Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JamieShanin schreef:nee niet de totale gevoeligheid maar dat de paarden er wel minder gevoelig voor zijn geworden dan zeg pak en weg 2000 jaar geleden ...zeg maar wat.
EvaaaXX schreef:geloof ik licht het ook een beetje aan het paard zelf of het goed of slecht is voor het paard.
sommige doen het goed, maar sommige paarden hebben en voelen niks en weten niet wat je van ze vraag.
dat had ik teminste een keer.
JamieShanin schreef:nee niet de totale gevoeligheid maar dat de paarden er wel minder gevoelig voor zijn geworden dan zeg pak en weg 2000 jaar geleden ...zeg maar wat.
concetto schreef:Tja, ik heb er tegenwoordig 1 lopen zonder bit omdat ze een laaghangend rooster heeft.
Dat heeft 2 jaar geduurd voordat ik daarachter kwam.
Sindsdien loopt ze fijn en is haar vertrouwen weer in mij herstel.
De ander rijd ik met een dubbelgbroken watertrens.
Ook haar heb ik geprobreert bitloos te rijden, maar die werd zo stug en sterk met rijden.
Het ruitergevoel moet er zijn!
Danique_G schreef:Welk gevoel? En waarom hebben sommige ruiters/amazones dit wel of niet tijdens het wel of niet rijden met het bit?
Jessicajoann schreef:Danique_G schreef:Welk gevoel? En waarom hebben sommige ruiters/amazones dit wel of niet tijdens het wel of niet rijden met het bit?
Omdat iedereen anders is?
Ik vind het idee van geen bit prettiger klinken. Ik heb alleen nog nooit de kans gehad
om 'bewust' bitloos te rijden. Reed vroeg wel vaker met een stalhalster op verzorgknollies.
Voor sommige ruiters voelt het gewoon beter om zonder bit te rijden en dit is ook persoonlijk
want het is een gevoel.
Jessicajoann schreef:Dat is ook een gevoel van veiligheid denk ik dan. Want alle paarden waar ik op heb gezeten die er
vandoor gingen, die gingen gewoon.
Ik heb ook een verzorgpony gehad die het gras in dook en dan kon trekken en wat dan ook, hij bleef lekker staan.
Ik denk dat het heel er veel te maken heeft met wat je het pretigst vind voelen.
Natuurlijk heb ik zelf niks onderzocht en zijn het vooral mijn gedachtegangen.
Is er wel onderzocht of een bit fijn is en hij er geen last van heeft? Daar ben ik wel benieuwd naar eigenlijk.
Danique_G schreef:En daNIIelle_, dan maakt dat onderzoek van de KNHS mij ook niets uit. Het is geen objectief onderzoek en het kan niet worden onderbouwt met feiten. Eventuele tegenargumenten kunnen hierdoor al helemaal niet worden weerlegt.
Danique_G schreef:En daNIIelle_, dan maakt dat onderzoek van de KNHS mij ook niets uit. Het is geen objectief onderzoek en het kan niet worden onderbouwt met feiten. Eventuele tegenargumenten kunnen hierdoor al helemaal niet worden weerlegt.
annnneeee schreef:Jessicajoann schreef:Sorry ik heb het eerste filmpje niet gekeken. Ik word melig van iemand die zo verteld;o
Even de andere kijken. Al zijn die filmpjes ook niet altijd neutraal.
hahaha dat heb ik ook altijd met iemand met zo'n stem!