Totilas, is het niet te extreem?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:16

HM als je elk topic dat zo gaat wil sluiten ga je veel werk hebben met Temmen... (daarvoor houd ook niemand je tegen als je het zo nutteloos vind. Dat maakt het voor de mensen die het wel nuttig vinden iig niet zo irritant.)

horseyfries: ik meende dat hij daarvoor aardig hoog gescoord heeft op het EK. Het waren 2 wissels dacht ik die de mist in gingen omdat hij vanachter "blokkeerde" (tja hoe moet ik dat nu beschrijven) Hij sprong ze iig niet mooi door. Ik geloof iig niet dat hij daar 3'en voor gekregen heeft.

En op HE zou ik zeker gaan kijken naar hem al is het maar om Edwards uitleg te houden. Ooit bedacht dat mensen misschien willen leren en begrijpen Mistral?

criollolover: ja dat voegt wat toe aan het topic :D

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:16

Hannah_Menno schreef:
Citaat:
Nee, jij bent niet kinderachtig. Jij reageert ook alleen als het jou uitkomt.

Edit: correctie. Gaat om een andere post. Die ben ik er nu bij aan het zoeken. Kan hem niet vinden en heb ook geen zin om er verder tijd aan te besteden. Laat ik het er maar op houden dat ik verder ook niet in discussie ga met een 16 jarige schreeuwerd

Ik vind jou nu ook wel erg kinderachtig hoor? Maargoed. noem mij een 16-jarige schreeuwerd! :D Ik krijg geen beroerte als ik een paard zo zie lopen! :D

Gewoon wat Phara al zegt, in ieder topic een grote mond en als het er gewoon normaal en rustig aan toe gaat, kom jij de boel weer ophitsen. Net als Phara zie ik je dat in meerdere topics doen.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:17

Citaat:
Nee, jij bent niet kinderachtig. Jij reageert ook alleen als het jou uitkomt.

Edit: correctie. Gaat om een andere post. Die ben ik er nu bij aan het zoeken. Kan hem niet vinden en heb ook geen zin om er verder tijd aan te besteden. Laat ik het er maar op houden dat ik verder ook niet in discussie ga met een 16 jarige schreeuwerd.

Zo zo, 16 jarige schreeuwerd, en hoe hard schreeuwt ze dan wel dat jij het kunt horen? De grootste schreeuwerd is hier denege
die het hardste meedoet IMO. (succes, u wint... :+ oke *houd zich nu afzijdig* )

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:17

Mistral_Bink schreef:
ik blijf erbij, iedereen heeft ze eigen mening, maar mocht hij nu bijv bij een Horse event zijn, staat iedereen er met z,n neus bovenop :+

Tuurlijk. Al was het maar om het met eigen ogen te kunnen zien, zoals Kiwiko terecht suggereert.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:18

Fijn dat je dat ziet! :) Ik hits niets op, geef mijn mening, en tjsa, als die afwijkt van anderen ben je ineens ophitserig? Oke? :')
Phara; Ik tem niet hoor! Weet niet hoe je erbij komt? :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:18

Ik heb het vandaag met mijn leraar en de gastspreker van het KWPN over Totilas gehad. Bij het KWPN is Totilas toen afgewezen omdat hij inderdaad al op deze manier bewoog (uiteraard wel veel minder en minder hectisch). Zij vonden dit onnatuurlijk en dachten dat deze manier van bewegen erin getrixt is. Vooralsnog is deze manier van bewegen niet wat het KWPN voor ogen heeft.

De meneer van het KWPN noemde Totilas een 'Freak of Nature'. Een van de toevaltreffers die exeptioneel kan bewegen. Overigens is het ook weer zo, dat al de paarden van Edward op dezelfde manier lopen, dus er moet op een of andere manier wel aan getraind zijn. Vooralsnog vind ik het plaatje Totilas niet mooi, te hectisch, gespannen, tuigerachtig. Dit waren de heren met mij eens, net als dat wij het eens waren dat Parzival een veel mooier, natuurlijker beeld geeft. Natuurlijk is Totilas jong en moet het nog bevestigd, maar die bewegingen blijven. Ik vraag me af of dit in pak hem beet, vijf a tien jaar de standaard word. Ik hoop het niet, want deze manier van bewegen is verre van efficient en ziet er niet uit :+ Maar dat is mijn mening :)

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:19

dat zou toch wel een hele goeie criollolover zijn haha!!

Ilzas

Je mening geven kan op heel veel manieren en als meerdere mensen dat zo zien, zal er vast wel een kern van waarheid in zitten...

criollolover

nou heb net de link van deze topic naar edward gestuurd

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:20

Ilzas schreef:
Je mening geven kan op heel veel manieren en als meerdere mensen dat zo zien, zal er vast wel een kern van waarheid in zitten...

Heb er tot nu toe pas 2 gezien? Dus misschien zitten er wel gewoon 2 zeikerds op bokt? ;)

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:20

Ilzas schreef:
Mistral_Bink schreef:
ik blijf erbij, iedereen heeft ze eigen mening, maar mocht hij nu bijv bij een Horse event zijn, staat iedereen er met z,n neus bovenop :+

Tuurlijk. Al was het maar om het met eigen ogen te kunnen zien, zoals Kiwiko terecht suggereert.

En zo bedoel ik het ook;) maar als er mensen komen met dat ze het bijv "zielig" vinden. als je snap wta ik bedoel;)

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:21

Hannah_Menno schreef:
Ilzas schreef:

Heb er tot nu toe pas 2 gezien? Dus misschien zitten er wel gewoon 2 zeikerds op bokt? ;)

Of misschien zijn er nog wel meer mensen het daar mee eens. Dat weten zowel jij als ik niet. Of misschien zijn er nog maar twee die dat tegen jou zeggen. Dat kan ook natuurlijk nog....
Laatst bijgewerkt door Ilzas op 29-09-09 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:21

HM veel mening heb ik anders nog niet terug gezien behalve "ik wil wel eens zien hoe jullie het doen" en "jullie doen het hem niet na" en voor de rest wat nutteloze offtopic reacties met persoonlijke aanvallen. :)

verder ga ik mee met San. :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:22

Ik zie nog steeds niet waar jullie het vandaan halen dat Edward hier afgezeken word, alles behalve. Het is knap wat hij met dit paard kan en bereikt. Maar vooralsnog hoeven wij dat niet per sé mooi te vinden.

Maar het is al afzeiken als je ergens kritiek op hebt...

Captain

Nee, en ik wil dat ook niet weten. Boeit me eigenlijk niet echt wat mensen van me vinden! ;)
(Gelukkig niet! _O-)

Phara; Inderdaad, maar ik heb jullie het ook nog niet zien doen..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

pharagirlke schreef:
HM veel mening heb ik anders nog niet terug gezien behalve "ik wil wel eens zien hoe jullie het doen" en "jullie doen het hem niet na" en voor de rest wat nutteloze offtopic reacties met persoonlijke aanvallen. :)

verder ga ik mee met San. :)

Ik heb al aangeboden een foto van mij met mijn paard te posten, die mogen ze dan afzeiken. Maar daar werd niet op ingegaan :P

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:23

criollolover schreef:
weet je wat ik ga doen, ik ga deze topic naar edward mailen....krijg vast geen reactie, maar ik zie het al voor mij, hoe die mensen die werken voor edward, in een deuk liggen om deze reacties....

Doe geen moeite, Nicole heeft hier gewoon een account en zal dit zeer beslist lezen.
Ze zullen er daar net zo weinig om geven wat wij van Totilas vinden als ik er omgeef wat Edward en aanhang van mijn mening vindt.
Helemaal niets dus. :D

Verder wil ik Pharagirlke een compliment geven dat ze zo geduldig en rustig posten zonder argumenten blijft beantwoorden en sluit ik me aan bij Ilzas.
Elke keer als de discussie normaal lijkt te gaan lopen komt Hannah_Menno om de hoek met een post waar totaal geen argumenten in staan om de boel weer op te hitsen (en dat doet ze inderdaad in veel topics).

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:23

Hannah_Menno schreef:
Nee, en ik wil dat ook niet weten. Boeit me eigenlijk niet echt wat mensen van me vinden! ;)
(Gelukkig niet! _O-)

Voor iemand die het zogenaamd niet boeit ga je er wel erg op door. :D

En weer een flauwe oneliner dat je het ons niet hebt zien doen. Dus omdat wij geen grand prix rijden, kunnen wij niet zien wanneer je je irritant gedraagt???

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:24

Hannah_Menno schreef:
(Gelukkig niet! _O-)

Ik jou anders ook niet?

San: jij durft :=

En ben er net als ThePast03 van overtuigd dat het Edward een worst zal wezen wat bokt er van denkt... :+
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 29-09-09 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 20:24

_San87_ schreef:
Ik heb het vandaag met mijn leraar en de gastspreker van het KWPN over Totilas gehad. Bij het KWPN is Totilas toen afgewezen omdat hij inderdaad al op deze manier bewoog (uiteraard wel veel minder en minder hectisch). Zij vonden dit onnatuurlijk en dachten dat deze manier van bewegen erin getrixt is. Vooralsnog is deze manier van bewegen niet wat het KWPN voor ogen heeft.

De meneer van het KWPN noemde Totilas een 'Freak of Nature'. Een van de toevaltreffers die exeptioneel kan bewegen. Overigens is het ook weer zo, dat al de paarden van Edward op dezelfde manier lopen, dus er moet op een of andere manier wel aan getraind zijn. Vooralsnog vind ik het plaatje Totilas niet mooi, te hectisch, gespannen, tuigerachtig. Dit waren de heren met mij eens, net als dat wij het eens waren dat Parzival een veel mooier, natuurlijker beeld geeft. Natuurlijk is Totilas jong en moet het nog bevestigd, maar die bewegingen blijven. Ik vraag me af of dit in pak hem beet, vijf a tien jaar de standaard word. Ik hoop het niet, want deze manier van bewegen is verre van efficient en ziet er niet uit :+ Maar dat is mijn mening :)

Kan ik niets aan toevoegen. Bedankt. :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:25

we hebben er al 3! *\o/*
Nou dan ga ik wel weg! Succes nog met jullie.. iets..

:wave:

Ilzas

ThePast03 schreef:
Verder wil ik Pharagirlke een compliment geven dat ze zo geduldig en rustig posten zonder argumenten blijft beantwoorden en sluit ik me aan bij Ilzas.
Elke keer als de discussie normaal lijkt te gaan lopen komt Hannah_Menno om de hoek met een post waar totaal geen argumenten in staan om de boel weer op te hitsen (en dat doet ze inderdaad in veel topics).

@Hannah_Menno: en daar is nummer drie.

Captain

pharagirlke schreef:
Hannah_Menno schreef:
(Gelukkig niet! _O-)

Ik jou anders ook niet?

San: jij durft :=

En ben er net als ThePast03 van overtuigd dat het Edward een worst zal wezen wat bokt er van denkt... :+

Ik heb ook geen kritiek op die kerel! :D

horseyfries

pharagirlke schreef:
HM als je elk topic dat zo gaat wil sluiten ga je veel werk hebben met Temmen... (daarvoor houd ook niemand je tegen als je het zo nutteloos vind. Dat maakt het voor de mensen die het wel nuttig vinden iig niet zo irritant.)

horseyfries: ik meende dat hij daarvoor aardig hoog gescoord heeft op het EK. Het waren 2 wissels dacht ik die de mist in gingen omdat hij vanachter "blokkeerde" (tja hoe moet ik dat nu beschrijven) Hij sprong ze iig niet mooi door. Ik geloof iig niet dat hij daar 3'en voor gekregen heeft.

En op HE zou ik zeker gaan kijken naar hem al is het maar om Edwards uitleg te houden. Ooit bedacht dat mensen misschien willen leren en begrijpen Mistral?

criollolover: ja dat voegt wat toe aan het topic :D

Ik nodig je uit om bij mij thuis de beelden nog eens te bekijken, dan kun je vaststellen dat er wel degelijk drieën gegeven zijn voor die mislukte series....
Dus voor je nog eens iets "gelooft"..... kun je beter zeker weten! :Y)

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 20:26

Hannah_Menno schreef:
Zullenw e Edward dan maar een mail sturen?

'Geachte heer Edward,

N.a.v. een topic op Bokt zijn we tot de conclusie gekomen dat Totilas wel erg extreem loopt. Volgens sommige beinvloed dit de dresuur negatief. Ik wil u vriendelijk verzoeken om Totilas minder met zijn benen te laten zwaaien. Misschien kunt u wel elastiek om zijn koten heen doen? Werkt vast wel! Veel mensen vinden het vreselijk hoe hij loopt maar ach, ik denk niet dat u dara wat mee kunt aangezien ze niet eens weten waar ze over praten want ze kennen uw trainingsmethode niet. Ik wil u er sterk op wijzen dat u er geen fl*kker van kunt en dat wij hier allemaal helemaal geweldig zijn en al de sterren van de hemel rijden.

Met vriendelijke groet; de mensen uit het; 'Totilas is het niet te extreem' topic'

Of het er juist vanaf haalt?