Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
yousra schreef:@russel en Jolliegirl: jullie zitten hier de boel wel af te kraken, maar wat is jullie ideale situatie voor een paard dan? En dan echt een reeele situatie voor iemand die in de Randstad woont met een sportpaard?
KiWiKo schreef:ach welnee YousraJG en Russel hebben gewoon even een geintje
neem het niet persoonlijk
Idifix schreef:Sorry als dit ffe offtopic is.Mijn paard is nu zadelmak gemaakt en is tussen de 5a6. ik heb heel veel zelf gedaan maar voor het eropgaan en inrijden is ze nu naar een trainingsstal,daar word toch5dagen van de7 op haar gereden wel heel kort altijd is dit ook teveel dan?
het loopt ook op zijn einde de training en binnenkort ben ik van plan zo'n 3 keer in de week op haar gaan te rijden wel rustig aan.
Verder ontopic ik vind een paard inrijden voor 3j ook niet kunnen. vind als je alles rustig aan al oppakt zoals longeren enzo verder en zadeltje er es op enzo wel goed maar inrijden is nog totaal iets anders. Daarentegen vind ik langs de andere kant 8 j dat lijkt me dan weer zo laat. Al zijn er vast wel een boel paarden zoals ik hier lees waar het dan toch nog mee gebeurt. Dus het zou wel kunne maar denk niet dat ik snel aan een 8jarig paard nog zou beginnen, mss is dat gewoon ook iets wat bij veel mensen ingebakken zit.
Xadyra schreef:9 jaar heb ik ook nog nooit meegemaakt.
maar vind de manier waarop jullie het doen heel erg goed en zo hoort het ook.
_Bitje_ schreef:ach ja, Ik zelf heb een paard zadelmak en ingereden toen ie 3 werd...
Het hangt ook van het karakter paard af, of ie er al aan toe is..
Waar ik wel mee eens ben is dat onder de 4 nog best jong is..
Gelieve houd ik de leeftijd bij de 3,5.
Op 2,5 kun je wel al het paard aan het hoofdstelletje laten wennen, en longeren
_Bitje_ schreef:tja... 2,5 blijf ik nog jong vinden, al goed.
Ik rijd nu ook een pony van bijna 4 in de wedstrijden, hij vind het
leuk en verheugd zich elke keer weer op een wedstrijd..
Dus qua karakter kan ie het zeker aan
Emilio_ schreef:In de sport (ik weet het met de springsport), omdat ze als ze jong zijn en op hoog niveau lopen, meer geld waard zijn.
Onze 4jarige gaat ook M, en hopelijk als hij bijna 5 is en Z de verkoop in.