Ullaatje, dat heb ik nog niet geprobeerd. Vanmiddag testen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Mikey_ schreef:Daar blijft hij vaak wat rennerig, als de ontspanning verdwenen is, is die heeeeel moeilijk terug te vinden. (Ongetwijfeld ook onhandigheid van mij). Tempocontrole op zit is bevestigd, maar hij blijft heet.
_Mikey_ schreef:Daar blijft hij vaak wat rennerig, als de ontspanning verdwenen is, is die heeeeel moeilijk terug te vinden. (Ongetwijfeld ook onhandigheid van mij). Tempocontrole op zit is bevestigd, maar hij blijft heet.
_Mikey_ schreef:@Monique: ook dat zal ik eens proberen, maar allereerst maar eens uitzoeken of ik echt het tempo teveel met de hand reguleer. Zo ja, dan moeten we echt eerst terug naar de basis.
Zooist schreef:Ik doe dat hetzelfde maar ik gok met een minder lange teugel dan Nombrado
Wanneer dat goed gaat ga ik verder.
Daarbij rijd ik ook in de ontspanning tempowisselingen.
ullaatje schreef:dat zou mooi zijn als een paard daar van ontspant, maar dit paard gaat zodra er lucht komt aan de hol, daar zit het probleem dus, op dat punt moet er anders omgegaan worden met het dier.
tjoppie schreef:maar murphy, kan jij mij uitleggen hoe je alle stappen over kan slaan en kan gaan werken aan een passage als het paard niet los in het lijf is?
Wat heeft dat met omscholen te maken? En dan, als je omschoolt dan blijf je bij de basis tot dat deze goed is en ga je dan pas verder.
Professor schreef:.....En training is luisteren, men kan over een training geen oordeel vellen wanneer men niet weet waarom men dingen doet.
Wanneer men in een training dingen ziet die men denkt te zien of denkt dat word er gevraagd en men weet niet waarover het gaat en waarom het gedaan word dan is men als toeschouwer aan het gokken, en dat is net als een natte vinger in de lucht steken.
Het gaat er niet om het brand, nee wat is de oorzaak van de brand.
Professor schreef:Moll schreef:om meteen maar met de deur in huis te vallen, heb ook het filmpje gekeken, en ik kan er niet warm nog koud van worden, nou ja eigelijk word ik er niet vrolijk van, ik had veel meer verwacht dan dat geen wat ik gezien hebt
Omdat u het commentaar er niet bij hoort, en dat is natuurlijk kijken naar iets waar men alleen wat ziet gebeuren en niet wat de correctie daarop is, en men kent ook het uit testen van, wanneer men nog niet weet wat het paard werkelijk begrepen heeft in zijn leven.
En training is luisteren, men kan over een training geen oordeel vellen wanneer men niet weet waarom men dingen doet.
Wanneer men in een training dingen ziet die men denkt te zien of denkt dat word er gevraagd en men weet niet waarover het gaat en waarom het gedaan word dan is men als toeschouwer aan het gokken, en dat is net als een natte vinger in de lucht steken.
Het gaat er niet om het brand, nee wat is de oorzaak van de brand.
Air schreef:''En Klassiek is niet het einddoel alleen belangrijk maar ook de weg er naar toe.''
En als je dan met corrigeren bezig bent, wat doet die stang en trens er dan in en sporen?
Waarom geen stukken ertussen waarin het paard correct mag lopen, mag ontspannen?
Zou makeklijker zijn als u daar gewoon antwoord op geeft ipv. naar het eindresultaat te verwijzen, het citaat hierboven komt van u zelf
Ik ben oprecht geinterreseerd namelijk, waarom er hier iets anders te zien valt dan wat u telkens beweert heeft, ookal gaat het om corrigeren, want u heeft zelf vaak genoeg gezegd dat dat prima binnen de kassieke dressuur kan en onder die ''voorwaarden''.
Want ik zie niet in waarom de basis in een correctie opeens niet meer belangrijk zou zijn.
Professor schreef:Lezen u moet eens lezen wat mijn uitleg is, schrijf nog 1 keer hier iets over.
Wanneer een paard de verkeerde dingen geleerd is, dus niet klassiek en niet op eerlijke hulpen dan dient men het paard dit af te leren, dit kan men met geweld de slechte keuze of het paard aanduiden wat men bedoeld wanneer men de hulpen geeft, wanneer dit gebeurd en begrepen word door het paard (en dat is meestal een veel langere weg dan dit paard het begrepen heeft daarom de trots van de amazone dat het zo snel gegaan is door het plaatsen van het filmpje in haar profiel) gaat men weer aan de basis van de africhting werken, en kan men er ook aan werken, wat voorheen niet mogelijk was.
Abacab schreef:Ik zie ook heel veel gelijkenis met Branderup en de Academische Rijkunst. Alleen wordt dit paard wel in een iets hoger tempo gereden en is de optomin anders dan in de AR. Verder is de benadering precies hetzelfde.