Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
john57 schreef:Maar goed, bovenstaande is grotendeels offtopic en ik had eerder de intensie gehad onderstaande link te plaatsen maar werd weerhouden door het idee dat de intereses meer uitgaan naar het ikke dan de interesses naar het paard waar het hier om gaat. Sorrie dat ik het zeg, elkaar motiveren en gezonde kritiek te uiten bij je eigen mening over overgewicht is goed, maar bedenk wel dat een beetje overgewicht hebben niet zoveel schade aanricht bij het paard als een slechte ruiter( had ik al een paar keer gezegd) met overgewicht bedoel ik het max toelaatbare gewicht van de ruiter in een ideale situatie bij het juiste type paard voor deze ruiter zoals in enkele tabellen redelijk toelaatbaar is omschreven.
De link is een mooi voorbeeld van een nette uitgebreide discussie. Ik ben voornemens de beginpost van dit topic om redenen voor het welzijn van het paard een beetje aan te passen. Zijn er suggesties na het lezen van de link graag dus.
http://www.tolt.nl/ijs/v2/ijscong/index ... 1241&pord=
Dimple@
John, waarom moet er zo vreselijk vast worden gehouden aan de OP? Het is toch prima om daar vanaf te wijken als de discussie daarom vraagt of mensen tegemoet komt? Het onderwerp blijft nog steeds hetzelfde.
Je komt soms gewoon wat betweterig over, maar je intentie is wel oprecht en duidelijk.
Ik ben recht door zee, soms heeft dat een negatieve invloed dat kan wel eens zo zijn
john57 schreef:De link is een mooi voorbeeld van een nette uitgebreide discussie. Ik ben voornemens de beginpost van dit topic om redenen voor het welzijn van het paard een beetje aan te passen. Zijn er suggesties na het lezen van de link graag dus.
Costadelsol schreef:Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik heb wel het eerste topic een beetje gevolgd.
Ik ben zelf opgehouden met paardrijden, deels omdat ik niet meer gemotiveerd ben en deels omdat ik niet lekker in mijn vel zit.
Ik weet niet precies hoeveel ik weeg, ik wil geen weegschaal in huis hebben![]()
Ik denk zo'n 75 kilo bij een lengte van 1,60m
Ik wil nu eerst gaan afvallen voordat ik weer serieus ga paardrijden.
Niet alleen voor het paard, want er zijn genoeg paarden die 75 kilo makkelijk kunnen dragen, maar ook voor mezelf.
Colway schreef:John waarom blijf je zo rigide vasthouden aan jouw vergelijking tussen zwaar + rijkunst en niet te zwaar + geen rijkunst. Zo kunnen we nog tig vergelijkingen vinden om overgewicht recht te kletsen
VisibreTeam schreef:*komt even binnenvallen*
Mijn vriend weegt 92 kilo... Kan die nog paardrijden en wat voor paard is nog mogelijk?
Een stevig gebouwde haflinger, kan dat? (Alleen wat stap en draf werk, beetje rondhobbelen)
Colway schreef:@ John, en waarom betrek je het nu op jezelf? Ik praat in algemene zin hoor, niet alleen op jou toegespitst? Jij haalt zelf steeds die vergelijking van stal terwijl dit topic gaat over te zware ruiters en niet over te zware kundige ruiters of te zware onkundige ruiters. Ik hou nergens rigide aan vast, ik wijs jou alleen steeds op de vergelijking die je trekt. Herhaling van zetten dus
marjootje schreef:john57 schreef:De link is een mooi voorbeeld van een nette uitgebreide discussie. Ik ben voornemens de beginpost van dit topic om redenen voor het welzijn van het paard een beetje aan te passen. Zijn er suggesties na het lezen van de link graag dus.
http://www.tolt.nl/ijs/v2/ijscong/index ... 1241&pord=
Ik heb de link nog eens bekeken, en nu ook de bijbehorende discussie grotendeels doorgelezen.
Dit is inderdaad een nette uitgebreide discussie, maar ik denk dat dat ook komt omdat het specifiek om de ijslander gaat.
Dan krijg je een heel ander soort discussie dan in dit topic, hier heb je te maken met allemaal verschilende paardenrassen.
VisibreTeam schreef:Hij is niet zo heel lang dus dat scheelt wel, ik denk 1.75?
Het is trouwens spier, geen vet hoor
VisibreTeam schreef:Hij is niet zo heel lang dus dat scheelt wel, ik denk 1.75?
Het is trouwens spier, geen vet hoor
VisibreTeam schreef:Mijn vriend is ENORM soepel in zijn lijf
Hij is al een keer zo vanuit het niks op die pony gesprongen en uiteraard paardje volle galop door de wei omdat die net zo lekker aan het grazen was en mn vriend maar mooi meezitten terwijl pony ging crossen
@ Colway
Ja de haf uit mijn profiel, en dankje