Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jeannine schreef:O,ja ik kreeg trouwens een opmerking van een stalgenootje dat ik hem meer op zijn achterbeen moet zetten.
Kun je een paard (zoals mijn paard nu is) op zijn achterbeen zetten. Ik denk dat hij daar nog niet aan toe is.
Klopt het dat als je hem daar wilt hebben , je hem ook iets hoger moet instellen?
Zjief kan zijn rug nog niet zo goed bol maken en maakt hij dan hol, dus krijg ik die achterhand er nevernooitniet zomaar onder.
Zijn achterhand moet eerst sterker worden voordat ik dit kan bereiken.
Heel veel mensen willen meteen een perfect totaalplaatje zien, maar dat ik gewoon niet altijd in een keer mogelijk.
Jeannine schreef:Bij ons op stal zie ik momenteel iedereen met een slofteugel eraan, het lijkt wel een hype. Ik heb vaak het idee dat bijna niemand met plezier op zijn paard rijdt. Het is alleen maar porren en schreeuwen. Als ik dan aankom met mijn grondwerk en zachte aanpak, dan die ik sommigen al kijken
fransje23 schreef:Dat hebben wij gelukkig niet op stal. Volgens mij heeft er zelfs niemand een slofteugel in bezit..
Jeannine schreef:Waar is Hannah eigenlijk??
Jeannine schreef:@Refagreni , Bij ons op stal worden heel wat paarden in de zweet gewerkt en ik vraag me altijd af wat ik fout doeZjief zweet nooit overmatig veel. (behalve als ik zomers endurance rijd) Zelfs met zijn wintervacht is hij nooit echt nat. Terwijl we toch hard aan het werk zijn, maar geen 20 rondjes galopperen enzo...
Refagreni schreef:Precies. Als je hart en longen (conditioneel) gaat trainen dan ontkom je er niet aan om het systeem te belasten. Ik denk dan aan intervaltraining of afstandrijden.
Maar ben je dressuurmatig aan het werk (conditioneren) dan is het van belang dat je paard psychisch en fysiek fris blijft. Je paard leert slechter en heeft een mindere coordinatie wanneer je het oververhit.
Warm worden is niet erg, maar die druipende paarden dat heeft alles met overbelasting en stress te maken.