FunkyMistiC schreef:suleilitha schreef:Maar Arabofans, hoe vinden jullie deze dan?
Jerke toch?
Vind hem in het echt toch meer Friesch lijken dan op deze foto, want in het echt
heb een jerke nakomeling
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_Lott schreef:ik vind hem in 2 delen. sorry jij plaatst foto's
ik kan hem gewoon niet mooi vinden. echt een arabieren halsje erop. weide neusgaten
Jildau schreef:suleilitha schreef:Het is geen ras, het is een kruising waar ze wat mee proberen te fokken
Dat het lang duurde dat er een volle Fries doordrong is niet gek, als het ras door de zogenaamde critici niet zo was afgebrand als rijpaard door de jaren heen, was dit al veel eerder gebeurd.
Z1 hoger nivo??? Z1 is en blijft gewoon basissport
Ze hebben hun eigen stamboek, dan ben je toch een ras?
Dark Ynte loopt ZZ-licht. Dark Romke loopt Z1 maar is ook nog maar 7 jaar, net als dat de rest van de hengsten nog erg jong is. Daar kan je toch nog niet van verwachten dat ze al GP lopen? En in de mensport lopen ze wel mee in de zwaarste klassen. De Arabofries is inderdaad een nieuw ras dus daar kan je nog niet van verwachten dat er al een heleboel op hoog niveau lopen.

Bomba schreef:Grappig... als iemand hier zegt dat hij/zij Friezen niet mooi vind, krijgt 'ie direct alle topiclezers achter zich aan met boze reacties. Maar als ik zie hoe jullie Friezenliefhebbers hier Arabieren en Arabofriezen afkraken, denk ik niet dat jullie er iets van mogen zeggen als iemand een Fries niet mooi vind of liever niet ziet. De Arabier heeft namelijk in vele stamboeken een grote invloed gehad.
Daarnaast stond dit op de site van het Friesche paard (http://www.fps-studbook.com). "Tijdens de kruistochten en later in de tachtigjarige oorlog is het zeer waarschijnlijk dat het Friese ras gekruist is met Arabische en Andalusische paarden." Wees dus dankbaar aan de Arabier, want zonder dit paard was er (waarschijnlijk) dus geen Fries geweest zoals men ze tegenwoordig kent.
daisies schreef:Vind ik ook pastel.
Maar er zijn toch genoeg mensen die beweren dat Friezen totaal ongeschikt zijn!
)
Jildau schreef:
Dit is de mijne dan. Beetje rare foto maar ik vind hem wel duidelijk meer Fries dan Arabier.. En niet zoals gezegd werd een Arabier met sokken.
Bomba schreef:Wie zegt dat het de waarheid is? Het is jou mening. En daarnaast vind ik het zeer vreemd dat jij als 'jury alle rassen' een paard op zo'n toch niet erg goed genomen foto kan beoordelen. Als jij 'de waarheid' conclusies trekt naar aanleiding van die foto, zegt dat meer over jou als over het paard.