sporter schreef:Electra63 schreef:Leiden of lijden? Heel belangrijk verschil
Maak je me nu belachelijk?![]()
Niet jou, ik had je slimmer verwacht
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Electra63 schreef:Sporter,
Wat valt je tegen? Dat ik jou niet belachelijk maak (wil ik wel doen hoor, wat schuift het?) Of dat je niet zo slim bent? Daar is ook wat aan te doen: Tendance is juf, misschien wil ze behalve woordvoerder aan jou ook nog wel wat privé-lesjes geven?
Wat schuift om omij belachelijk te maken? Kom zeg de meeste doen dat vrijwillig 
Tendance schreef:En Sanne83: Vanwaar zo boos? Volgens mij zijn er heel wat mensen hier, die toch echt wel kunnen zeggen, dat ze er een beetje verstand van hebben of een boel!
Dat ze het niet met je eens zijn wil niet zeggen, dat ze dat doen uit verdediging, omdat ze het eigenlijk niet weten, maar gewoon omdat ze het niet met je eens zijn.
sanne83 schreef:Tendance schreef:En Sanne83: Vanwaar zo boos? Volgens mij zijn er heel wat mensen hier, die toch echt wel kunnen zeggen, dat ze er een beetje verstand van hebben of een boel!
Dat ze het niet met je eens zijn wil niet zeggen, dat ze dat doen uit verdediging, omdat ze het eigenlijk niet weten, maar gewoon omdat ze het niet met je eens zijn.
boos? de smilies staan er niet voor niets bij![]()
was absoluut niet vervelend bedoeld hoor. Mensen vinden duidelijk "ervaringen" van wildvreemden belangrijker dan vaststaande feiten. Dat is voor mij anders, dus stop ik met de discussie.
Grappig dat de meeste mensen wel liever een (wetenschappelijk) opgeleide dierenarts erbij halen, dan de buurvrouw die heel veel "ervaring" heeft
sporter schreef:Electra63 schreef:Sporter,
Wat valt je tegen? Dat ik jou niet belachelijk maak (wil ik wel doen hoor, wat schuift het?) Of dat je niet zo slim bent? Daar is ook wat aan te doen: Tendance is juf, misschien wil ze behalve woordvoerder aan jou ook nog wel wat privé-lesjes geven?
Dat ik niet zo slim benWat schuift om omij belachelijk te maken? Kom zeg de meeste doen dat vrijwillig
Prive les dat lijkt me iets teveel van het goede. Dat gaat ook niet goedkomen met een paar lesjes ben ik bang![]()
Vippie schreef:aerdenhout1 schreef:Hij doet dit bij paarden waar het een en ander mee is misgegaan in het verleden en die weten, steigeren, rennen, bokken, daar kan ik mijn ruiter mee kwijt raken.
Me hoela, hij doet dit ook bij jonge groene paarden hoor. En dat gaat er nog erger aan toe. Maarja zo zorg je wel voor continuering van je inkomen want die paarden komen allemaal terug want eenmaal bij de eigenaar komt de stress eruit en worden ze onhandelbaar en tsja... dan moeten ze gecorrigeerd worden. En zo kom je bij jouw stelling en is het cirkeltje weer rond.
Ik heb aardig wat paarden ingereden maar er heeft er nog nooit een zo randdebielerig gedaan zoals ze bij hem doen. En ja hoor elk paard is met vertrouwen in te rijden, kwestie van juiste basis meegeven als ze jong zijn
sporter schreef:Ja zo vastaand zijn die feiten niet. Gedragsleer blijft een beetje rade zolang dieren niet kunnen praten.

Electra63 schreef:Skygirl schreef:En als je er op klikt? Of iets scrollt met control in gedrukt?
Uhm Hippisch Noord ofzo. Weet niet precies.
Ok, dat blad ken/heb ik niet.
Maar dat scrollen heb ik geprobeerd, liep mijn hele notebook vast, moest ik via taakbeheer eruit, dus dat doe ik niet meer.
Veulen84 schreef:sporter schreef:Ja zo vastaand zijn die feiten niet. Gedragsleer blijft een beetje rade zolang dieren niet kunnen praten.
Natuurlijk niet. Als je dat denkt heb je nog wat te studeren
We kunnen gedrag van dieren wel degelijk gewoon pijlen aan de hand van criteria. Zo is er ontzettend veel onderzoek gedaan naar stress, intelligentie, pijn enz. Verder is er ook een behoorlijk hoeveelheid onderzoek gedaan naar oorsprongsgedrag. Dus wat doen dieren van nature al.
Vanuit dat onderzoek zijn er gewoon resultaten op te zoeken. Die data gebruiken we nu om logische problemen te lijf te gaan. Maar ook om welzijn van paarden (en andere dieren) te verhogen.
Maakt me verder weinig uit. Maar de dieren hebben het jou niet letterlijk verteld. Dus voor mij blijft het rade. Al die onderzoeken zorgen er hooguit voor dat je een betere gok kan maken. sflj schreef:Onzin.
Hij heeft 3 paarden ingereden waarvan ik er nu nog 2 op stal heb staan. Ze vereisten alle 3 een andere aanpak maar bij alle 3 ging het heel rustig aan. Niks sensatie of rare dingen. Hij ging erop zitten en t was klaar. 't Is nu nog steeds klaar, paarden zijn nooit meer teruggeweest bij hem, nooit nodig geweest.
De paarden die hij op zo'n show inrijdt zijn stuk voor stuk paarden die door anderen al verkloot zijn.
Als het niet nodig is, is er weinig spectaculairs aan. Ze doen niet allemaal zo randdebielerig. Alleen die randdebielen krijg je te zien op filmpjes en op shows enz. Hij rijdt er zat waarbij hij gewoon rustig doet, niks aan de hand.
.
.
.
en ik durf dat best toe te geven hier openlijk op Bokt waar mensen toch vaak hoog van de toren blazen en 'het beter weten' (en daarmee bedoel ik niemand persoonlijk mee).
sflj schreef:Dat maakt zeker wat uit. Daar is het geen show he?
Skygirl schreef:Ik kwam toevallig vandaag een artikel tegen over hem. Weet niet of het zo te lezen is. Bij mij iig wel.
http://i56.tinypic.com/2hzi8nt.jpg
http://i56.tinypic.com/5d6p93.jpg
http://i51.tinypic.com/2qu0lea.jpg
http://i55.tinypic.com/16778lf.jpg
http://i55.tinypic.com/16778lf.jpg