dat we dan tot de conclusie moeten komen dat plaatje 2 niet meer het ideaalbeeld is (kennelijk)
nicky_rilana schreef:maradonna schreef:tsja... ik vind dat je pas kan oordelen als je een paard en de ruiter in het echt ziet rijdende foto kan natuurlijk ook op net het verkeerde moment zijn genomen
vind ik niet. die foto is misschien wel op het verkeerde moment genomen maar dat doe je dan wel op dat moment