Wat vind je van Gert van den Hof?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vind je van Gert van der Hof?

Helemaal geweldig!
93 (21%)
In sommige gevallen een prima oplossing
232 (53%)
Slecht (en ouderwets)
112 (25%)

Totaal aantal stemmen: 437

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:19

sporter schreef:
Electra63 schreef:
Leiden of lijden? Heel belangrijk verschil :D

Maak je me nu belachelijk? :D :+

Niet jou, ik had je slimmer verwacht :D

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:20

Electra63 schreef:
sporter schreef:

Maak je me nu belachelijk? :D :+

Niet jou, ik had je slimmer verwacht :D

Valt dat ff tegen _O-

Electra63

Re: Wat vind je van Gert van den Hof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:23

Sporter,
Wat valt je tegen? Dat ik jou niet belachelijk maak (wil ik wel doen hoor, wat schuift het?) Of dat je niet zo slim bent? Daar is ook wat aan te doen: Tendance is juf, misschien wil ze behalve woordvoerder aan jou ook nog wel wat privé-lesjes geven?

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:30

Electra63 schreef:
Sporter,
Wat valt je tegen? Dat ik jou niet belachelijk maak (wil ik wel doen hoor, wat schuift het?) Of dat je niet zo slim bent? Daar is ook wat aan te doen: Tendance is juf, misschien wil ze behalve woordvoerder aan jou ook nog wel wat privé-lesjes geven?

Dat ik niet zo slim ben ;) Wat schuift om omij belachelijk te maken? Kom zeg de meeste doen dat vrijwillig :D
Prive les dat lijkt me iets teveel van het goede. Dat gaat ook niet goedkomen met een paar lesjes ben ik bang :( :D

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:44

Tendance schreef:
En Sanne83: Vanwaar zo boos? Volgens mij zijn er heel wat mensen hier, die toch echt wel kunnen zeggen, dat ze er een beetje verstand van hebben of een boel!
Dat ze het niet met je eens zijn wil niet zeggen, dat ze dat doen uit verdediging, omdat ze het eigenlijk niet weten, maar gewoon omdat ze het niet met je eens zijn.

boos? de smilies staan er niet voor niets bij ;)

was absoluut niet vervelend bedoeld hoor. Mensen vinden duidelijk "ervaringen" van wildvreemden belangrijker dan vaststaande feiten. Dat is voor mij anders, dus stop ik met de discussie.

Grappig dat de meeste mensen wel liever een (wetenschappelijk) opgeleide dierenarts erbij halen, dan de buurvrouw die heel veel "ervaring" heeft ;)

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:46

sanne83 schreef:
Tendance schreef:
En Sanne83: Vanwaar zo boos? Volgens mij zijn er heel wat mensen hier, die toch echt wel kunnen zeggen, dat ze er een beetje verstand van hebben of een boel!
Dat ze het niet met je eens zijn wil niet zeggen, dat ze dat doen uit verdediging, omdat ze het eigenlijk niet weten, maar gewoon omdat ze het niet met je eens zijn.

boos? de smilies staan er niet voor niets bij ;)

was absoluut niet vervelend bedoeld hoor. Mensen vinden duidelijk "ervaringen" van wildvreemden belangrijker dan vaststaande feiten. Dat is voor mij anders, dus stop ik met de discussie.

Grappig dat de meeste mensen wel liever een (wetenschappelijk) opgeleide dierenarts erbij halen, dan de buurvrouw die heel veel "ervaring" heeft ;)

Ja zo vastaand zijn die feiten niet. Gedragsleer blijft een beetje rade zolang dieren niet kunnen praten.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:50

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:55

sporter schreef:
Electra63 schreef:
Sporter,

Dat ik niet zo slim ben ;) Wat schuift om omij belachelijk te maken? Kom zeg de meeste doen dat vrijwillig :D
Prive les dat lijkt me iets teveel van het goede. Dat gaat ook niet goedkomen met een paar lesjes ben ik bang :( :D

Ik laat het antwoord aan Tendance over. Zij kan beter beoordelen hoeveel lesjes jij nodig zou kunnen hebben :D

Nee hoor, ik ben het verder (in dit topic) met jou en vooral Tendance eens.

Skygirl, ik zie de foto's, maar ik kan het artikel niet goed lezen. Uit welk tijdschrift is dit?

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:57

En als je er op klikt? Of iets scrollt met control in gedrukt?

Uhm Hippisch Noord ofzo. Weet niet precies.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:01

Skygirl schreef:

Ok, dat blad ken/heb ik niet.
Maar dat scrollen heb ik geprobeerd, liep mijn hele notebook vast, moest ik via taakbeheer eruit, dus dat doe ik niet meer. :D

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:04

Vippie schreef:
aerdenhout1 schreef:
Hij doet dit bij paarden waar het een en ander mee is misgegaan in het verleden en die weten, steigeren, rennen, bokken, daar kan ik mijn ruiter mee kwijt raken.

Me hoela, hij doet dit ook bij jonge groene paarden hoor. En dat gaat er nog erger aan toe. Maarja zo zorg je wel voor continuering van je inkomen want die paarden komen allemaal terug want eenmaal bij de eigenaar komt de stress eruit en worden ze onhandelbaar en tsja... dan moeten ze gecorrigeerd worden. En zo kom je bij jouw stelling en is het cirkeltje weer rond.

Ik heb aardig wat paarden ingereden maar er heeft er nog nooit een zo randdebielerig gedaan zoals ze bij hem doen. En ja hoor elk paard is met vertrouwen in te rijden, kwestie van juiste basis meegeven als ze jong zijn ;)

Onzin.
Hij heeft 3 paarden ingereden waarvan ik er nu nog 2 op stal heb staan. Ze vereisten alle 3 een andere aanpak maar bij alle 3 ging het heel rustig aan. Niks sensatie of rare dingen. Hij ging erop zitten en t was klaar. 't Is nu nog steeds klaar, paarden zijn nooit meer teruggeweest bij hem, nooit nodig geweest.
De paarden die hij op zo'n show inrijdt zijn stuk voor stuk paarden die door anderen al verkloot zijn.
Als het niet nodig is, is er weinig spectaculairs aan. Ze doen niet allemaal zo randdebielerig. Alleen die randdebielen krijg je te zien op filmpjes en op shows enz. Hij rijdt er zat waarbij hij gewoon rustig doet, niks aan de hand.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:07

sporter schreef:
Ja zo vastaand zijn die feiten niet. Gedragsleer blijft een beetje rade zolang dieren niet kunnen praten.

Natuurlijk niet. Als je dat denkt heb je nog wat te studeren ;)

We kunnen gedrag van dieren wel degelijk gewoon pijlen aan de hand van criteria. Zo is er ontzettend veel onderzoek gedaan naar stress, intelligentie, pijn enz. Verder is er ook een behoorlijk hoeveelheid onderzoek gedaan naar oorsprongsgedrag. Dus wat doen dieren van nature al.

Vanuit dat onderzoek zijn er gewoon resultaten op te zoeken. Die data gebruiken we nu om logische problemen te lijf te gaan. Maar ook om welzijn van paarden (en andere dieren) te verhogen.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:08

Electra63 schreef:
Skygirl schreef:

Ok, dat blad ken/heb ik niet.
Maar dat scrollen heb ik geprobeerd, liep mijn hele notebook vast, moest ik via taakbeheer eruit, dus dat doe ik niet meer. :D

Ik heb mijn beeldscherm even op 200% gezet, dan kan je het wel lezen.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:16

Veulen84 schreef:
sporter schreef:

Natuurlijk niet. Als je dat denkt heb je nog wat te studeren ;)

We kunnen gedrag van dieren wel degelijk gewoon pijlen aan de hand van criteria. Zo is er ontzettend veel onderzoek gedaan naar stress, intelligentie, pijn enz. Verder is er ook een behoorlijk hoeveelheid onderzoek gedaan naar oorsprongsgedrag. Dus wat doen dieren van nature al.

Vanuit dat onderzoek zijn er gewoon resultaten op te zoeken. Die data gebruiken we nu om logische problemen te lijf te gaan. Maar ook om welzijn van paarden (en andere dieren) te verhogen.

Ja hier verschillen we gewoon van mening. Je kunt nu wel doen alsof ik 1 of andere idioot ben die nooit iets gelezen heeft :D Maakt me verder weinig uit. Maar de dieren hebben het jou niet letterlijk verteld. Dus voor mij blijft het rade. Al die onderzoeken zorgen er hooguit voor dat je een betere gok kan maken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:20

Rhodos,
Bedankt, het is gelukt.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:32

sflj schreef:
Onzin.
Hij heeft 3 paarden ingereden waarvan ik er nu nog 2 op stal heb staan. Ze vereisten alle 3 een andere aanpak maar bij alle 3 ging het heel rustig aan. Niks sensatie of rare dingen. Hij ging erop zitten en t was klaar. 't Is nu nog steeds klaar, paarden zijn nooit meer teruggeweest bij hem, nooit nodig geweest.
De paarden die hij op zo'n show inrijdt zijn stuk voor stuk paarden die door anderen al verkloot zijn.
Als het niet nodig is, is er weinig spectaculairs aan. Ze doen niet allemaal zo randdebielerig. Alleen die randdebielen krijg je te zien op filmpjes en op shows enz. Hij rijdt er zat waarbij hij gewoon rustig doet, niks aan de hand.

Lees nog steeds de ellenlange discussie mee, wil hier even op reageren: paard eerder in dit topic laten zien, dat tijdens zo'n show door hem zadelmak was gemaakt was niet eerder verkloot. Niets mis mee gegaan, al bekend met longeren en al een keer zadeltje opgehad een jaar ervoor. Daarna echter jaar niets meer gedaan wegens blessure.
Eigenaresse had hem gewoon ingeschreven voor de clinic en hij is eruit gepikt door Gert. En het paard is zeker geen randdebiel :D.
Dus geen conclusies trekken als je de waarheid niet kent ;-).

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 15:25

onze zico is ook in een show geweest bij hem, en was ook niet verkloot hoor. ging wel als een bokkend konijn door de bak
maar ja daarom liet ik gert er ook voor de eerste keer op :+
denk dus echt, sflj dat jij niet weet waar je over praat

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 16:02

Hoe vaak ben je bij hem thuis geweest? Hoeveel paarden heb je hem zadelmak zien maken, buiten die shows?
Ik weet heel goed waar ik over praat, heb hem vaak genoeg thuis bezig gezien, ben zelf (en met 3 paarden) bij hem geweest.
Mijn woordkeus was misschien wat onhandig, natuurlijk zijn er paarden die vanzichzelf bokken enz. Wat ik bedoelde was dat die bokkende paarden spectaculair zijn om te laten zien en je dus zelden beelden van hem ziet met paarden waarmee hij heel rustig aan doet.
Dat hem dus verweten wordt dat hij niet rustig aan doet, vind ik onterecht. Dat doet hij namelijk wel, als het kan. Dat die paarden zo vreselijk bokken, ligt dus niet aan hem maar aan die paarden.
En het is een feit dat de meeste paarden die hij onder z'n kont krijgt al een verleden hebben waardoor ze zo (heftig) reageren. Als je (hij) dan vraagt of er al iets mee gedaan is is dat volgens de eigenaar enz. niet zo maar later blijkt dan dat ze zelf aan het kloten zijn geweest en er bijv. van alles mis is gegaan, het vervolgens niet meer lukte en Gert dan maar z'n nek mag riskeren.
hij doet dat graag, daar niet van, maar het blijft jammer dat veel mensen niet eerlijk zijn. En dat hij dan nu hier wordt afgeschilderd als iemand die maar wild tekeer gaat en dus de oorzaak is dat paarden later terug moeten omdat ze zogenaamd door hem debiel zijn geworden is, in mijn ogen, onterecht.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 16:12

Maakt het uit of ik bij hem thuis ben geweest?

Ik heb het puur en alleen over het paard wat tijdens zijn clinic zadelmak is gemaakt, ik wilde even recht zetten dat het altijd verpeste paarden zijn. Dat is namelijk niet zo ;-).
verder praat ik nergens over mee omdat ik er verder
1. geen informatie over heb
2. geen ervaring mee heb
3. én geen verstand van heb :D en ik durf dat best toe te geven hier openlijk op Bokt waar mensen toch vaak hoog van de toren blazen en 'het beter weten' (en daarmee bedoel ik niemand persoonlijk mee).

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 16:15

Dat maakt zeker wat uit. Daar is het geen show he? ;)

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 16:27

sflj schreef:
Dat maakt zeker wat uit. Daar is het geen show he? ;)

dat maakt dus niet uit, of er nu 500 man zitten te kijken of 5.
die van mij was dus niet zo goed ingeschat, hij dacht: doe die makkelijke tinkerkruising maar het eerst en dan bouwen we
de spanning op. naja ons tinkertje ging als enige groen paard bokkend door de bak :+
en nog iets: een paard is nadat hij er een keertje op heeft gezeten natuurlijk nog niet zadelmak he

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 16:35

Paard was publiek gewent, had al diverse hengstenshows gelopen :j

Edit: maar ik denk dat je mij en missje verkeerd begrijpt, want onze ervaring met Gert tijdens zo'n show was dus postitief en niet negatief ;)
(dacht ik te lezen uit de posts van Missje).

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 16:45

ja geloof ook dat onze neuzen dezelfde richting wijzen , viel alleen over de uitspraak dat
de paarden in de shows altijd verkloot waren

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 16:47

de andere paarden uit de show waar ik bij was waren , op de laatste na, ook niet verkloot maar gewoon echt groen.
de laatste was wel een probleempaard

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 16:50

Skygirl schreef:

Ik quote het maar even, want vond het zelf interessant om het eens van hemzelf te lezen. :)

Van wat ik hier gelezen had en de filmpjes had ik een beetje het idee dat hij gewoon op een (probleem)paard ging zitten en bleef zitten.