Dikkere mensen te paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:35

Stephanie_86 schreef:
ik denk dat ieder van zichzelf weet weet waar de grens ligt om op zijn/haar paard te stappen, maar als mijn knolliebollie gewoon nog met de oortjes erop zijn "werk" doet terwijl ik erop zit en hij is nagekeken door een osteo en fysio en die zeggen dat er niks met zijn rug is en dat ik er makkelijk mee kan rijden vind ik het nog prima, ik vraag vaak genoeg advies aan mensen omdat ik zelf soms nogal eens twijfel zeker na al die negatieve reacties en het "ïdeale plaatje" op tv en op bokt die je vaak ziet

ieder merkt wanneer het voor zijn of haar paard niet leuk meer is maar ik vind niet dat je daardoor een ander kan beoordelen

Ik denk dat iedereen dat dus niet weet, getuige dit topic. De meningen zijn heel erg verdeeld, en degene die de rekening krijgt is het paard....

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:36

Abiola schreef:
Stephanie_86 schreef:
ik denk dat ieder van zichzelf weet weet waar de grens ligt om op zijn/haar paard te stappen, maar als mijn knolliebollie gewoon nog met de oortjes erop zijn "werk" doet terwijl ik erop zit en hij is nagekeken door een osteo en fysio en die zeggen dat er niks met zijn rug is en dat ik er makkelijk mee kan rijden vind ik het nog prima, ik vraag vaak genoeg advies aan mensen omdat ik zelf soms nogal eens twijfel zeker na al die negatieve reacties en het "ïdeale plaatje" op tv en op bokt die je vaak ziet

ieder merkt wanneer het voor zijn of haar paard niet leuk meer is maar ik vind niet dat je daardoor een ander kan beoordelen

Ik denk dat iedereen dat dus niet weet, getuige dit topic. De meningen zijn heel erg verdeeld, en degene die de rekening krijgt is het paard....

En diegenen die volgens anderen te zwaar zijn....

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:37

ja maar wie ben jij om te oordelen of het nog gaat?
diep van binnen weet iedereen of het paard het nog aan kan niemand kent zijn paard het beste als de eigenaar

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:39

Jola schreef:

En diegenen die volgens anderen te zwaar zijn....[/quote]

Nee, die volgens de tabel te zwaar zijn :)*

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:40

Abiola schreef:
Jola schreef:

En diegenen die volgens anderen te zwaar zijn....

Nee, die volgens de tabel te zwaar zijn :)*[/quote]
Cijfertjes dus :+

Jellebie

Re: Dikkere mensen te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:43

is het geen beter idee als iedereen zich gewoon met zich zelf en zijn paard bezig houd . wie is een ander om te beoordelen of jij te zwaar bent . dat weet alleen jij omdat jij je paard kent .

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:44

MaritAriel schreef:
is het geen beter idee als iedereen zich gewoon met zich zelf en zijn paard bezig houd . wie is een ander om te beoordelen of jij te zwaar bent . dat weet alleen jij omdat jij je paard kent .

_/-\o_ +:)+

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:44

Ja, ik wil mijn kilo's ook heel graag in egeltjes aan je voorleggen, maar bij ons is het nou eenmaal zo dat gewicht met cijfers worden aangeduid :+
Ik vind 90 voor een doorsnee KWPN van 1.70 de max.

Edit: en met doorsnee bedoel ik eigenlijk een gezond paard, zonder overgewicht en vrij van mankementen...niet zo doorsnee helaas ;)
Laatst bijgewerkt door Abiola op 11-07-11 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:45

Jola schreef:
MaritAriel schreef:

_/-\o_ +:)+

precies wat ik al zei dus ;)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:45

Vergeet niet dat sommige mensen met hun paard meegroeien..

Als jij altijd op een paard iemand heb van pakweg... 65 kilo en je zet er ineens iemand op van 100 kilo.. ja dan heeft dat paard er last van.

Maar als jij van je 65 kilo door omstandigheden geleidelijk naar die 100 kilo gaat zal je paard daar minder moeite mee hebben.
En als je hem dan niet in de weg zit dan is er toch geen probleem....

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:46

Wat ik nooit snap bij verschillende soorten topics is dat mensen dingen gaan bedenken die slechter zijn voor een dier en daarmee hun eigen (slechte) gedrag goedpraten.
Ik heb niks tegen stevige of dikke mensen, maar er zijn grenzen qua paardrijden. En dat een paard zijn oortjes naar voren heeft zegt niet dat je niet te zwaar bent. Paarden zijn erg loyaal.
Dus je goede verstand gebruiken bij het eerlijk oordelen of je nog op je paard kan of niet.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:46

Jola schreef:
Abiola schreef:
Nee, die volgens de tabel te zwaar zijn :)*

Cijfertjes dus :+

Cijfers op basis van wetenschappelijk onderzoek. En iets om rekening mee te houden ipv onder de tafel te schuiven omdat ze jouw mening/wensen tegenspreken.

Paarden kunnen veel meer presteren dan aangenomen wordt mits! er met een aantal grenzen rekening gehouden wordt. 2 belangrijke daarvan zijn leeftijd (ivm volgroeid zijn) en maximale belasting. Beide zijn hier altijd onderwerp van discussie omdat die cijfers mensen ongewenste en soms kostbare beperkingen opleggen. Dat is geen gegronde reden om die cijfers/feiten opzij te schuiven.

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:47

Naast die 170 moet je ook nog kijken naar o.a. de bouw van het paard, de spieropbouw etc. Gewoon zeggen 90kg past niet op een kwpn van 170 doet het niet voor mij, sorry :)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:49

Yamcha schreef:
paardenfreak schreef:
net zo als iemand van 1.95 die hoeft ook niet op een te klein dier te gaan zitten

die moet helemaal niet gaan rijden, want die komt sowieso boven de 100 kg en dat is te zwaar voor elk paard.

sorry? ik heb een broer die weegt echt geen 100 kg met zijn 1.96.. hele slanke lange gast..

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:49

Jola schreef:
Naast die 170 moet je ook nog kijken naar o.a. de bouw van het paard, de spieropbouw etc. Gewoon zeggen 90kg past niet op een kwpn van 170 doet het niet voor mij, sorry :)

helemaal mee eens :j

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:51

Citaat:
net zo als iemand van 1.95 die hoeft ook niet op een te klein dier te gaan zitten

Citaat:
die moet helemaal niet gaan rijden, want die komt sowieso boven de 100 kg en dat is te zwaar voor elk paard

wat is dat nou weer voor een onzin ... een vriend van mij is 2.01 meter en die weegt nog geen 100 kg hoor ...
en volgens mij moet een stevige tinker dat nog wel redden hoor die 100 kg . maar dat is mijn mening :)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:52

Jola schreef:

Ik ga dan uit van een normaal tot goed bespierd paard, maar als je de moeite zou nemen om naar die tabel te kijken, had je dat geweten. 90 kilo is gewoon de max, daar komt dan ook nog het tuig en de kleding van de ruiter bij, echt de max hoor.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:53

ik weet dat paarden erg loyaal zijn maar met oortjes naar voren bedoelde ik zijn hele gesteldheid zoals gedrag geen pijn an rug en benen daar is alles mee ok en als ik persoonlijk over mijn paard praat is het echt een mieperd hoor als ik kijk naar hoe hij reageert op een enting of een steek van een daas

en lange mensen zijn idd zwaarder als je kijkt naar een man van bijv. 1.70 is die in 9 van de 10 gevallen zwaarder als een vrouw van dezelfde lengte

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:55

nou als een paard de oren naar voren heeft hoeft niet te betekenen dat hij geen pijn enz heeft,
heb er ook een gereden die van de spanning zijn oren altijd strak naar voren had ;)

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:57

ach ja zo kan je bezig blijven he... maar lees even goed ik heb het over mijn paard die dus helemaal is nagekeken en zeker te weten nergens last van heeft

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:59

Er zijn hier al zoveel dingen gezegd, maar ik vind het een nogal beledegend topic! Als je dan echt naar de basis wil, dan zouden we allemaal niet moeten rijden. Volgens mij is een paard namelijk niet gemaakt om te rijden. Wij de mens hebben ooit eens besloten om op een paard te gaan zitten, maar dat hebben we vooraf ook niet gevraagd.

Dus laten we allemaal een beetje respect voor elkaar opbrengen en iedereen in zijn waarde laten. Ik denk dat als we eerst eens naar onszelf kijken, we allemaal wel een puntje hebben waar we beter op kunnen letten.

Als je je paard kent en er goed voor bent dan weet je waar de grens ligt. Ik zie op onze pensionstal vanalles gebeuren. Paarden die weken/maanden de eigenaar niet zien. Paarden die vlug uit de stal geplukt worden niet eens geborsteld, naar de bak worden gesleurd en vervolgens zijn rondje moeten doen. Is het niet goed dan rammen we er maar met een paar sporen in. Paarden die gereden worden met een te krap of te wijd zadel, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Dus dames, kijk eerst naar jezelf voordat je oordeeld over een ander. En als je oordeeld vraag dan eerst aan diegene wat zijn of haar eigen mening is.

En overigens ik heb ook overgewicht :+

noukie175

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:59

haha deze topic is zo grappig, vanmiddag nog bij 22 en nu al bij 33!
En steeds meer mensen met goede meningen door blijven gaan dus!! *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:01

jesito schreef:
Dit is weer eens zo'n leuk toppic: oooo wat fijn om slank te zijn!!!
Zo makkelijk om zo te oordelen, als je er verder nog nooit mee te maken hebt gehad.
Zo makkelijk voor mensen die gewoon niet dik worden, maakt niet uit wat ze eten en hoeveel.
ts en de andere die dikke mensen liever niet zien: Kijk er langs en ga nooit naar Amerika.
Veeg eens voor je eigen deur.

Ik veeg prima voor mijn eigen deur. En in veel gevallen kan er prima wat aan overgewicht worden gedaan, maar is de wil er niet. In dit topic hoor ik bijna alleen maar mensen die door ziekte zwaar zijn of die niet af kunnen vallen om een of andere reden. Dat vind ik wel wonderlijk.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:01

Indomitable ik vind dat heel mooi verwoord en kan ook niet anders zeggen dan dat ik het er mee eens ben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:02

Dit zal altijd wel een gevoelig onderwerp blijven.
Zowel voor de mensen met overgewicht, voor de mensen die dat hebben gehad en ook voor de mensen die altijd slank zijn geweest.

En nu na de foto's van anderen, durf ik mezelf ook wel 'in de strijd' te gooien. :o Na heel veel twijfeltjes..
[RIJ-ITP] [naam] en ik werken ons in het zweet!! Tips gevraagd!